ניצחון מוקדם למכבי ת"א: ראיקוביץ' רשאי לשחק

שעתיים וחצי לפני המשחק נודע לו שישחק. ראיקוביץ'
שעתיים וחצי לפני המשחק נודע לו שישחק. ראיקוביץ' |

בית המשפט דחה את ביצוע ההרחקה. ההתאחדות מאיימת לפנות לעליון

(גודל טקסט)

דרמה של השעות האחרונות: שעתיים וחצי לפני משחק העונה, שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין הוציא צו מניעה זמני למימוש השעייתו של פדראג ראיקוביץ' משלושה משחקים. המשמעות ברורה וחדה: השוער יוכל לעמוד הערב (20:55) בשער מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע בבלומפילד.

אורנשטיין קבע כי על ההתאחדות להגיש מסמכים רלוונטיים עד ה-10.6, ולאחר מכן ייקבע דיון לקביעת העונש של השוער. המשמעות: הדיון ייערך רק לאחר תום העונה, ואם אכן ראיקוביץ' יושעה לשלושה משחקים, העונש ירוצה רק בעונה הבאה.

 

לספורט1 נודע שבהתאחדות לא מתכוונים לעבור לסדר היום על ההחלטה ולהמתין עד חודש יוני, ובכוונתם להגיש בתוך מספר ימים את כל הסיכומים שהם התבקשו להגיש עד ה-10 ביוני. לאחר שיגישו את המסמכים, נציגי ההתאחדות יבקשו לקיים כבר בימים הקרובים דיון בהול, שכן לטענתם דחיית הדיון עד אחרי תום העונה מבטלת למעשה את העונש של ראיקוביץ'. אם פניית ההתאחדות לבית המשפט המחוזי תידחה, מתוכננת פנייה לבית המשפט העליון על מנת שיבטל את ההחלטה של אורנשטיין.

 

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "ההתאחדות לכדורגל מכבדת את פסיקת כבוד השופט אורנשטיין, ותלמד את ההחלטה על היבטיה המשפטיים כדי להחליט על דרך פעולתה העתידית בנושא".

נכון לעכשיו – ישחק עד סוף העונה. ראיקוביץ' (ערן לוף)

ההחלטה התקבלה אחרי דיון מיוחד שהתקיים היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הדיון המיוחד והדחוף התקיים לאור בקשת ההתאחדות לשנות את החלטת בית המשפט, שפסק אתמול על דחייה בעונשו של השוער הסרבי.

מכבי ת"א: ההליך הפרוצדורלי לא היה הוגן

נציגי מכבי ת"א התמקדו בדיון בקו ההגנה שלהם על ההליך המשפטי הלא הגון במהלכו התקבלה ההחלטה המשמעותית. כמו כן, במהלך הדיון הם התרעמו על כך שמסמך עם נימוקי ההחלטה לא הוצג בפניהם ולא הועלה לאתר ההתאחדות, למרות שהוצג בדיון כאילו הוא מוכר וידוע.

"ראיקוביץ' לא החל את המהומה אלא נגרר לתוכה, הוא אינו מכיר את חוקי ההתאחדות לכדורגל ולכן הוא זכאי לייצוג שהוא לא קיבל, למרות בקשת מכבי ת"א מספר פעמים", אמר מאירי, שבהמשך התמקד בסוגיית ההליך המשפטי והעובדה שההחלטה בעניינו של ראיקוביץ' התקבלה ללא ייצוג הולם. עורכי הדין של ההתאחדות, יניב פרידמן ויוחאי הורוביץ, התקעשו בתגובה שההחלטות התקבלו כדין: "כל החלטות בית הדין נעשו כדין וכדת על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל. שום דבר אינו יוצא דופן, כולל אי הייצוג של ראיקוביץ'".

 

בהמשך הדיון החלו לסעור הרוחות: השופט טען שהדיין לא נימק בבירור את ההחלטה להעניש את מכבי ת"א ומתח ביקורת על כל שההחלטה הייתה לקונית ולא מנומקת, ובתגובה הציג עורך הדין של ההתאחדות מסמך בו מופיע הנימוק להחלטת הדיין ישראלי שמעוני. עו"ד מאירי ומכבי ת"א קפצו ממקום באופן מיידי וטענו שזוהי הפעם הראשונה שהם רואים את המסמך, שלא הוצג בפניהם קודם לכן. בנוסף, מאירי הציג מסמך שלקוח מאתר ההתאחדות, לפיו הפסיקה שפורסמה באתר נעדרת מהנימוק שהוצג בדיון.


ראיקוביץ' זכאי לייצוג. עו"ד מאירי (עדי אבישי)

השופט אורנשטיין: "זה לא בסדר שאין זכות ערעור לכל נאשם. אפילו כשאדם מקבל דו"ח חנייה יש לו זכות ערעור, איך יכול גוף כמו בית הדין של ההתאחדות להחליט שאין לשוער זכות לערער?". השופט הוסיף ותקף את ההתאחדות: "איך יכול להיות שמגיע בחור צעיר בן 20, שלא דובר את השפה ומוגש נגדו כתב אישום לא פשוט. מה אתם מצפים, שיבוא מתורגמן? מתורגמן זה לא תחליף. זה אדם שלא מכיר את ההוואי, לא נמצא כאן". 

ההתאחדות השיבה שלמרות מחירו הגבוה של ראיקוביץ', אין לו זכויות שאין לאחרים. "אמנם רכשו אותו בשלושה מיליון יורו אבל זה לא מקנה לו שום זכויות. עם כל הכבוד, זה לא נאס"א. אנחנו מדברים על דחיפה של אדם. מדובר בעבירת משמעת, והדבר הבסיסי שהוא היה יכול לעשות זה להגיע לדיון בעניינו. לא היה צריך לערב את בית המשפט".

בהמשך תהה השופט: "אתם גוף ממלכתי. קבעתם הרחקה של שלושה משחקים. מה הלחץ שזה יהיה המשחק היום?". ההתאחדות השיבה כי מדובר בפגיעה קשה והעונש כי העונש חייב להיות מיידי: "הטיימינג חשוב". השופט חתם את הדיון ואמר: "אני ער לחשיבות המשחק הערב, למרות שאני לא אוהד את אף אחת מהקבוצות. ההחלטה תתקבל בקרוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי