"בלאטר צריך את הקולות של המדינות הערביות"

בלאטר. יכול היה להוריד את ההצעה מסדר היום
בלאטר. יכול היה להוריד את ההצעה מסדר היום | צילום: Gettyimages

יעקב אראל, מבכירי פיפ"א בעבר חושש: "זה יהיה צונאמי לכדורגל הישראלי"

(גודל טקסט)

יעקב אראל, בעבר מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל ומנהל התחרויות באופ"א, הוא עדיין מהאנשים הבקיאים והמעורים במצב המשפטי הסבוך לקראת ההצבעה בקונגרס פיפ"א בה יוחלט האם להשעות את ישראל.

 

"סכנת ההדחה בהחלט קיימת, בעיקר משום שאין כאן עניין ספורטיבי אלא פוליטיקה נטו", מזהיר אראל בראיון ל"מעריב סופהשבוע", "ג'יבריל רג'וב רוצה לעשות רעש, ואין מקום בולט יותר לעשות זאת מאשר בקונגרס פיפ"א. אני מניח שיש לו גם סיבות אישיות".

 

 

אז תרחיש כזה הוא קיים.

"אני בהחלט חושש שכן. אני מקווה שלא נגיע ליום הנורא ולרגע הזה, כי זה יהיה צונאמי לכדורגל הישראלי. ישראל חברה בשני גופים: קונפדרציית אירופה שנקראת אופ"א, ופיפ"א שהוא ארגון הגג. כמובן שנשיא אופ"א מישל פלאטיני יכול להודיע שמכיוון שההחלטה הייתה פוליטית בלבד ישראל תישאר באירופה, אבל לא נוכל לשחק במוקדמות הגביע העולמי, למשל. תהיה כאן גם בעיה קשה של שיפוט, משום שכל השופטים הבינלאומיים נושאים תג של פיפ"א. אני אומר זאת בזהירות רבה, כי מצב שכזה הוא חסר תקדים.

 


שחקני מכבי חוגגים. לא יצטרפו אליהם זרים? (ערן לוף)

 

אנחנו נהיה מבודדים, ללא יכולת להתחרות בשום מפעל ששייך לאופ"א בכל מסגרת שהיא", הוסיף אראל, "שחקנים ישראלים לא יוכלו לשחק בקבוצות מחוץ לליגה הישראלית, ושחקנים זרים לא יוכלו להגיע לכאן".

 

פיפ"א טוענת שרק הפלסטינים יכולים להוריד את ההצעה מסדר היום.

"זה שקר. פיפ"א הייתה יכולה להודיע לפלסטינים שאין הצדקה משפטית בטענות, ולכן הסעיף יורד מסדר היום. בלאטר היה צריך את הקולות של המדינות הערביות. הבקשה להשעות את ישראל אינה עולה בקנה אחד עם שום סעיף של תקנון היסוד של פיפ"א".

 

האם תהיה אפשרות לחזור לפיפ"א?

"זה יהיה תהליך לא קל וישראל תצטרך לערער גם בגופים שפיפ"א לא מכירה בהם וטוענת שהם לא יכולים להתערב בענייניה. מקווה שלא נגיע לזה".

 


רג'וב. "לעשות רעש בקונגרס פיפ"א כי זה מקום בולט" (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי