עיסא סיסוקו: "אולי אסיים את הקריירה בישראל, טוב לי פה"

עיסא סיסוקו, יובל שבתאי
עיסא סיסוקו, יובל שבתאי | אריאל שלום

המגן של מכבי פתח תקווה התראיין בצרפת וסיפר על החיים בישראל: "הופתעתי לטובה מאיכות החיים, לא חוויתי גזענות", על הכדורגל המקומי: "אין מה להשוות לצרפת" ועל בניון: "מבין איך הוא הגיע לליברפול וצ'לסי

(גודל טקסט)

אחרי שלושה וחצי חודשים בישראל, עיסא סיסוקו מסתגל לאט לחיים בארץ ולרמת הכדורגל המקומית. הסנגלי-צרפתי שהגיע כשחקן חופשי למכבי פתח תקווה לאחר ששיחק בעונה שעברה במדי אנז'ה, כשלפניה כיכב גם בנאנט, התראיין לעיתון "חדשות היהודים" בצרפת וסיפר על החיים בישראל.

"לא חשבתי שארגיש כאן כל כך טוב", אמר סיסוקו, "כי בצרפת יש דעות קדומות חזקות כלפי ישראל. לפני החתימה היו לי כמה חששות לגבי הסכסוך הישראלי פלסטיני. בסופו של דבר הייתי מופתע לטובה מאיכות החיים ומהחיבור של התרבות והדת שמרכיבים את ישראל. זאת מדינה יפה. אני גר בפתח תקווה, ליד תל אביב, מזג האוויר טוב ויש מסעדות ובתי קפה מצוינים, וגם חופים נהדרים. מאז שאני פה לא חוויתי בעיות של חוסר ביטחון או גזענות. כשהיתה לי הזדמנות הלכתי לטייל, אהבתי את ירושלים ואיזור העיר העתיקה".

"מבחינת ספורט, הכל הולך טוב. יש הסכמה בחדר ההלבשה עם הצוות והמאמן. אני שמח".

רמת הכדורגל לעומת הליגה הצרפתית: "אני לא הולך לשקר, אין מה להשוות את הליגה כאן לזאת שבצרפת. בסך הכל הרמה טובה ויש קבוצות מצליחות לבלוט, כמו מכבי תל אביב".

סיסוקו.
סיסוקו. "יש דעות קדומות חזקות בצרפת לגבי ישראל" (אריאל שלום)

הקהל: "כשאנחנו מארחים, יש קהל של בערך 2,000 איש. מצד שני, יש הרבה יותר תשוקה ביציעים כשאנחנו משחקים נגד מכבי תל אביב, מכבי חיפה או בית"ר ירושלים. במועדונים האלה הקהל הוא באמת השחקן ה-12".

השפה: "יש כמה צרפתים בקבוצה, ואנחנו מדברים צרפתית בחדר ההלבשה, כמו הריסון מנזלה שעכשיו חתם, פרנק במבוק. היו עוד שחקנים שעברו לקבוצות אחרות בישראל, אנחנו נפגשים לפעמים בבר בתל אביב. זה תמיד כיף וחשוב למוראל".

שער הבכורה נגד רעננה: "הרגשתי הרבה שמחה וגאווה. חיכיתי הרבה זמן להבקיע את השער הראשון בישראל. עבדתי קשה באימונים, אני מקווה שנצליח להשיג את המקום בפלייאוף".

בניון במדי מכבי פתח תקןווה.
בניון במדי מכבי פתח תקןווה. "האיכויות שלו כאדם וככדורגלן הן מדהימות" (דני מרון)

מה חסר בכדורגל הישראלי: "לדעתי, הפוקוס צריך להיות על הקמת מתחמי אימון. תרומה של ותיקים גם תעזור. אני חושב על יוסי בניון, שהיה לי כבוד לשחק איתו. הוא בחור נהדר, האיכויות שלו כאדם וככדורגלן הן מדהימות. מהר מאוד הבנתי איך היתה ןלו כזאת קריירה אדירה כששיחק בליברפול, צ'לסי וארסנל".

האם הוא מתכוון לסיים את הקריירה בישראל: "למה לא? כרגע, הכי חשוב מבחינתי זה לעשות את הטוב ביותר עבור מכבי פתח תקווה. אחר כך, נראה".

על אמיליאנו סאלה, ששיחק גם הוא במדי נאנט: "כואב ועצוב. הסיפור הזה נורא. כששיחקתי בעונה שעברה באמיין יצא לי לשחק נגדו, הוא אדם נהדר על הדשא ומחוצה לו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי