לוזון: "ישראל צריכה להיות ביורו 2024. צ'פרין טוב לנו"

לוזון. עיני הבטיח לתמוך
לוזון. עיני הבטיח לתמוך |

בירך את נשיא אופ"א החדש והתייחס לסיבה בגינה לא נארח ביורו. האזינו

(גודל טקסט)

לאופ"א יש החל מהבוקר נשיא חדש, אלכסנדר צ'פרין שהיה יו"ר ההתאחדות הסלובנית וזכה גם לתמיכתו של עופר עיני, יו"ר ההתאחדות בישראל.

אדם נוסף שמכיר את עורך הדין הסלובני הוא חבר הוועד הפועל של אופ"א ויו"ר ההתאחדות הישראלית בעבר, אבי לוזון שסיפר בתכנית הספורט של 103FM על הנשיא החדש.

"לישראל היה מזל כי שני המועמדים היו טובים, אבל אנחנו יוצאים מנקודת הנחה ותקווה שצ'פרין מבין יותר לליבן של ההתאחדויות הקטנות ושלהן הוא יעזור", סיפר לוזון בפתח דבריו.

צ'פרין. יסייע גם לישראל בשנים הקרובות? (Gettyimages)

"הכרתי אותו עוד קודם לכן ממפגשים וקונגרסים של אופ"א, אבל לא הרבה מעבר לזה. כשהוא הודיע שהוא מתמודד אז הכרנו יותר מקרוב", אמר וסיפר מדוע זכה הסלובני לתמיכה מ-42 התאחדויות שונות, "הוא נהנה מתמיכה של ארצות הבלקן – 14 מדינות שעמדו מאחוריו – אחר כך הגיעה התמיכה של רוסיה ולאחר מכן צרפת, איטליה ושאר המדינות הקטנות. הוא מספר שהוא רוצה שתהיה יותר שקיפות ומילים נוספות שקל למכור אותן ומציע עזרה לקטנות".

לוזון ניסה להסביר כיצד תמיכה בהתאחדויות הקטנות תסייע: "זה טבעי שאנחנו נלך עם האינטרס שלנו. הוא יכול להגדיל את התמיכה בנבחרות ובהתאחדויות הקטנות. תחת פלאטיני היינו מקבלים מיליון או שתיים בשנה, היום כבר מקבלים מעל חמישה. הוא לא הבטיח להגדיל את מספר המשתתפות ביורו, אבל אנחנו צריכים להיות ביורו 2024 ויכולים גם ב-2020. היורו הבא יהיה ב-13 ערים שונות, זה לא ניתן לשינוי ויאפשר חגיגה גדולה בכל אירופה".

בהמשך ישיר לכך הבהיר לוזון באשר למועמדות שהגישה ישראל לאירוח ביורו: "כשישראל הציגה מועמדות רציתי לעזור כדי שנהיה אחת מ-13 הערים השונות שמארחות, אבל הגישו ניירות שגרמו לכך שלא עברנו בצד הטכני. מי פישל? עיריית ירושלים שהגישה מועמדות. לא הושקעו המשאבים הנדרשים".

יכולנו לארח משחקים במסגרת היורו בירושלים? (עדי אבישי)

יו"ר ההתאחדות בעבר נשאל על תכניותיו לעתיד: "צ'פרין נבחר עד אפריל 2019, אז אמורה הייתה להסתיים הקדנציה של פלאטיני. אם הוא יהיה בסדר וכך אני מעריך, אף אחד לא יגיש מועמדות נגדו והוא ימשיך".

ומה לגבי חברותו בוועד הפועל של אופ"א? "לדעתי עופר עיני יתמוך בי, ככה הוא הבטיח לי. אני מאמין שאשאר לפי הבטחות שיש לי ממעל 30 חברים שהם יצביעו לי. באפריל 2017 נראה אם הם עמדו במילתם".

לסיום נשאל על סאגת הדרבי התל אביבי והניסיון להעבירו לסמי עופר שבחיפה: "כשהייתי יו"ר ביקשתי מכל קבוצה לארח בביתה, גם כשמרמורק אירחה את הפועל ת"א בגביע.

"מצד שני אני מודה ששקלנו בחיוב כדי לעזור למכבי ולהפועל ת"א – לשמחתי החלטת המנהלת מנעה זאת. תחשבו שהיינו מאשרים את זה ויש דרבי תל אביבי בו יכולה לזכות מכבי ת"א באליפות והפועל ת"א מארחת. יגיעו 32,000 צהובים ואפילו לא אדום אחר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי