תיקו 3:3 בין ישראל לפורטוגל

|

נבחרות פורטוגל וישראל נפגשו היום (ו') באצטדיון רמת גן הגדוש. אלבש העלה את האורחים ליתרון מוקדם (2), חמד השווה בשער נהדר (24) ובן בסט (40) הפך את התוצאה. גרשון הגדיל את הפער (69) בנגיחה, אבל פוסטיגה (71) וקונטראו (90+2) איזנו בחזרה

(גודל טקסט)

מאת: מערכת ספורט2    צילום: עדי אבישי

 

מול אצטדיון רמת-גן המלא בכ-40 אלף צופים, נבחרות ישראל ופורטוגל עלו היום (ו') אל כר הדשא למפגש ביניהן במסגרת מוקדמות מונדיאל 2014 בברזיל. בתום 90 דקות רוויות בשערים והזדמנויות, הנקודות חולקו שווה בשווה, תוצאה שבוודאי הייתה סוחטת תגובות שונות לפני שריקת הפתיחה, אך בסופו איכזבה את אלי גוטמן וחניכיו.

 

 

לנגד עיניהם הבוחנות של יושבי היציעים, טירוף הרונאלדו הגיע לשיאו, כשכוכבה של ריאל מדריד וחבריו לנבחרת קיוו למחוץ את חלומות הסנסציה של הכחולים-לבנים. מאמן הנבחרת הלאומית, אלי גוטמן, בחר לבסוף לפתוח עם ארבעה שחקנים בקו האחורי ולנסות את מזלו עם הרכב מעט התקפי יותר. איתן טיבי וטל בן חיים ניסו לעצור את הפנומן הפורטוגלי ושותפיו לחוד, כשאליהם הצטרפו צמד המגנים, יובל שפונגין ורמי גרשון.

 

 

צמד המכרים מלה ליגה, דודו אוואט ורונאלדו, שוב נפגשים (עדי אבישי)

 

דווקא במשחק קשה זה בחר גוטמן להעניק הופעת בכורה לשרון ייני, ששיחק באופן ראוי לשבח, כאשר נאתכו, מליקסון וכיאל חברו אליו במרכז המגרש. עדן בן בסט, שנטש את האימון המסכם אמש וקיבל זריקה מהצוות הרפואי, פתח בחוד לצדו של לגיונר נוסף, תומר חמד והצמד נראה קטלני במיוחד.

 

מן העבר השני זה היה רונאלדו שהיווה את גולת הכותרת בהרכב הפורטוגלי. הסופרסטאר הדורסני פתח לכאורה באגף שמאל, אך קיבל רישיון "לטייל" בחלק המגרש הישראלי ולחפש שטחים פנויים. ראול מיירלש, מיגל ולוסו, וז'ואאו מוטיניו הרכיבו את המרכז הפורטוגלי, בעוד שמאחוריהם פפה וברונו אלבש המתינו לבן-בסט וחמד.

 

אצטדיון רמת גן המלא (עדי אבישי)

 

מהלך המשחק:

 

דקה 2 – 1:0 לפורטוגל: המחלה הכרונית של הנבחרת הישראלית, כדורים נייחים, מכה שוב. דקה וחצי בלבד לתוך המשחק וכדור קרן שמוגבה לרחבה פוגש את ראשו של הבלם הפורטוגלי, ברונו אלבש, ששולח אותו לרשת העליונה, דודו אוואט נותר חסר אונים.

 

 

דקה 24 – 1:1: ההתקפה הראשונה של הנבחרת מסתיימת ברשת של פטריסיו. שפונגין פורץ באגף ימין ומעביר מסירת רוחב, שמוצאת את תומר חמד ברחבה. החלוץ מבצע סיבוב נהדר על שחקן ההגנה ושולח בשמאל את הכדור ברשת.

 

 

דקה 40 – 2:1 לישראל: חניכיו של גוטמן מוכיחים עד עתה אופי נהדר, כשהם חוזרים מפיגור מוקדם ועולים ליתרון מול הפייבוריטית הברורה. כדור תועה במרכז המגרש מגיע לחמד, שבעקב חכם ואלגנטי מנצל את קו ההגנה הגבוה של הפורטוגלים ושולח את בן בסט לאחד על אחד עם פטריסיו, שמסתיים בפצצה לרשת האורחים.

 

 

 

דקה 69 – 3:1: אחרי שהמחצית השנייה התנהלה בשליטה פורטוגלית מוחלטת, דווקא הנבחרת הישראלית נועצת כדור נוסף ברשת. קרן מוגבההת לרחבה, פטריסיו יוצא באופן מהוסס ומאפשר לרמי גרשון להתרומם מעל כולם ולנגוח את שערו השני במדים הלאומיים. 

 

 

דקה 72 – 3:2: ההגנה הישראלית נרדמת ומשלמת מהר מאוד את המחיר. התקפה מתפרצת של האורחים מגיעה לרונאלדו, שפורץ בין שני שחקנין ומעביר כדור אלכסוני נהדר לפוסטיגה, שמטווח קרוב לא מתבלבל ומצמצם את היתרון המקומי.

 

 

דקה 90+2 – 3:3: שוב חסר גרוש ללירה אצל הנבחרת הישראלית. הכדור מוגבה לרחבה, אוואט יוצא באופן רע ולא מצליח להתמודד עם אלמיידה הגבוה, מה שמאפשר לכדור לפגוע במשקוף ולחזור לרגלו של קונטראו שדוחק פנימה שוויון דרמטי.

 

רונאלדו  יורד מתוסכל מהמחצית הראשונה (עדי אבישי)

 

הרכבי הנבחרות:

 

ישראל: אוואט, שפונגין, טיבי, בן-חיים, גרשון, ייני, נאתכו, כיאל, מליקסון, בן-בסט, חמד.

 

פורטוגל: פטריסיו, פריירה, פפה, אלבש, קונטראו, ולוסו, מוטיניו, מיירלש, וארלה, רונאלדו, פושטיגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי