מביך: הנוער של בית"ר בדרך לליגה השנייה

שחקני ביתר באימון בבית וגן
שחקני ביתר באימון בבית וגן |

דווקא כשהבוגרים פורחים, העתיד לא מזהיר. שטראובר ושמוליק לוי מסבירים

(גודל טקסט)

קבוצת הנוער של בית"ר ירושלים בדרכה לליגה השניה. בשבת החולפת היא נוצחה 5:2 על ידי הפועל באר שבע ומרוחקת שמונה נקודות מהקבוצה שמעליה, מ.ס אשדוד. דווקא בעונה בה קבוצת הבוגרים מתחילה להזכיר את הימים הגדולים, דור העתיד של המועדון מציג תמונה קודרת.

 

מסביב למחלקה רצים הרבה סיפורים שמסבירים את ההידרדרות. שחקני רכש שהיו מיועדים לנוער ולא הגיעו כמו רן יצחק מהפועל ת"א (שחקן נבחרת הנוער) ושחקנים שעזבו כמו עזרא חנה שסגר חוזה לחמש שנים בעירוני קריית שמונה. גם מאמנים טובים שהיו אמורים להתמנות, כמו יואב תבריזי, נפלו בגלל כסף, ותבריזי הפך למנהל מקצועי בהפועל ירושלים אחרי שנפלט מבית"ר.

 

 

מסביב לקבוצה אומרים שלבעלים אלי טביב, שמתמחה בסקאוטינג, וכבר הביא לקבוצה כישרונות גדולים, עדיף לקנות שחקנים מבחוץ במקום לגדל אותם בבית. כמו כן, נטען שקבוצת הנוער של בית"ר התחילה להתאמן לקראת העונה החדשה חודש אחרי כל הקבוצות, ומחנה אימון לא נעשה.

 

המאמן שפתח את העונה, שרון סבג, שאין לו ניסיון באימון, וגם לא עלה הרבה, כבר עזב במחזור ה-16, אבל בית"ר התמהמה במינוי מחליף במשך שלושה שבועות, ועכשיו צחי טיאר מונה לקבוצה, אחרי שצבר רקורד בליגה א'. בנוסף מתקן האימונים של הקבוצה בבית וגן לא מרשים במיוחד, ובקבוצה מאשימים את ראש העיר ניר ברקת שלא משקיע במתקן, כשמתפקידו לעזור לקהילה.

 

שמוליק לוי, מהשחקנים הגדולים שצמחו במחלקה אמר: "המצב עגום. אני עוקב אחרי קבוצת הנוער, היא יקרה ללבי, אבל נראה לי שזה יגמר בירידת ליגה כי קשה מאוד לעצור את הסחף. אלי טביב עושה בבית"ר עבודה יוצאת מהכלל, ולמרות שהבוגרים זה חלון הראווה, לאוהדים האמיתיים חשובה קבוצת הנוער של המועדון המפואר הזה. לא יכול להיות דבר כזה שבית"ר ירושלים תרד ליגה, אפילו שזה בנוער".

 


"המצב עגום", שמוליק לוי (עדי אבישי)

 

דווקא בעונה בה פרח דוד קלטינס, עוד תוצר מקומי, קבוצת הנוער לא מצליחה לייצר את אותם הכישרונות המוכרים שהחלו עוד בימים של אוחנה ומלמיליאן ונמשכו כמובן באריאל הרוש, קובי מויאל, אופיר קריאף ודן איינבינדר ששב הביתה העונה.

 

"כשאתה מזניח את התשתית של מחלקת הנוער שלך ומתמקד רק בבוגרים, זו התוצאה. אתה לא יכול לחשוב שזה יבוא לבד בלי להשקיע, ורוב המשאבים בבית"ר הולכים לבוגרים ולא לנוער. היתה בבית"ר תחלופה גבוהה של מאמנים בלי יציבות, וקשה מאוד למשוך שחקנים צעירים כשהכול מעורער ולא ברור. גם כשטביב השקיע זה נעשה יותר בבוגרים ופחות בנוער. איש העסקים ניר שלום שהיה דמות דומיננטית במחלקה עזב, וכל המגדל קלפים הזה התפרק. טביב כן השקיע בנוער, אבל היום משלמים שם על שנים ארוכות של הזנחה שהתחילה הרבה לפניו", ניתח שוער העבר, לירן שטראובר שליווה מקרוב את הליגה לנוער.

 


"מעדיף להביא שחקנים מבחוץ", טביב (ערן לוף)

 

אשמה או שזה מעולם לא היה?
"נעשים מאמצים גדולים להציל את קבוצת הנוער מירידה, ועובדה שהחלפנו מאמן. הבאנו את צחי טיאר שיש לו ניסיון בליגה א', ואנחנו סומכים עליו. למרות שהמצב נראה עגום, אנחנו סומכים על היכולת של השחקנים להוציא את העגלה מהבוץ, הנושא הזה מאוד חשוב לנו", ציין דובר הקבוצה ומנהל הקבוצה הבוגרת, אושרי דודאי.

 


קלטינס חוגג. התוצר האחרון הגדול של מחלקת הנוער (עדי אבישי)

 

דודאי הודף את הטענה שיותר זול להשקיע בסקאוטינג מאשר במחלקת הנוער: "חוץ מקבוצת הנוער כל שאר הקבוצות במחלקה נמצאות במקום נורמלי. קבוצת הנוער היא חלון הראווה של המחלקה והמצב שלה לא טוב, אבל זה לא אומר שלא נעשים מאמצים כדי שהמחלקה תצליח".

 

שלום קדוש, מהאוהדים השרופים, כואב את המצב: "מחלקת הנוער של בית"ר זה סיפור מורכב. בכל הארץ יש תקציב למגרש אימונים לנוער, ורק ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לא נותן לבית"ר מגרש אימונים. אפילו מכבי והפועל ת"א שיש להם בעלים עשירים מקבלים מגרשים, רק אנחנו לא".

 

"צריך לבנות את המחלקה מהיסוד, כולם אשמים ולא רק טביב. יש בריחה של כישרונות וחבל, אבל זה הכדורגל של היום – קונים שחקנים בני 17 והם כאילו שחקני בית, זה יותר זול ויותר משתלם. אני מקווה שישקיעו במחלקה כי בית"ר זה שם, צריכים להילחם על כל ילד שרוצה לבוא ולבנות מחלקה מפוארת, מה שאף פעם לא היה לנו", סיכם. תשעה מחזורים לסיום העונה, האם זה יצליח כדי לשרוד?

 


אוהדי בית"ר בבית וגן. כואבים את המצב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי