פרסום ראשון: זהבי וסבע צפויים לשתף פעולה בגוואנגז'ו ר.פ

דיא סבע
דיא סבע | דני מרון

לספורט1 נודע שכוכב הקבוצה לא חושב על עזיבה כשגם משכורתו ותג המחיר יקשו על פרידה, רנאטיניו הברזילאי צפוי לשלם את המחיר עבור צירוף חלוץ הפועל באר שבע. פרטי העסקה לפניכם

(גודל טקסט)

ערן זהבי כבר הפך לכוכב בסין, כזה שמשתכר עשרות מיליוני דולרים בשנה וזוכה כבר להכרה בכל העולם, אבל אחרי שאתמול (שלישי) אישרה הפועל באר שבע לדיא סבע לצאת להתרשמות בסין, לא מן הנמנע שבקרוב מאוד מלך שערים נוסף בליגת העל יזכה לחוזה שמן בדיוק כמו זהבי, גם הוא בגוואנגז'ו ר.פ. לספורט1 נודע ששני הישראלים צפויים לשתף פעולה בחוד של ר.פ ולפניכם פרטי העסקה.

גוואנגז'ו ר.פ רכשה בשבוע שעבר את מוסא דמבלה מטוטנהאם ובכך נוצרה בקבוצתו של ולדימיר סטויקוביץ' סיטואציה בה עליה לשחרר את אחד הזרים, וכאשר סבע יחתום בקבוצה הוא יהיה הזר השישי וייאלץ את הקבוצה לשחרר שני זרים בסך הכל. הדבר גרם לחרושת שמועות וגם עלתה האפשרות שאולי זהבי יהיה זה שישוחרר, אלא שלספורט1 נודע ששני הישראלים ישתפו פעולה אם הכל יעבור כשורה בהתקפת גוואנגז'ו ר.פ, כך שאלה שצפויים להשתחרר הם הברזילאים ג'וניור אורסו ורנאטיניו. שחקן ההגנה הסרבי דושקו טושיץ' לא ישוחרר, גם מפני שמדובר בבלם שמייצב להם את ההגנה וכן בשל העובדה שהוא סרבי, כמו המאמן סטויקוביץ'.

זהבי מרוויח בחוזהו הנוכחי 12.5 מיליון דולר לעונה כולל בונוסים ותג המחיר שלו כ-30 מיליון דולר, משמע 60 מיליון דולר עבור קבוצות סיניות בשל החוק החדש לפיו עליהן לשלם מיסוי כפול בסכומים כאלה, ועל כן האפשרות שיעזוב לקבוצה אחרת בליגה כמעט שלא ריאלית. יתרה מכך, זהבי עצמו מושקע בעסקים בגוואנגז'ו וגם ילדיו השתלבו בבתי ספר ובגנים בעיר כך שגם אם יעזוב, נראה שהתחנה האפשרית היחידה מבחינתו היא היריבה העירונית גוואנגז'ו אברגרנדה. מובן מאליו שגם בר.פ אין תוכנית לשחרר את זהבי משום סיבה שהיא, אבל גם ירצו במועדון מודעים לכך שמדובר בעסקה יקרה שתקשה על כך.


ערן זהבי ודיא סבע בנבחרת. בקרוב שת"פ גם בסין (דני מרון)

לצורך ההשוואה, סבע ירוויח שני מיליון דולר לעונה ויירכש מהפועל באר שבע תמורת חמישה מיליון דולר, כך שמדובר עבור הסינים בעסקה זולה – זהבי, כמי שגם כן הגיע כמלך שערי ליגת העל בישראל, הרוויח תחילה פי שלושה ממנו וגם סכום ההעברה הנמוך לא ייאלץ את המועדון לשלם בנוסף על מיסוי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי