החזון: מרכזי מצוינות וגם משרה מלאה בנבחרות

פרננדו היירו
פרננדו היירו | צילום: Gettyimages

במשרד הספורט הוצג המודל הספרדי אותו צפוי פרננדו היירו להוביל בישראל

(גודל טקסט)

המשא ומתן עם פרננדו היירו נמצא לקראת סגירה, ולפני האישור הרשמי ערכו יוסי שרעבי וחיים רביבו, מנכ"ל משרד הספורט והמתווך, תדרוך לעיתונאים בו הסבירו על המגעים והחזון שהספרדי צפוי להביא וליישם בכדורגל הישראלי.

 

מי שצפוי להגיע ביחד עם היירו הוא חואן קרלו פרס פריאס, שיחדיו הם כבר שלוש שנים מיישמים את המודל הספרדי בסין. קפטן ריאל מדריד בעבר ציין בפני שרעבי כי הוא מרגיש 'שגריר כדורגל בעולם, והוא רואה בענף ככלי חברתי'.

 

 

"הבעיה של נבחרת ישראל זה לא מאמן הנבחרת הצעירה", הסביר חיים רביבו, "צריך למצוא מודל אחר. כבר למעלה מ-40 שנה לא הגענו לשום מקום. בהתאחדות יצאו עם עוד מאמנים ואני זה שהצעתי לבדוק את המודל הספרדי".

 

"היירו לא יקבע מי יאמן בנבחרות", המשיך רביבו. "הוא אמר שהוא רוצה 'לשפר את הכדורגל', ואני שמח שמסע השיכנועים שלי גרם לו להסכים". רביבו הסביר מה כן צפוי לקרות תחת שרביטו של הספרדי, ועד כמה יסודית תהיה ההשקעה והשינוי.

 

הצליח לשכנע. חיים רביבו

 

"יהיו מרכזי מצוינות", הסביר רביבו, "בשלב הראשון נקים נבחרת מגיל 15, דבר שקיים בעולם אבל עדיין אין אצלנו. בנוסף, נאתר ונאסוף ילדים מגיל 12.5 שיאספו לאימונים שבועיים. מאמני הנבחרות יעבדו מ-09:00 עד 17:00. כשיחפשו מגן שמאלי צעיר במחשב, יעלו להם חמשת הטובים ביותר. המטרה של היירו היא גם לעזור לנו לגדל מאמנים"

 

"הבנו שהשוויצרים והבלגים הגיעו ללמוד את המודל הזה והתאימו את זה אצלם", הוסיף רביבו. "להתאחדות אין תקציב והקופה ריקה, אבל שרת הספורט מירי רגב יחד עם עופר עיני פתחו בתהליך ועכשיו ניתן לפעול".

 

שרעבי ציין כי 204 מגרשים עם דשא סינטטי ייבנו עוד השנה, ועד כמה במשרד הספורט מחוייבים לתהליך: "האתגר בקדנציה שלנו זה מבחן התוצאה והיישום". לגביי תנאי ההעסקה של היירו, הסביר שרעבי כי הספרדי "יהיה יועץ ולא מנהל. הוא לא יגור בארץ. ילווה את הוועדה שתקום והיא זו שתיישם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי