ערן זהבי: "הבן שלי אומר שהוא רוצה לחזור לישראל, זה קשה כאבא"

ערן זהבי
ערן זהבי | גוואנגז'ו ר.פ, רשמי

כוכב נבחרת ישראל התארח בפודקאסט של עומרי כספי, שיתף את לבטיו בנוגע לחזרה אפשרית לארץ בעתיד וחשף: "אקים חברה שתעזור לספורטאים לשמור על כספם"

(גודל טקסט)

אחרי שעומרי כספי אירח בפודקאסט החדש שלו בין השאר את דני אבדיה, אמארה סטודמאייר,עופר שלח, היום (שני) התארח אצלו לראשונה כדורגלן – ערן זהבי. ללא ספק מפגש בין שני ענקים, מספר 7 של הכדורגל הישראלי ומספר 7 של הכדורסל הישראלי, וכיאה למפגש שכזה, זכינו לקבל לא מעט ציטוטים וסיפורים מעניינים. 


זהבי סיפר: "בעבר, בתור ילד, אמרתי בראיון שאני רוצה להיות כמו יוסי בניון. הוא היה המודל לחיקוי שלי. הכוח שיש למילים גדול, גם זה שיש את האומץ להגיד את הדברים האלה וללכת אחריהם. זו הקרבה, וההקרבה הזו מביאה תוצאות. עד שאתה פורץ ומגיע לגבהים כאלה יש רגעים מאוד קשים. היו רגעים שאמרתי 'אולי זה כבר לא יקרה', אבל אמרתי לעצמי שאתן את הכל ואעבוד הכי קשה שאני יכול, ואז לפחות הייתי יודע שנתתי את כל כולי".

"ספורטאים מפספסים הרבה דברים בילדות שלעולם לא יחזרו", המשיך כוכב נבחרת ישראל. "כספורטאי אתה לא יודע מה זה לא לאכול בזמן ולא לישון בזמן. אלה דברים שאנשים לא רואים מאחורי הקלעים. זו ההקרבה".

כספי שיתף על כך שכשהתאמן תחת סטיב קר בגולדן סטייט השחקנים קיבלו זכו להרבה חופש ואווירה פתוחה ומשוחררת באימונים, ועל כך אמר זהבי: "הפן המנטלי לא פחות חשוב מהמשחקים. לפעמים כשמאמן משחרר זה גורם לשחקן לבוא בצורה טובה יותר כי הוא מעריך. אני מקווה מאוד שכשאהיה מאמן בעתיד אקח את זה לכיוונים האלה ולא אעשה חשבון למה שאומרים בתקשורת. זה מאוד חשוב לדעתי".


זהבי וכספי בפודקאסט (צילום מסך)

זהבי פנה לכספי ושאל אותו איפה הוא הכי נהנה בתקופתו בארצות הברית, והפורוורד סיפר: "התקופה בגולדן סטייט הייתה מדהימה, אבל גם היה לי קשה להתרומם שם. במשחק מול סקרמנטו נחתתי לא טוב על הרגל אחרי שפתחתי טוב את המשחק. נפצעתי דווקא כשקיבלתי את ההזדמנות, וזה מסתכל שאתה יודע שאתה צריך להיות בחוץ. הצלחתי להתרומם מזה. אני ילד מיבנה שחלם להיות שחקן כדורסל וברוך השם חוויתי חוויות בלתי רגילות".

זהבי אף התעניין איך קיבלו את כספי בארץ לאחר החזרה למכבי תל אביב. אקס ה-NBA סיפר: "פחדתי מאיך שיקבלו אותי מהרבה בחינות. מכבי ת"א הצליחה לשמור עליי מבחינת התקשורת וגם ידעה לשמור על מערכת יחסים מאוד בריאה בקבוצה. למאמן היה חלק בלתי רגיל בתוך כל התהליך הזה. כשאנחנו חוזרים לארץ יש עלינו הרבה מאור הזרקורים. כשהגעתי למכבי הציעו לי להיות הקפטן ואמרתי להם שאני לא רוצה. אמרתי להם שג'ון דיברתלומאו היה הקפטן עד היום ושימשיך להיות. במבט אחורה, אני מאוד נהנה. הגעתי בגיל שונה, בגיל 31, אני עדיין יכול להיות ברמה טובה מאוד. אני שמח שחזרתי. הבנות שלי פורחות כאן וגם אשתי".

"גם אני חושב באיזה יום לעשות את הצעד ולקראת סוף הקריירה לחזור למכבי ת"א", שיתף זהבי. הרבה אמרו לי 'בחיים אל תחזור, לא יכבדו אותך'. יש לי את הלבטים האלה. כבר כמה חודשים שהבן שלי אומר לי שהוא רוצה לחזור לישראל, וכאבא זה קשה. הקריירה שלנו היא קצרה, למרות שהיא נראית ארוכה. אנחנו צריכים למצות אותה עד הסוף ולהתמודד גם עם קשיים כאלה".


זהבי במדי מכבי ת"א. ילבש שוב צהוב-כחול? (עדי אבישי)

בנוסף, כספי שאל את זהבי איך הוא מתנהל פיננסית בצורה נכונה, וכוכבה של גוואנגז'ו ר.פ חשף כי הוא עתיד להקים חברה שתעסוק בנושא: "אני עובד על משהו מאוד רציני בתחום הזה, וזה אומר איך לשמור על כסף של ספורטאים. זה לא חייב להיות מיליונים. אני רוצה להיכנס לזה וזה לא יהיה רק לכדורגלנים. להרבה שחקנים אין כיוון. ספורטאים הם 'טרף קל', הם לא אנשי עסקים. הרבה ספורטאים מתפתים לעשות עסקאות כאלה ואחרות כי יש הרבה כסף פנוי. ספורטאים שנשארים בלי כלום ובחובות – הרבה פעמים אני לא כל כך מרחם עליהם".

"זה משהו בחינוך, זה משהו שצריך להגיע מלמטה", המשיך זהבי. "כל מחלקת נוער שמכבדת את עצמה צריכה שיהיה לה איש מטעם המועדון שמגיע בכל יום לקבוצה אחרת, החל מגילאי הילדים, ומלמד אותם איך להתנהל כלכלית אם וכאשר הם יגיעו לסכום של כסף מסוים. כמו כן, צריך ללמד אותם איך להתנהל מול התקשורת – שישמרו את הרגליים על הקרקע לא משנה כמה יצליחו. יש המון שחקנים בעולם שעשו שנה אחת מצוינת ופתאום נעלמו. כשאתה למעלה, יש לך הרבה מאוד חברים וכולם נדבקים להצלחה ורוצים להיפגש איתך. צריך להיות חכמים ואינטיליגנטיים. מינפתי המון קשרים שיצרתי בזכות העובדה שאנשים רצו להיות קרובים אליי". 


עומרי כספי (עדי אבישי)

זהבי הסביר את תפיסת העולם שלו בנושא זה: "צריך להיות מתכון ברור – אתה יכול לחיות עם 20% ממה שאתה מרוויח. צריך לסגור הרבה בבנק, אבל אסור לבזבז את הכסף הזה. אם אתה לא חייב לגעת בכסף – אל תיגע בו. היום אנחנו רואים מה קורה בספורט, הרבה שחקנים קיצצו בגלל הקורונה. אם הם היו בתחייבויות של 50% מהמשכורת שלהם ועכשיו קיצצו 50% הם נצמאים בבעיה. הייתי רוצה לפתח את העסק הזה, כי חשוב ששחקנים יידעו מה לעשות עם הכסף. הם לא יודעים וגם אני לא ידעתי, פשוט נפתחתי לעולם הזה".

יש הרבה שחקני כדורגל גדולים בישראל שלא נשארו עם הרבה כסף כי הם בזבזו המון כספים או שהימרו. הפיתויים שלנו הם מטורפים. אם אתה רוצה עכשיו לקנות את השעון או כל דבר כזה או אחר אתה פשוט מעביר את האשראי וקונה עכשיו. אתה לא חושב, אתה פשוט מעביר את הכרטיס. החיים הם זולים – הפוזה עולה כסף. אפשר לחיות באיכות חיים מצוינת גם אם אתה לא קונה פרארי. אפשר להתפנק בדברים שאתה אוהב, אבל לא בשביל הפוזה. אין מה לטוס במטוסים פרטיים או לקנות צי של מכוניות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי