פרס במסר לפיפ"א: "לקדם את השלום ולא את הקרע"

משתתפי הטורניר בצילום משותף
משתתפי הטורניר בצילום משותף | צילום: אפרת סער

הנשיא לשעבר השתתף "במונדיאל השלום", בו לקחו חלק גם שחקני ליגת העל

(גודל טקסט)

הבוקר נערך באצטדיון העירוני בהרצליה "מונדיאל השלום" בנוכחות נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. בטורניר השתתפו שגרירי מדינות העולם בישראל וכוכבי ליגת העל בכדורגל שהצטרפו ל-400 ילדים,יהודים, ערבים, ישראלים ופלשתינאים, שחקני כדורגל של מרכז פרס שלום ששיתפו פעולה כסימן לשלום ומניעת הגזענות.

 

במשחקי הטורניר ניצחה נבחרת השגרירים 1:2 את נבחרת הילדים, ונבחרת הילדים ניצחה 2:3 את כוכבי ליגת העל שכללה בין היתר את ערן זהבי, יוסי בניון, אופיר מרציאנו, אחמד עאבד, איתי שכטר, שרן יניי, רועי קהת וטאלב טוואטחה.

 

הנשיא לשעבר שמעון פרס פתח את האירוע ולפני שבעט את בעיטת הפתיחה לשגריר ארה"ב דן שפירו ולשחקן יוסי בניון אמר פרס: "כדורגל זה משחק משותף ואתם השחקנים מודל לשלום לילדים שלנו. אין בעולם שליחי שלום טובים יותר. אני בועט אליכם את הכדור ויחד אתכם נקרא לשלום לעולם כולו". פרס פנה לילדים ואמר: "יבוא יום בו יגיע קץ לשדות הקרב ויפרחו שדות הכדורגל. אתם הילדים סמל לתקווה, שלום ואחווה. אני מאחל לכם הילדים, שתגדלו ואיתכם יגדל השלום".

 

שמעון פרס בועט את בעיטת הפתיחה (אפרת סער)

 

הנשיא לשעבר, שביקר את השחקנים בחדר ההלבשה לפני המשחק, התייחס גם להצבעה הקרובה בפיפ"א בנוגע לבקשת ההתאחדות הפלשתינית להדיח את ישראל: "אני קורא לפיפ"א לנצל את המשבר כדי לקדם את השלום ולא על מנת להעמיק את הקרע. ויכוח אפשר לסיים בפשרה ולא לנצלו להעמקת פערים" 

 

יו"ר התאחדות הכדורגל עופרי עיני בירך ואמר : "אנחנו כאן כי אין ספק שכדורגל יכול לתרום בדרך לשלום. אני קורא להתאחדות הפלסטינית ולג'יבריל רג'וב להצטרף אלינו לפעולה שתקרב בין העמים. בואו נדבר, בואו נשחק כדורגל, בואו נפגש את הנבחרות בכל מקום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי