רק מחפשים כותרת: ח"כ מיקי זוהר, חיה ותן לחיות

אוהדי ביתר ירושלים בטדי. יגיעו בימי חול?
אוהדי ביתר ירושלים בטדי. יגיעו בימי חול? | צילום: אסף קליגר

לשרון ניסים נמאס שהספורט הפך לבמה עבור נבחרי ציבור מזדמנים

(גודל טקסט)

טוב, לפחות לגבי דבר אחד אין ספק – הקדנציה של השרה מירי רגב הולכת להעפיל על זו של קודמתה, לימור לבנת, אפילו בלי מעט מאמץ.

 

אני רוצה להסתכל כרגע על המצב הזה כאוהד כדורגל, ולומר שנמאס לי להיות הבמה של חברי כנסת ושרים מזדמנים, שלרוב גם הולכים מבלי להשאיר שום עקבות. השטות הזו שכל קבוצה תחליט לעצמה מתי לשחק – אם בשבת או ביום חול – תגרום לכאוס בכדורגל שלנו לא פחות.

 

אם החלם הזה יתממש, אני לא רואה שום סיבה שערביי ישראל – שהם אזרחים שווים לכל דבר – יבקשו לא לשחק בתקופת צום הרמדאן, הרי זה לא הגיוני לאלץ אוכלוסייה כה גדולה לשחק במהלך הצום, ואז  ההתאחדות לכדורגל תצטרך לנהל את לוח המשחקים לפי גחמות של קבוצה זו או אחרת. אסור לאפשר לגחמות פוליטיות או דתיות כאלה ואחרות מכל כיוון שהוא להשתלט לנו על הספורט.

 

ובתכל'ס, זה גם לא יביא לשום פתרון, כי קריית שמונה לדוגמה לא תוכל לארח משחקים במוצאי שבת כל עוד שעון הקיץ בתוקף, וזה אומר כחמישה חודשים מהעונה, ולמה? כי מה הטעם לשרוק לפתיחת המשחק בין בית"ר ירושלים וקריית שמונה בשעה שמונה בערב אם גרמת לכל אוהדי בית"ר לחלל את השבת ולהגיע למשחק? זה נכון גם למשחקים בחיפה באר שבע וכו'. בקיצור, כותרות ולא יותר.

 

ח"כ זוהר. מה לגבי צום הרמאדן? (דוברות הכנסת)

 

האם יוזמי החוק שאלו עצמם מתי בדיוק ישוחקו משחקי ליגות הנוער והילדים? בראשון? אולי בשני בבוקר? בין שיעורי אזרחות לשיעורי מתמטיקה? יכול להיות שהרעיון הגדול שעומד מאחורי הסיפור הזה הוא מעבר של ישראל לחמישה ימי עבודה. טוב, אולי הלכתי רחוק מדי.

 

ומעל הכל מגיע נושא זכויות השידור, הרי מי שקובע את שעות השידור הן זכייניות שידורי הטלוויזיה. משחקי השבת משובצים במקביל ובהתאם לשידורי הספורט בליגות הגדולות באירופה, והזכייניות שמשלמות הרבה מאוד כסף לבטח לא אוהבות את הרעיון, ואם הן לא ישלמו, אז מאין יבוא הכסף?

 

הוגה הרעיון הוא ח"כ מיקי זוהר, בחור צעיר מוכשר וחרוץ עם ניסיון לא עשיר בעולם הספורט דרך איגוד הכדורסל, שלאחרונה נשאל בכמה ראיונות רדיופוניים אם פעילותו מאז מונה לח"כ היא ערכית או כזו שקורצת למתפקדי הליכוד לקראת הפריימריז הבא.

 

נראה שהתשובה הופכת ברורה מיום ליום, ח"כ זוהר הבטיח לא לנסוע בשבת, לא להסכים לשתי מדינות לשני עמים ועוד כמה התבטאויות שבעיקר עוררו הד תקשורתי והתפוגגו לאחר מספר ימים. אז זה בסדר שאתה בוחר לנהל את אורך חייך בדרך הנכונה לך ולמשפחתך, אבל בחייך, עזוב אותנו.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי