מתחילה להתחבר: מכבי תל אביב הביסה 68:87 את מכבי ראשון לציון

שחקני מכבי תל אביב ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומיאו חוגגים | דני מרון

אחרי קדם עונה בעייתי, הדאבליסטית לא שמרה ברבע הראשון, אך בהמשך לחצה על הדוושה ולא השאירה סיכוי לקבוצה של גודס, בדרך למפגש עם הפועל ירושלים בשישי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השיגה הערב (רביעי) את הכרטיס האחרון לחצי הגמר בגביע ווינר, עם ניצחון חד וחלק 68:87 על מכבי ראשון לציון ששלח אותה למפגש עם הפועל ירושלים ביום שישי הקרוב (14:30), במה שיהיה הקלאסיקו הראשון של עונת 2021/22.

הצהובים, שהגיעו אחרי קדם העונה הסבוך שכלל התפרצות קורונה בסגל וביטול מרבית משחקי ההכנה, נראו כאילו ששת הימים שחלפו מאז ההפסד לבני הרצליה במשחק הידידות והאימונים שהתקיימו מאז בסגל רחב יותר, הכניסו את הקבוצה לעניינים לקראת תחילת הדבר האמיתי. ההגנה אמנם לא ממש הייתה שם ברבע הראשון, אך בחמש הדקות האחרונות של המחצית הראשונה מכבי תל אביב עצרה את היריבה על אפס נקודות ומשם הלכה וביססה את היתרון שלה, בדרך לגארבג' טיים ארוך בשני הרבעים הבאים.

מנגד, מכבי ראשון לציון דווקא נראתה מצוין ב-10 הדקות הראשונות, כשנתנאל ארצי, כריס קלייברן וטי ג'יי וויליאמס הציגו יכולת טובה, אלא שבהמשך לא היו לשחקניו של גיא גודס תשובות מול האגרסיביות ההגנתית של הדאבליסטית, גם אחוזי הקליעה הנמוכים לא עזרו וזה נגמר בהפסד – בדיוק כמו בכל משחקי ההכנה של הקבוצה מעיר היין.

אוהדי מכבי ראשון לציון עם שלט לזכרו של אריק אלפסי ז"ל
אוהדי מכבי ראשון לציון במחווה לזכר אריק אלפסי ז"ל | דני מרון

קלעו למכבי תל אביב: אנטה ז'יז'יץ' 14 (7 ריבאונדים), יפתח זיו 11, ג'יימס נאנלי, ג'ייק כהן ועוז בלייזר 9 כל אחד, ג'ון דיברתולומיאו 8, אנג'לו קלויארו וקינן אוואנס 7 כל אחד, רומן סורקין וקמרון טיילור 6 כל אחד, עודד ברנדווין 1.

קלעו למכבי ראשון לציון: טי ג'יי וויליאמס 16, כריס קלייברן ומאליק דיים (7 ריבאונדים) 10 כל אחד, גיא פלטין 9, נתנאל ארצי 8, טל פלד 7, נועם דוברת 5, איגור קולשוב 3.

שחקני מכבי ראשון לציון חוגגים
מכבי ראשון לציון פתחה טוב יותר | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

יפתח זיו, קינן אוואנס, ג'יימס נאנלי, אנג'לו קלויארו ואנטה ז'יז'יץ' פתחו בחמישייה של מכבי תל אביב, בעוד מכבי ראשון לציון עלתה עם נועם דוברת, כריס קלייברן, נתנאל ארצי, טי ג'יי וויליאמס ומאליק דיים. אוואנס, נאנלי וזיו קלעו שלשה כל אחד בפתיחה, אבל וויליאמס, ארצי ודוברת דאגו לשמור על שוויון 9:9 והרכז ירה שלשה שהעניקה יתרון ראשון לקבוצתו. קלויארו הפך לטובת מכבי, קלייברן נכנס לעניינים וביחד עם ארצי הוביל ריצת 0:9 לראשון לציון בדרך ליתרון שש. ז'יז'יץ' נכנס לעניינים בהתקפה, אבל הגנת האלופה המשיכה לספוג ואחרי שלשה של ארצי ונקודות מהקו של ג'ון דיברתולומיאו, הרבע הסתיים ב-25:28 למכבי ראשון לציון.

אנטה ז'יז'יץ' שחקן מכבי תל אביב
אבל אנטה ז'יז'יץ' נכנס לעניינים | דני מרון

רבע 2:

סורקין נכנס מהספסל ומיד תרם דאנק, אך שחקניו של גודס ענו בשבע נקודות ללא מענה ואחרי שסורקין ודיים החליפו סלים, הקבוצות ירדו לפסק זמן ב-29:37 לראשון לציון. בלייזר וז'יז'יץ' קיזזו את ההפרש לנקודה, הקרואטי המשיך ללהוט ולקראת ההפסקה, דיברתולומיאו וזיו השלימו ריצת 0:15 שהעניקה למכבי תל אביב 37:44 בתום המחצית.

שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו חוגג
מכבי תל אביב ברחה ברבע השלישי. יפתח זיו | דני מרון

רבע 3:

דיים קלע את הסל הראשון של המחצית, אבל הדאבליסטית המשיכה לשלוט בקצב וברחה ליתרון הדו ספרתי הראשון שלה. הסנגלי היה היחיד שתפקד בראשון לציון, זה לא הספיק ושחקניו של ספרופולוס המשיכו לברוח כששלשה וקליעות עונשין של ג'ייק כהן הציבו את הפער על 23 נקודות, לפני שוויליאמס צימק ל-45:66 בסוף הרבע.

עוז בלייזר שחקן מכבי תל אביב
טיול קליל בדרך לחצי הגמר. עוז בלייזר | דני מרון

רבע 4:

וויליאמס חטף וקלע בצד אחד, קמרון טיילור החזיק בדאנק וסל נוסף וקבע 47:70. ג'ייק כהן, אוואנס ודיברתולומאו הגדילו את היתרון ל-27 וספרופולוס הבין שזה הזמן לשתף גם את עודד ברנדווין ועידו מנצ'ל הצעיר. גיא פלטין וטל פלד מזערו נזקים לקראת הסיום ועם הישמע הבאזר האחרון, לוח התוצאות הראה 68:87 למכבי תל אביב.