חסון: להוריד קבוצה מהדשא? מה אנחנו בחוג? זאת אנרכיה

חסון
חסון | צילום: עדי אבישי

"מצפים מבית"ר שלא תמכור כרטיסים לאוהדים בעייתים", "השרים מדברים ולא קורה כלום", "שלא יקחו את החוק לידיים". מנכ"ל המנהלת בראיון זועם

(גודל טקסט)

בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב לא נאלץ אמנם בסוף להוריד את קבוצתו מהמגרש בשל קריאות גזעניות מול מכבי חיפה (3:2) בעקבות כניסת השוטרים ליציע, אך המאבק והאיום לא ירדו מסדר היום.

 

בראיון לאתר ספורט1 הגיב לאירועים האחרונים יו"ר מנהלת הליגות אורן חסון, שמצד אחד תומך במאבקו של טביב ורואה מגמה חיובית בקבוצה, אך גם לו יש לא מעט ביקורת על הדרך ועל הפעולות שצריך לעשות. כמו כן, גם השרים הממונים על המאבק בנושא לא יצאו "נקיים" בראיון.

 

 

"במשך שבועיים וחצי אנחנו מטפלים בסוגיה. נפגשנו אני ועופר עיני עם אלי טביב לפני שבועיים פעם ראשונה", מתייחס חסון להשתלשלות האירועים, "הוא ביקש לקבל הגנה שלא יעמידו את בית"ר לדין בגין קריאות גזעניות, הסברנו לו שזה נוגד את חוקי פיפ"א. הוא ביקש סיוע במימון שוטרים, הסברנו לו שזה תפקידו".

 


"תפקידו להשיג מימון שוטרים", טביב (ערן לוף)

 

פעולות מיגור הגזענות: "אנחנו מצפים שבית"ר ירושלים תעשה יותר ותגיש תביעות אזרחיות. בנוסף, אנחנו מצפים שלא תמכור כרטיסים לאוהדים הבעייתיים. גם בנבחרת ישראל לא מוכרים כרטיסים לאוהדים אלו ובמכבי תל אביב. יחד עם זאת, אין ספק שטביב עשה צעד משמעותי, אנחנו מחבקים אותו. הוא התעורר בחודשיים – שלושה האחרונים".

 

האיום לרדת מכר הדשא: "אנחנו אמנם עם טביב במאבק הזה, אבל מכאן ועד להוריד את הקבוצה מהמגרש ולקחת את החוק לידיים? זאת אנרכיה. זו סכנה לאוהדים, עלולות לפרוץ התפרעויות ביציעים. להוריד את הקבוצה מהדשא? איפה אנחנו חיים? מה אנחנו בחוג? גם באירופה הוא יוריד את הקבוצה?".

 

מעורבות מוסדות גבוהים יותר: "אנחנו לא יכולים להילחם לבד בבעיה. אנחנו חייבים את המשטרה, את הפרקליטות ואת בתי המשפט. הבעיה היא כשאתה נפגש עם שרת המשפטים, איילת שקד –היא אומרת 'כן,כן,כן', אבל אתה רואה ששום דבר לא קורה וכנ"ל גלעד ארדן ומירי רגב. אם זה היה מעניין את שרת הספורט המאבק באלימות ובגזענות כמו שהיא מצהירה, אז היחידה המיוחדת למלחמה בספורט הייתה קמה. היא הצהירה לפני שנה על הקמת היחידה. קח את כל ההצהרות שלה מאז שהיא שרת הספורט ותראה כמה דברים קרו. אף אחד לא באמת נלחם. אם לא תקום ועדה בין-משרדית שתאגד את כל הגורמים לא נוכל להילחם בזה. העבריינים הפליליים האלה שקוראים קריאות גזעניות מסתובבים ביציעים ומענישים את הקבוצות".

 


"אף אחד לא באמת נלחם", אוהדי בית"ר (ערן לוף)

 

מנכ"ל בית"ר ירושלים משה דמאיו אמר בתגובה לדברים: "את מה שהיה לי להגיד לאורן חסון אמרתי. חבל שיש פה אי דיוקים. לא אנחנו אמורים לתפוס את אלו שקוראים קריאות גזעניות, זה לא בסמכות המאבטחים ביציע, מדובר בחוק פלילי. כן הגשנו תביעות אזרחיות בגין החזקת אבוקות, שכן החזקת אבוקה, כמו ירידה לדשא, הן עבירות שמעוגנות בחוק הספורט".    

 

מדוברות שרת המשפטים איילת שקד נמסר בתגובה: "שרת התרבות והספורט הקימה ועדה שמרכזת את הנושא. עם זאת במסגרת תחומי אחריותה של שרת המשפטים וידאה השרה כי החוק מאפשר אכיפה אפקטיבית, פנתה מספר פעמים לפרקליט המדינה על מנת לוודא כי החוק נאכף וכי עבירות אלימות בספורט מקבלות יחס ממוקד וכמו כן דאגה כי בקרוב יחלו השתלמויות שופטים בנושא אלימות בספורט". שני השרים האחרים סרבו להגיב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי