יותם הלפרין: "קמתי בבוקר ואמרתי לשחקנים – לא רוצה שהעונה תסתיים היום"

play
חגיגה בסיום. ירושלים | דני מרון
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 30.5 05:51

הפועל ירושלים הצליחה שוב להתאושש עם הגב לקיר, עצרה את רגלנד, והמאמן גאה: "לא קל לנצח כאן". מאמן חולון גיא גודס החמיא ליריבו: "צריך לתת להם קרדיט". ולמה גיא פניני בקושי שותף?

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

כשהמקום הראשון בתום הליגה הסדירה הונח על הכף, הפועל ירושלים איבדה אותו בשל הפסד בראשון לציון. אבל אז, כשראשות הטבלה הוכרעה בבית העליון, היא ניצחה במחזור הנעילה בתום הארכה בהרצליה, והחזירה אותו אליה.

כשנפתח רבע גמר הפלייאוף, ירושלים הפסידה בבית לגלבוע/גליל ואיבדה את יתרון הביתיות, אבל חזרה עם שלושה ניצחונות רצופים ועלתה. בפתיחת חצי הגמר, היא שוב הפסידה בבית וכבר ראתה איך העונה נגמרת לה, אבל הערב (שני) חזרה, ניצחה 61:75 בחולון והחזירה את ההכרעה אליה לארנה: המשחק השלישי והאחרון בסדרה ייערך ביום חמישי ב-19:30 – ויקבע את זהות העולה לגמר הפלייאוף.

שחקני הפועל ירושלים איתי שגב, ג'יילן אדאמס, ווילי וורקמן
חגיגה בסיום. ירושלים | דני מרון
ג'יילן אדאמס שחקן הפועל ירושלים
שוב התאוששו ברגע האמת. אדאמס | דני מרון

"מהשנייה הראשונה הצלחנו להוציא לפועל את הדברים שרצינו", אמר המאמן המנצח יותם הלפרין. "לספוג 61 נקודות בחולון, זה מראה שהקבוצה הזאת יודעת לשמור. לא קל לנצח כאן, ואני שמח שעשינו את זה בפעם השנייה העונה. באתי לאימון הבוקר ואמרתי לשחקנים: קמתי, ולא רציתי לסיים היום את העונה. גם הם לא רצו. איזו קבוצה נראה ביום חמישי? אחד הדברים שהכי חשובים לי זה להביא את החבר'ה באותה רמת אנרגיות ואינטנסיביות, ולהבין שגם זה משחק של לנצח או ללכת הביתה. אסור שהביתיות תיפול שוב".

את ההבדל המשמעותי ביותר בין שני המשחקים המחיש ג'ו רגלנד, שירה 40 נקודות (8 מ-10 לשלוש) במשחק הראשון, ונעצר על שבע בלבד (0 מ-5 מחוץ לקשת) בשני. "לא עשינו משהו חריג נגדו", הסביר הלפרין. "דיברנו איך להוציא ממנו את היכולת לנהל את המשחק, כי מעבר לנקודות, הוא ניהל את ההתקפה, והיה לנו חשוב שהוא לא יהיה פקטור כל כך משמעותי בתחום הזה".

"צריך לתת קרדיט לירושלים שבאה אגרסיבית והוציאה את ג'ו מהמשחק. הוא צריך להגיב לזה", הודה המאמן המפסיד, גיא גודס. "הגענו להמון זריקות חופשיות ולא קלענו. לפעמים זה הכדורסל, לא תמיד תקלע כמו שאתה מתכנן ורוצה. כשהיו לנו עצירות בהגנה, לא תירגמנו אותן לנקודות. הגיע להם לנצח, כמו שהגיע לנו בירושלים".

איתי שגב שחקן הפועל ירושלים
| דני מרון
רפי מנקו שחקן הפועל חולון עם מייקל קייזר
| דני מרון

עוד מגודס: "לצערי, זה לא היה היום הכי טוב שלנו, למרות האווירה המדהימה. התרגשתי לראות את תצוגת העידוד המטורפת, אבל הקהל לא קולע נקודות. לא היינו במיטבנו ולא היינו מרוכזים. הם הגיעו עם הגב לקיר, היו יותר נחושים וגם הגיעו יותר מדי פעמים לקו העונשין. זה מזכיר לי את הסדרה בין בוסטון למיאמי, כשכל אחת מנצחת בחוץ, ואני מקווה שלמשחק ביום חמישי נבוא יותר מרוכזים ונחושים".

מאמן חולון דחה את השאלה על ספסולו של גיא פניני, שאחרי 1:46 הדקות במשחק הראשון – קיבל שוב רק 2:29 דקות. "בירושלים היינו במומנטום ולא רצינו לשנות. לקחתי החלטה שלא קשורה ספציפית אליו, וברור שזה לא משהו אישי נגדו. גם אדם אריאל, למשל, לא שיחק הרבה היום בירושלים".