אירלנד לא תעניש את הכדורסלניות שמסרבות לשחק נגד ישראל

play
כדורסל | GettyImages, Nic Antaya
הפסד יורוקאפ שלישי רצוף: הפועל ת"א נכנעה 113:105 לפרומטיי 03:26

איגוד הכדורסל המקומי ניסה לבטל את המשחקים במוקדמות היורובאסקט והסביר מדוע נבחרת הנשים תתייצב למשחק נגד ישראל: "איימו עלינו בעונש כבד"

(גודל טקסט)

איגוד הכדורסל של אירלנד פרסם לפני כמה ימים הודעה בנוגע לקיום המשחק נגד ישראל במוקדמות אליפות אירופה לנשים. בימים האחרונים התעורר דיון באירלנד סביב קיום המשחק, אחרי שכמה משחקניות הנבחרת הודיעו שהן לא מוכנות לשחק נגד ישראל בגלל המלחמה בעזה. באיגוד הכדורסל המקומי שמעו והודיעו שהמסרבות לא יספגו קנס ולא יושעו. המשחק יתקיים בבירת לטביה, ריגה.

למעשה באיגוד האירי הבהירו שהם לא רצו לשחק נגד יריבה ישראלית, אבל ייאלצו לעשות זאת כדי לא לספוג עונש כבד: "אנחנו נמצאים בקשר רציף עם פיב"א אירופה ובשיחות איתם העלנו את ההסתייגויות בנוגע למשחקים נגד ישראל, כולל את האופציה לא לקיים את המשחקים. יחד עם זאת, בפיב"א אירופה נחושים לערוך את המשחקים כמתוכנן.

"איגוד הכדורסל האירי ייקנס ב-80 אלף יורו אם נבחרת הנשים לא תתייצב למשחק נגד ישראל בריגה בחודש הבא. לאחר מכן יוטל קנס של 100 אלף יורו אם היא לא תתייצב למשחק השני, ובנוסף הנבחרת תושעה ממוקדמות יורובאקסט 2025 ומוקדמות יורובאסקט 2027.

"שמענו את הדעות של השחקניות, חברי הצוות ושל כל קהילת הכדורסל באירלנד ואנחנו מבינים אותן. שקלנו בכובד ראש האם להתייצב למשחקים נגד ישראל ואנחנו גם מנהלים דיונים עם משרדי הממשלה. במצב הנוכחי פיב"א אירופה מסרבת להחרים את ישראל ועל כן אנחנו מחויבים להתייצב למשחק ב-8 בפברואר".

כדורסל
המשחק יתקיים בריגה | אימג'בנק GettyImages, Nic Antaya

בין ישראל לאירלנד יש יחסים דיפלומטיים מלאים. יחד עם זאת, האירים תומכים באופן גורף בפלסטינים, מתוך תיאוריה שהמאבק שלהם זהה למאבק האירי נגד בריטניה לאורך שנים ארוכות.

האירים דווקא תמכו ביהודים כשהם נלחמו בבריטים בארץ ישראל לפני הקמת המדינה, אבל מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת, מגבירים ווליום בהתנגדות לישראל. גורמים פוליטיים קיצוניים, כמו מפלגת שין פיין ואנשיה, גם הביעו תמיכה גלויה בטרור הפלסטיני וראו בו כלי לגיטימי ב"מאבק לחופש ועצמאות" – בדיוק כמו הטרור של ה-IRA, שהיה אחראי לפיגועים רבים באי הבריטי ולרצח של מאות בני אדם.

גם במלחמה הנוכחית הקו האירי ברור: נגד ישראל והפעולות שלה. לקראת סוף נובמבר, אחרי שאמילי הנד בת ה-9 – אזרחית אירלנד – שוחררה מהשבי ברצועת עזה, ראש הממשלה ליאו ורדקר כתב: "ילדה תמימה שאבדה – נמצאה וחזרה". בלי להזכיר שהיא נלקחה בשבי באכזריות מצמררת על ידי טרוריסטים פלסטינים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי