"אוהב את המדינה, ננצח במלחמה": שחקן הכדורסל בכיסאות גלגלים ריגש בריאיון

מאור לסרי אלפסי המשחק בקבוצת ויאדוליד הספרדית סיפר על המלחמה בעזה, סיפק הסברה על המצב עם הפלסטינים והקשיים מרחוק: "המשפחה שלי נאלצת להיכנס כל יום למקלט, רצחו ושרפו בגלל שנאת יהודים"

(גודל טקסט)

המלחמה בעזה הביאה איתה הרבה תגובות והודעות תמיכה של ספורטאים רבים ברחבי העולם אשר משחקים במועדונים בחו"ל. דוגמא נהדרת לאחד מהם הוא מאור לסרי אלפסי, שחקן כדורסל על כיסאות גלגלים המשחק בקבוצת ויאדוליד הספרדית, בשורותיה חתם רק לפני חודש. מאור בן ה-21 התייחס בריאיון בספרד למלחמה בין ישראל לחמאס וסיפר על החיים מרחוק בצל המלחמה.

"הסיטואציה בישראל מאוד מורכבת עכשיו", פתח מאור. "זה קשה עבורי להיות רחוק מהמשפחה שלי. המשפחה שלי נאלצת בכל פעם להיכנס למקלט, כי כל היום יש ירי לכיוון הבתים בישראל". מאור מספר כי אחיו היחיד וחבריו משרתים בצה"ל ונלחמים בימים אלה. "יותר מ-2,000 מחבלים נכנסו לישראל בימים הראשונים של המלחמה, הם שרפו בתים עם משפחות בפנים. זה קרה אך ורק בגלל שנאת יהודים", הוסיף.

הוא מסביר את ההתקפות של צה"ל על רצועת עזה ומסביר כי ארגון הטרור של החמאס מתכנן מראש שהירי יפגע גם באזרחים פלסטינים: "ישראל רוצה להשמיד מטרות של חמאס, ושם הם מציבים אזרחים. קשה לראות אזרחים נהרגים, אבל זה לא שאנחנו רוצים, אלא שפשוט אין אפשרות אחרת. מה שעשו לנו הוא נורא, מעולם לא חשבנו שאנחנו יכולים להרגיש כל כך חסרי ביטחון במדינה שלנו, צריכים להגיב חזק. אני אוהב את המדינה שלנו, ננצח במלחמה".

מאור לסרי אלפסי כדורסל כיסאות גלגלים
"כל אחד צריך להבין מה הוא מפרסם ברשת". מאור לסרי אלפסי | צילום מסך, Eldesmarque

מאור הסביר כי היותו יהודי מעולם לא הפריעה לו בספרד וסיפר כיצד הספורט וההסברה הישראלית באות לידי ביטוי בימים האלה: "החברים והמועדון עוזרים לי, שואלים על המשפחה ולא נותנים לי להרגיש לבד. כל אחד יכול לחוות את דעתו על המלחמה, אני מבין מה חושבים כשרואים את הסרטונים מעזה, אבל אנשים רבים מביעים את דעתם מבלי לדעת איך זה לחיות ככה תחת ירי. כל אחד צריך להבין מה הוא מפרסם ברשת".

לבסוף, סיכם וסיפר כי שיחק עם איראנים בשנה האחרונה וכי הוא מצר על הסכסוך עם הפלסטינים: "יש לי גם מכרים פלסטינים. יש אנשים טובים מאוד בפלסטין שלא רוצים את שלטון חמאס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי