מינויו של גיא גודס למאמן נבחרת ישראל יגיע מחר לאישור רשמי

מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס | אתר רשמי, עודד קרני, מנהלת הליגה

הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל תתכנס ביום שלישי. אם לא תתרחש תפנית של הרגע האחרון, מאמן מכבי ראשון לציון יקבל את התפקיד במקומו של עודד קטש

(גודל טקסט)

אפשר להתחיל להתרגל לתואר: מאמן נבחרת ישראל, גיא גודס. אם לא תתרחש תפנית מפתיעה ברגע האחרון, הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל תתכנס מחר (שלישי) ותאשר באופן רשמי את מינויו של מאמן מכבי ראשון לציון לתפקיד.

גודס (50) מיועד להחליף את עודד קטש, שמסיים את דרכו כמאמן הלאומי אחרי ארבע שנים. קטש הוביל את תהליך ההצערה בנבחרת והצעיד אותה לזכייה בכרטיס ליורובאסקט 2022, אולם באליפות אירופה עצמה הוא לא יעמוד על הקווים.

מאמן פנאתינייקוס עודד קטש
| אתר רשמי, פנאתינייקוס

על אף הצלחתו של קטש בתפקיד, דחיית הטורניר בשנה בשל מגיפת הקורונה הובילה למצב לא שגרתי – שבמסגרתו מסתיים חוזהו של המאמן באמצע הקמפיין. הסיבה העיקרית להחלפתו נבעה ממערכת היחסים בינו לבין כמה מראשי האיגוד, לאחר שאלה הוציאו אותו לחל"ת בימי הסגר הראשון והוא בתגובה הגיש תביעה בגין פגיעה בתנאי העסקתו.

לבסוף חוסלה התקרית וקטש נשאר עד סוף המוקדמות, אבל המשקעים נותרו. כשחתם בפנאתינייקוס, ההערכה הייתה שבכל מקרה יעזוב בשל ההתנגשות בלוחות הזמנים בין חלונות פיב"א למשחקי היורוליג; סיום דרכו במועדון היווני היה אמור לאפשר את הישארותו, וגם זה לא שינה את התמונה, ונכון לעכשיו הוא נותר ללא עבודה.

גודס יעמוד בפני אתגר ראשון כבר בחודש נובמבר, כשייפתחו מוקדמות גביע העולם. ב-2013 שימש כעוזר מאמן נבחרת בריטניה ואף ניצח איתה את ישראל ביורובאסקט, ואחר כך אימן את נבחרת העתודה. הוא אף מונה למאמן הנבחרת עד גיל 20 במקומו של אריאל בית הלחמי, שהצעיד אותה לשתי זכיות רצופות באליפות אירופה, אך לא אימן אותה אפילו במשחק אחד בשל ביטול הטורנירים לנבחרות צעירות בעקבות המגיפה. כעת, משבית הלחמי חזר לתפקיד, גודס מבצע סגירת מעגל ועולה לנבחרת הבוגרת.