ההרכב של גרנט: אובארוב בשער, בניון בקישור

גרנט. נותר נאמן
גרנט. נותר נאמן | צילום: Gettyimages

המאמן בחר את ה-11 הגדולים שאימן. גם דרוגבה, באלאק ולמפארד בפנים

(גודל טקסט)

אברם גרנט, מאמן נבחרת גאנה, שומר לאחרונה על פרופיל יחסית נמוך. לפחות הידיעות שקושרות אותו עם כל משרה פנויה ברחבי העולם, על פניו, די נעלמו. אך הישראלי עדיין יודע לספק כותרות, והערב (שישי) התארח בתכנית של סקיי-ספורטס, שם התבקש לבחור את 11 השחקנים הכי טובים שאימן.

 

רוב הבחירות לא הפתיעו. בכל זאת, גרנט אימן את צ'לסי כמעט עונה שלמה ב-2007/08 והיה מרחק של פסע מזכייה בליגת האלופות. ואכן, ג'ון טרי, ריקארדו קראבליו ואשלי קול נבחרו בהגנה, להם החמיא גרנט בנפרד וכינה אותם ברמה העולמית הגבוהה ביותר.

 

 

פרנק למפארד ומיכאל באלאק היוו שני-שליש מהקישור אותו בחר גרנט. הישראלי טרח לציין כי אולי פיזית הם לא היו יוצאי דופן, אך זה לא מה שהיה חשוב: "אומרים שצריך מהירות בכדורגל, אבל במרכז המגרש צריך לחשוב מהר. ושניהם עשו זאת". בחוד, באופן לא מפתיע, נבחר דידייה דרוגבה הנהדר.

 

אך היו כמה בחירות מפתיעות מצד הישראלי. הראשונה, תרתי משמע, הייתה בשער. "אני יודע שאף אחד לא מכיר אותו, אבל בישראל הוא מאוד מוכר. למרות שהוא מרוסיה", הסביר גרנט את הבחירה בשורה אובארוב. "כדורגל זה גם עניין של אופי, כשהגעתי למכבי ת"א חיפשתי מישהו עם המנטליות הנכונה שתתאים לקבוצה הצעירה שבניתי".

 

"הוא ספג 12 שערים בחמישה משחקים, וכולם היו באשמתו", המשיך גרנט. "כולם אמרו לי להחליף אותו, כולל הבעלים. קראתי לו למשרד ואמרתי לו שאני תומך בו, אבל אם ימשיך כך אני לא אהיה כאן הרבה זמן", סיפר עם חיוך.

 

גם ליוסי בניון נשמר מקום של כבוד בצד הימני של הקישור. "הוא היה שחקן השנה בישראל כבר בגיל 20. חכם מאוד. לא חשבתי שיהיה באנגליה, לא בגלל שהוא לא מספיק טכני אלא בגלל הגוף הקטן שלו. אמרתי לו שאם הוא משחק באנגליה, שלא יעלה למגרש כשיש רוח", המשיך גרנט להתבדח. "אבל כששיחק עם טורס, החלוץ פרח. שחקן של משחקים גדולים. הצליח באנגליה. בווסטהאם, ארסנל, כמובן בליברפול".

 

עוד בבחירות של גרנט: סטיב פינאן מגן ימני, סקוט פארקר קשר אחורי וקווין פרינס בואטנג קשר בצד שמאל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי