מיקי ברקוביץ' זכה בפרס ישראל בתחום הספורט

שר החינוך יואב קיש בישר כי כוכב העבר, שנחשב לאחד מגדולי ספורטאי ישראל בכל הזמנים, הוא חתן פרס ישראל לשנת תשפ"ד בתחום ספורטאים מצטיינים "בשל הישגיו יוצאי הדופן": "הפך לאגדה, דמות מופת"

(גודל טקסט)

שר החינוך, יואב קיש, הודיע היום (שלישי) כי מיקי ברקוביץ', מגדולי הכדורסלנים בתולדות ישראל, הוא חתן פרס ישראל לשנת תשפ"ד בתחום ספורטאים מצטיינים. ברקוביץ', שרשום על הישגים גדולים בימיו ככדורסלן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל בשנות ה-70 וה-80, זכה במגוון עשיר של תארים, מדליות ופרסים לאורך הקריירה שלו והוביל את מכבי תל אביב ואת נבחרת ישראל להישגים פורצי דרך והצעיד את הכדורסל הישראלי לקדמת הבמה העולמית.

עוד בנושא

מיקי ברקוביץ' נבחר להיכל התהילה של פיב"א: "זה כמו זכייה באוסקר" מנשרק'ה ועד חיים משה: מיקי ברקוביץ' חוזר לרגעי השיא מחוץ למגרש "חוללנו את נס וירטון של נבחרת ישראל": 40 שנים למדליית הכסף בטורינו מיקי ברקוביץ': "מייקל ג'ורדן אמר לי שאני טוב. עניתי לו 'תודה רבה ילד'"

מיקי ברקוביץ
הגדול מכולם. מ.י.ק.י | מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

חברי וחברות ועדת הפרס ציינו בנימוקיהם למתן הפרס כי ברקוביץ' הפך לאגדה בספורט הישראלי בשל הישגיו הגדולים ויוצאי הדופן בענף הכדורסל, הן ברמה האישית והן ברמה הלאומית, ונחשב לגדול כדורסלני ישראל בכל הזמנים. עוד ציינה הוועדה כי ברקוביץ' השפיע באופן עצום על הספורט בישראל ושימש כשגריר של ישראל באמצעות הספורט בכל העולם. ברקוביץ' נחשב לדמות מופת מעוררת השראה בכל בית בישראל למבוגרים ולצעירים כאחד, בשל הצטיינותו בספורט, אופיו ומורשתו המלווה אותנו עד היום, שנים אחר פרישתו ממשחק פעיל.

יו"ר ועדת הפרס הוא שחקן העבר אלי אוחנה, וחברי ועדת הפרס הם פרופ' רוני לידור, מירי נבו ונטע ריבקין.

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "מיקי ברקוביץ הוא אחד מגדולי הספורטאים של ישראל בכל הדורות והבחירה בו לקבלת פרס ישראל היא אות כבוד לספורט הישראלי ולחברה הישראלית כולה. מיקי מגלם באישיותו את השאיפה למצוינות ולניצחון, והיה שותף בקריירה הספורטיבית שלו לרגעי השיא של הכדורסל הישראלי הן במכבי תל אביב והן במדי נבחרת ישראל. ובנימה אישית, מיקי הוא ספורטאי שהיוה עבורי השראה ומודל לחיקוי מאז צעדיי הראשונים בספורט הישראלי".

מיקי ברקוביץ' עם מוטי ארואסטי
חלק מתקופת הזוהר של מכבי תל אביב. ברקוביץ' | מעריב, עדי אבישי

ברקוביץ', 70, מזוהה בעיקר עם מכבי תל אביב, איתה זכה ב-16 אליפויות, 13 גביעי מדינה, 2 גביעי אירופה לאלופות ובגביע הביניבשתי. כמו כן שיחק באוניברסיטת נבאדה-לאס וגאס, מכבי ראשון לציון איתה הגיע לגמר הפלייאוף וכן הפועל ירושלים והפועל תל אביב, קבוצתו האחרונה בגיל 40.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי