פורש כנפיים: בירם כיאל יכול להיות הפיתרון לעונה של ברייטון

בירם כיאל
בירם כיאל | AFP

הקשר הישראלי הוביל את "השחפים" חזרה לפרמיירליג אבל נדחק מההרכב לאחר מסע רכש נרחב. הערב מול ווסטהאם (22:00, ספורט2) הוא ינסה להוכיח שמגיע לו הקרדיט המחודש ושהוא יכול להוציא את הקבוצה ממאבקי התחתית

קבוצות: ברייטון
(גודל טקסט)
שבוע לפני המשחק נגד סקוטלנד, ונבחרת ישראל משוועת לשחקנים שנמצאים בכושר שיא בליגות אחרות שיוכלו להוציא אותה מהבוץ. אחד מהם הוא בירם כיאל, שרשם שני משחקים טובים בשבוע האחרון נגד שתיים מהקבוצות הידועות באירופה – טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי, מולה אף שיחק 90 דקות. קשר ברייטון יגיע לנבחרת כשהוא בשיאו העונה, ואף מיד לאחר חידוש החוזה במועדון האנגלי.


כיאל משחק כבר ארבע וחצי שנים בברייטון. כשהגיע אליה מסלטיק היא שיחקה בצ'מפיונשיפ והוא הרכיז מיד שהגיע לקבוצה כדי להעפיל איתה לפרמיירליג. בעונת 2015/16 הוא זכה בתואר "שחקן השנה של ברייטון", לאחר שפתח ב-43 משחקים בליגה ונחשב לשחקן מפתח שלה. שנה לאחר מכן, למרות כמה פציעות פה ושם, הוא היה שותף לעליית הקבוצה לפרמיירליג ובשנה שעברה פתח ב-8 משחקים ונכנס ב-11 כשהוא רושם בסך הכל 845 דקות בעונה קשה של הישרדות. בקיץ האחרון ברייטון ביצע מסע רכש נרחב שלא השאיר מקום בהרכב לתומר חמד, וגם כיאל נסוג למקום רחוק יותר על הספסל עם רכישתו של איב באסומה, שהצטרף לפאסקל גרוס הוותיק שהיה השחקן המצטיין של הקבוצה בשנה שעברה. היתה הרגשה שיהיה קשה מאוד לכיאל לפלס מקום בהרכב, אבל הוא עשה זאת – לא מעט תודות לפציעתם של דייל סטיבנס וגרוס.


בריאן אואן, כתב העיתון המקומי "ארגוס" בברייטון, אמר לספורט1: "דיילי סטיבנס נפצע וגם פאסקל גרוס, כך שחסרו לקבוצה מספרי 6 ו-8. זה נתן לכיאל צ'אנס לשחק שוב. הוא נכנס בהפסד לטוטנהאם 2:1 בדקה ה-70, שיחק בתפקיד קדמי יותר וכמעט בישל שער לשחפים. אחרי המשחק ביקשו לראיין אותו, אבל כיאל סירב להתראיין בטענה שאין לו מה לומר אחרי משחק אחד בלבד. הוא שיחק עד אז דקה בניצחון על מנצ'סטר יונייטד 2:3. כיאל ביקש מהכתבים לחכות ואז נודע להם שהוא האריך חוזה לשנה נוספת, עד 2020.


כיאל מול צ'לסי.
כיאל מול צ'לסי. "הוא שחקן שאפשר לסמוך עליו" (AFP)


אואן מודה: "מעט מאוד אוהדי ברייטון חשבו עליו לאחר שכמעט לא שיחק העונה. היה נראה שהקבוצה התחזקה בכל כך הרבה שחקנים, שכיאל שסבל בעבר גם מפציעות לא ישחק הרבה, אבל כריס יוטון לא שכח אותו. כפי שאמר כשהוא האריך חוזה, עבורו כיאל הוא שחקן שאפשר לסמוך עליו". במשחק לאחר מכן קיבל קרדיט נגד מנצ'סטר סיטי ושיחק מספר 5 בקישור עם תכונות התקפיות, כשהוא מחזיק הרבה בכדור. כאשר סטיבנס יחזור הוא יצטרך להתחרות איתו על המשבצת, אבל לא ברור מתי סטיבנס יחזור וברייטון כרגע זקוקה לכיאל.


"זה לא רק אני אומר שהוא ממש הרשים בשני המשחקים בהם שותף נגד שתי קבוצות חזקות", המשיך אואן, "אני יכול להגיד שהוא מכניס אנרגיה למשחק, הוא מכניס קצב, דברים שלשחקנים אחרים אין בקישור. נראה אותו מול ווסטהאם בשישי. זה משחק מאוד קשה על שש נקודות, אבל נכון לעכשיו מאוד מרוצים ממנו. המצב שלו לא כמו תומר חמד, כי יש לנו שישה קשרים והוא תמיד יכול יותר להשתלב. זה לא כמו שאתה משחק עם חלוץ או חלוץ וחצי".


כיאל הודה בראיון ל-BCC שהוא עבר שנתיים קשות ביותר והוא מודה לברייטון שנתנה בו אמון והעניקה לו את החוזה הכי טוב שהיה לו עד כה. כיאל התאושש פעמיים משבר ברגלו שמנע ממנו לשחק יותר. "אחרי שחתמתי על החוזה זו בטח ההרגשה הכי טובה שהיתה לי אי פעם בקריירה. בשנתיים האחרונות לא שיחקתי הרבה, ולקבל את החוזה הזה ואת האמון של המנג'ר זו ההרגשה הכי טובה בעולם. האמון מהמנג'ר זה הדבר הכי חשוב לי בעולם". 


"To earn this contract from the manager's trust, it has given me the best feeling."

@BeramKayal7#BHAFC ⚪️

Read ➡️ https://t.co/E4fcctUuTTpic.twitter.com/nlkUi3ofn6

— Brighton & Hove Albion ⚽️ (@OfficialBHAFC) 4 באוקטובר 2018


כיאל אמור לפתוח בהרכב נגד ווסטהאם, ואמר כי הוא צפה בהם מתחילת העונה ומדובר בקבוצה שמשחקת כדורגל טוב גם אם לא השיגה תוצאות טובות. אבל הניצחון 1:3 על מנצ'סטר יונייטד שינה הכל אצל הפטישים. הם יגיעו למשחק עם המון ביטחון. קשר מכבי חיפה לשעבר מודה כי בשנה שעברה ברייטון שיחקה כמעט בכל משחק באותו הרכב עם אותם 11 שחקנים, אבל השנה הגיעו שמונה שחקנים חדשים כדי להעשיר את הקבוצה: "התחרות על החולצות בכל שבוע קשה מאוד. 25 שחקנים מתאמנים קשה כל שבוע וכולם רוצים לשחק גם בסוף השבוע. לקראת העונה החדשה הבנתי שאני צריך לעבוד קשה מאוד. היום אני מרגיש הרבה יותר חד, אבל קיבלתי את הצ'אנס מאוחר יותר. אני מרגיש מאוד כשיר כיום".


יוטון חושב שהוא לא טעה כשביקש מהנהלת הקבוצה להאריך את חוזהו של כיאל: "הוא שחקן שאני יודע שאפשר לסמוך עליו. הוא הראה זאת נגד טוטנהאם כשנכנס בשלב מוקדם במשחק, ואני חושב שהוא היה נהדר. כיאל התמודד עם פציעות, אבל תמיד חזר חזק יותר ונותר חלק יציב בסגל. הוא מוסיף תחרותיות נהדרת בקישור, ואני שמח מאוד שהוא הסכים להאריך את ימיו במועדון". מול סיטי קיבל כיאל ציון 5 ב"סאנדיי מירור" כמו מרבית שחקני הקבוצה שלו למעט השוער מאט ראיין שקיבל 8, אבל מול ווסטהאם מצפים ממנו להוליך את הקבוצה בקישור ולשחק בעמדה החדשה ההתקפית יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי