רג'וב: מזמין את זהבי לרמאללה, שפיגלר היה

רג'וב. סכנין היא דוגמה חיובית וטובה
רג'וב. סכנין היא דוגמה חיובית וטובה |

יו"ר ההתאחדות הפלסטינית ל-103FM: "הקפטן שלכם טעה, אך דאג להתנצל"

(גודל טקסט)

לפני כחודש, עם סיום ה-0:0 בין בני סכנין למכבי תל אביב באצטדיון דוחה והמהומה שהתרחשה על הדשא, אמר ערן זהבי שהוא הרגיש כמו ברמאללה. סביר שקפטן הצהובים התכוון לכך שלא חש בטוח על כר הדשא, אבל ההתבטאות ממשיכה לעורר גלים והגיעה עד לרשות הפלסטינית השכנה.

 

יו"ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית ושר הספורט הפלסטיני, ג'יבריל רג'וב, התראיין בתכנית הבוקר של גבי גזית ב-103FM, וכשהוא נשמע מפויס הוא קרא לזהבי לבוא ולבקר אותו ברמאללה. רג'וב הביע בראיון תקווה כי הספורט יוכל לקדם את האזור למקומות טובים יותר, אך יחד עם זאת לא שכח כהרגלו להתלונן על אחיזת ישראל בשטחי יהודה ושומרון שפוגעת לטענתו בכדורגל הפלסטיני.

 

     

    "קיבלתי שיחת טלפון מעיסואי פרג', חבר כנסת ממרצ, והוא עדכן אותי על ההתנצלות של קפטן הנבחרת שלכם", עדכן רג'וב, שהוא גם פוליטיקאי פלסטיני בכיר ומוזכר כאחד המועמדים לרשת את אבו-מאזן כיו"ר הרשות הפלסטינית. "אני ראיתי בזה מסר כל כך חשוב וחיובי. אפשר לתרום בכיוון הנכון, להרחיק את הגזענות, להפסיק את השנאה ולהשתמש בספורט ובכדורגל ככלי בין העמים. אני אישית האמנתי, ועד עכשיו אני מאמין, שסכנין היא דוגמה כל כך חיובית וחשובה, כי בקבוצה הזאת יש מוסלמים, נוצרים ויהודים, וזו דוגמה טובה".

     

    ככה מרגישים גם ברמאללה? זהבי בסיום המשחק בסכנין (ערן לוף)

     

    "תשאל אותי אם יש לי בעיה לקבל את זהבי ולעודד אותו לבוא ולראות מה מתרחש בצד הפלסטיני", המשיך רג'וב ואז נקטע. "יש פה תקדים. מרדכי שפיגלר שהיה קפטן הנבחרת שלכם והוביל אתכם למונדיאל בא (לשטחי הרשות הפלסטינית), היה איתנו במשחק, פגש אנשים ודיבר עם השחקנים".

     

    "אני חושב שאנחנו עוד נדבר בשפת הספורט", הביע רג'וב אופטימיות. "הלוואי שהשחקנים הישראלים יבינו שני דברים. דבר ראשון שבאמת יש עם שכן שאוהב כדורגל ומעוניין לקדם את הספורט בחברה שלו, אבל הוא תחת כיבוש אכזרי וגזעני שהוא סובל ממנו. בואו נבנה גשר ונאחד את המאמץ שלנו על מנת לייצר אווירה חיובית".

     

    רג'וב שב והתייחס לזהבי: "אני חושב שזהבי זרק מילה שלא הייתה נכונה. אני בטוח שהוא התחרט והתנצל. בוא נשפוט אותו על מה שהוא אמר, בסופו של דבר הוא ידע שזה לא נכון. יהיה יותר טוב אם הוא יבוא ויראה שהמצב פה הוא לגמרי אחרת ממה שהוא חשב, אם הוא חשב ככה".

     

    עם רג'וב: בן אדם הגון שמנסה (gettyimages)

     

    בהמשך, דיבר רג'וב על הכדורגל השכן: "אנחנו עד עכשיו מנסים, יש לנו ליגה וכל מה שיש בכל מקום בעולם חוץ מדבר אחד: אין לנו תנועה חופשית. יש כיבוש שמתערב, נלחם בספורט ונלחם בדברים שגורמים הרס לשני הצדדים. לפעמים היו נותנים לחצי מהנבחרת לצאת ולחצי לא. מפה לעזה המצב גרוע, יותר מפעם (צה"ל) נכנסו אפילו להתאחדות ולבתים. אנחנו מנסים. אני חושב שיש לכם עכשיו יו"ר, עופר עיני, שהוא בן אדם הגון שמנסה".

     

    לסיום, התייחס הפוליטיקאי הפלסטיני לאפשרות קיום משחק ידידות בין שני הצדדים: "בואו נדבר בכנות. בוא נסלול את הדרך כדי להגיע למצב הזה. בסופו של דבר אנחנו פה שכנים. אנחנו ניסינו ואתם ניסיתם. בסופו של דבר יש שני עמים שהם שכנים ואני חושב שספורט הוא דבר טוב ומכשיר טוב להשתמש בו. בכנות, לא הייתי מארח היום קבוצה ישראלית. אני לא יכול".

    מה דעתך על הכתבה?

    אהבתי
    לא אהבתי