אינפנטינו יגיע לבחון את ההסכם מול הפלסטינים

ג'אני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו | צילום: Gettyimages

קבוצת עסקנים לוחצת על נשיא פיפא. "היחסים נראים כמו קטלוג של אי אמון"

(גודל טקסט)

בימים האחרונים מופעלים לחצים על נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו, לדאוג שההסכמים במסגרתם ישראל תקל על ההתאחדות הפלסטינית יממושו. קבוצת עסקנים העומדת תחת הסלוגן "כרטיס אדום לגזענות הישראלית" שבסיסה באנגליה טוענת שלא נעשו מספיק הקלות לכדורגל הפלסטינאי לאחר שפלסטין משכה את ההצעה להשעות את ישראל מפיפ"א בקונגרס בציריך בשנה שעברה.

הטענה היא שהיו שלוש פגישות בין נציגים ישראלים לפלסטינאים השנה והוחלט על צעדים חדשים, אבל למעשה כדורגלנים ועסקנים נתקלים באותם קשיים במעברים ומחסומים כמו בעבר ושום דבר לא זז. הם נתנו כדוגמה את המקרה של פאדי אל-שריף שחקן אל הילל העזתית שנעצר ב-3 במארס לאחר שעבר ניתוח בברכו בבית החולים למרות שהיה לו אישור. בכך הוכיחו שישראל מונעת מכדורגלנים טיפול רפואי. בנוסף דובר נגד בית"ר ירושלים ועל האופי הגזעני שלה.

"מאז שעופר עיני לחץ את ידו של יו"ר ההתאחדות הפלסטינאית ג'יבריל רגו'ב, היחסים נראים כמו קטלוג של חוסר אמון", הודיעה הקבוצה. "ההתאחדות הישראלית הבטיחה לשפר כל מיני תנאים, אבל בינתיים אלו רק דיבורים". 

בניגוד לכך, טוען יו"ר הוועדה המפקחת, הדרום אפריקאי סקסוולו טוקיו, שההסכם ימומש ושאינפנטינו יגיע ביוני לישראל כדי לפקח מקרוב אחרי ביצועו.


מאז שלחץ ידיים עם רג'וב שום דבר לא השתנה (ערן לוף)

הלחץ על ישראל עשוי להתחדש כבר בסוף השבוע הקרוב מאחר ופיפ"א עורכת את הקונגרס ה-66 שלה במקסיקו והוא ינוהל לראשונה על ידי הנשיא החדש. הקונגרס יתחיל רשמית בשבת וככל הידוע אין כוונה רשמית להעלות בו את הנושא הישראלי-פלסטינאי, אבל יהיו גישושים לשיפור במצב. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי