כוכבי העבר מחמיאים לזהבי: "השגריר שלנו"

| צילום: האתר הרשמי של הליגה הסינית

אוחנה, מלמיליאן, סיני ואבוקסיס מנתחים ומתלהבים מהפנומן שחוגג 29

(גודל טקסט)

שנה עמוסה ודחוסה עברה על ערן זהבי. הוא הספיק להוביל את מכבי ת"א להופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות, לשבור את שיא הכיבושים בעונה אחת בליגת העל, להפוך לקפטן נבחרת ישראל ולהשלים מעבר יוקרתי ומעט מפתיע לסין, שם כבר הפך לסנסציה.

 

לרגל יום הולדתו ה-29, והראשון כשחקן גוואנגז'ו, ביקשנו ממספר אגדות קודמות של הענף המקומי להתייחס לתופעת זהבי, והם כולם לא הסתירו עד כמה הם מעריכים את משחקו ודרכו, וכבר מכירים בו כאחד השחקנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים.

 

  • הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ספורט1

 

גיורא שפיגל, מי שהיה כשחקן וכמאמן מהדמויות המובילות בישראל, לא התבייש להודות עד כמה הוא נהנה לצפות בזהבי. "ערן עושה דברים מדהימים במגרש", הסביר שפיגל, "הוא לא נופל משום שחקן גדול שהיה פה, פשוט כיף לראות מקצוען ופנומן כמוהו עושה דברים יפים בכשרון מדהים. תאווה לעיניים ויש לי רק מחמאות לבחור הזה".

 

משה סיני המשיך באותו קו, ואף טען כי מקומו של זהבי בספרי ההיסטוריה כבר מובטח. "אין מלים כבר לתאר כמה הערכה יש חי לשחקן הזה", אמר סיני. "שחקן ענק שכבר הפך לאחד הגדולים בכל הזמנים וכזה שנזכור עוד המון זמן. קל להתחבר ולפרגן לו כי זה שחקן שלוקח את העסק ברצינות ונותן את כולו למען המטרה. אני מת עליו ומאחל לו שישמח וימשיך לשמח אותנו".

 

"לוקח את העסק ברצינות" (האתר הרשמי – גוואנגז'ו R&F)

 

אורי מלמיליאן מוסיף ואומר שקפטן הנבחרת ממשיך לבלוט בכל סיטואציה, ועל הדרך גם תורם לשיפור התדמית של ישראל. "ערן שחקן ענק שהיה גדול על ליגת העל בכמה מספרים וגם בסין הוא כוכב גדול, בליגה שיש בה כוכבי ענק", הסביר מלמיליאן. "מדובר בשחקן שמביא את הסחורה בכל משחק ופשוט אפשר לעמוד ולהתפעל ממנו. הוא שגריר מצוין של הכדורגל שלנו וזה כיף לראות אותו מצליח".

 

אלי אוחנה משוכנע שאת כל ההצלחה שלו, זהבי הרוויח ביושר ובהתמדה. "ערן הוא תותח-על וכיף לראות אותו מצליח כך בסין", החמיא אוחנה, "הוא בהחלט כוכב גדול שעושה חיל בצדק, אדם שעובד קשה מאוד ויש לו כשרון אדיר שהופך אותו למה שהוא. אני מאחל לו עוד הרבה שנים בצמרת הגבוהה של הכדורגל ובטוח שהוא ימשיך בדרך שלו".

 

"עושה חיל". כבר כוכב בסין (האתר הרשמי גוונגז'ו R&F)

 

עבור יוסי אבוקסיס זהבי יצר תקדים, כזה שאחרים יתקשו לעמוד בו. "אני לא זוכר אף שחקן ישראלי, גדול ככל שיהיה, שהתקרב למספרים שערן מייצר, וכדורגל זה קודם כל תוצאות, גולים ובישולים", סיכם בפשטות אבוקסיס. "הסינים כבר משוגעים עליו וכאן הוא השאיר נעלים גדולות שכל מי שיבוא אחריו יתקשה למלא את מקומו. אני מפרגן לו מכל הלב ומאחל לו שימשיך להצליח ולגדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי