"אנחנו עולם שלישי. אין מספיק אנשי מקצוע"

דודו דהאן. מי שלא טוב חוזר ארצה
דודו דהאן. מי שלא טוב חוזר ארצה | צילום: יקי צימרמן

דודו דהאן: "הטובים לא משחקים בנבחרת. ה-2:9 של שרלרואה על בית"ר משקף"

(גודל טקסט)

הקיץ של הכדורגל הישראלי נפתח בקול ענות חלושה. הפסדים צורבים בליגה האירופית, הליגיונרים שלנו לא ממש בכושר והנבחרת מדשדשת. בראיון ל"מעריב-השבוע" מנסה סוכן השחקנים דודו דהאן להסביר מדוע, ויש לו, מסתבר, הרבה מה לומר.

 

קני סייף כבש ב-1:1 נגד ווסטרלו, ניר ביטון בליגת האלופות עם סלטיק. הליגיונרים שלך בסדר.

"90 אחוז מהם בהרכב, ככה שאני לא רואה שום פיחות מהצד שלי. מי שלא מספיק טוב, חוזר לארץ".

 

 

ביטון יכול להגיע לקבוצת פרמייר-ליג?

 

"הוא לא 'יכול', הוא יגיע. בטוח. זה יקרה העונה, או בעונה הבאה. הוא אולי הישראלי שיגיע הכי רחוק מאז ומעולם. הוא מאוד מיוחד".

 

היו לו הצעות העונה?

"יש, ויהיו עוד. שחקנים כמוהו הם המצרך הכי מבוקש באירופה. ביטון נקלט נהדר מקצועית וחברתית בסלטיק. הוא הדבר הבא מבחינת הבעלים. הם ימכרו אותו בזמן וברגע הנכון. הם מתמחים בזה ואנחנו סומכים עליהם".

 

אפשר לומר שביטון הוא היהלום שלך?

"ניר לא שונה ממרואן קבהא או מרמי גרשון או מליאור רפאלוב. יש לי בכל שבוע פניות מתריסר שחקנים בליגת העל שמיוצגים אצל סוכנים אחרים, אבל הצבתי לי כמטרה להוציא את הטובים ביותר, מקצועית ומנטלית. בעבר היו אצלי ישראלים שעשו לי בושות. עכשיו אני מסנן ובוחר אותם בפינצטה. לא כל מי שמרים קרן בישראל ורושמים לו בישול, מתאים לליגה הבלגית".

 

ביטון. "בוודאות יהיה בפרמייר ליג" (Gettyimages)

 

ליאור רפאלוב נפצע בכף הרגל וייעדר חודש.

"באד לאק. שוחחנו אמש בלילה והכל היה רגיל. יש לו שבר קטן, חודש בחוץ. גם מוחמד גדיר וסנטיהו סלליך היו פצועים. 'סנטי' כבר חזר לסגל של מאריבור, גדיר התחיל לרוץ בלוקרן".

 

לרפאלוב היו הצעות מסין ומספרד. לא היה עדיף לו ללכת ולהרוויח יותר במקום אחר?

"לא. ברוז' עדיפה".

 

רפאלוב. "ברוז' עדיפה" (Gettyimages)

 

גם גרשון פצוע.

"הוא פצוע עוד ממשחק הנבחרת האחרון. יש לו בצקת בברך ולא ידעו מה יש לו בדיוק. הרופאים אומרים שזה לא רציני, אבל עדיין אין שיפור. אני מקווה שיחזור לליגת האלופות בעוד חודש. זאת מכה קשה לגנט, הוא המנהיג של הקבוצה".

 

מה עם אופיר מרציאנו במוסקרון?

"המעבר הזה מצוין למרציאנו. לשחק בבלגיה לעומת ישראל זה עולם אחר. רמת האימונים, רמת הכדורגל, רמת החשיפה לתרבות. ישראל מבחינת כדורגל זה עולם שלישי. ה-9:2 לשרלרואה נגד בית"ר ירושלים משקף את ההבדל בין הליגות".

 

מרציאנו. "המעבר לבלגיה מצוין עבורו" (אודי ציטיאט)

 

קצת מביך למכור להם שחקנים אחרי תוצאה כזאת?

"יש לי שישה שחקנים. זה מספיק בשלב זה מעל ומעבר. לא צריך עוד".

 

מה עם גיא לוזון? צ'רלטון תנסה לעלות לפרמייר-ליג? היא החתימה הרבה שחקנים.

"אין לדעת, תלוי בפתיחה. התקציב לא גדל מעונה שעברה. יהיה קשה לעלות. הבעלים, רולאנד דושטלה מקדיש לקבוצה מעט יותר מבעבר, אבל לא באופן דרמטי".

 

גיא לוזון. "יהיה קשה לעלות" (Gettyimagesׂׂׂ)

 

מה דעתך על השחקנים שהגיעו לארץ? יש מישהו ששווה לראות?

"לא".

 

מה לא דופק בכדורגל שלנו?

"אצלנו השחקנים והמאמנים חיים ומתנהלים בפוזה של כוכבים מהוליווד. הכדורגל זה משחק של העם והשפה בו פשוטה ולא מסובכת. זה כל הקסם במשחק. בארץ לקחו את הכדורגל למקומות אחרים שבכלל לא קשורים למציאות".

 

יש שחקנים שלך שהיית מציע לאלי גוטמן לקחת להמשך הקמפיין במוקדמות היורו?

"לא אציע, כי זה לא יעזור. אם הוא לא ייקח, זה הפסד שלו ושל הכדורגל הישראלי. גם ככה תמיד אותם זימונים מאותם מקומות. אני יכול לומר שהשחקנים הטובים בישראל לא משחקים בנבחרת, וזה קורה בכל הגילאים. לא פלא שאנחנו לא מגיעים לכלום".

 

גוטמן. "לא פלא שאנחנו לא מגיעים לכלום" (אודי ציטיאט)

 

איך אתה מסביר את זה? חוסר מקצוענות?

"בלשון המעטה. אין מספיק אנשי מקצוע ראויים בישראל. צריך להביא מבחוץ. המאמנים שלנו קיבלו צ'אנסים מעל ומעבר ולא הביאו את הכדורגל לשום מקום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי