מי שמזלזל בליגה הסינית, צריך להיזכר מה ערן זהבי עשה בליגת העל

ערן זהבי
ערן זהבי | צילום: עדי אבישי

יממה לאחר עוד תצוגה אדירה עם שלושער, דני דבורין, הקול מאחורי המשחקים של הכוכבים הישראלים בגוואנגז'ו, מסביר את התופעה שמשגעת את הליגה הסינית

(גודל טקסט)
את הניצחון החשוב 1:3 שהשיגה אתמול אחר הצהרים גוואנגז'ו R&F על שנזן, היא חייבת בעיקר לאיש אחד – לערן זהבי שפעם נוספת סחב את קבוצתו עם שלושער סוחף, כמעט חודש אחרי שעשה בדיוק את אותו הדבר לנבחרת אוסטריה.

עם מאזן של 8 שערים בשבעה מחזורי הליגה בסין, מוביל זהבי את טבלת מלך השערים – והאמת היא שאי אפשר להיראות מופתעים. יכולת הכיבוש שלו אינה חדשה לאיש, גם לא להגנות היריבות המנסות לשמור עליו, ופעמים רבות נכשלות. אלה שערים המעידים כי החוש להבקעה הוא ממעלותיו הטבעיות של זהבי, או כפי שנאמר "פעם מבקיע – תמיד מבקיע".


המשפט הזה מתאים כל כך למה שמעולל הכדורגלן הישראלי לשוערים שמולו. אתמול הייתה לכך אף חשיבות מיוחדת, שכן גוואנגז'ו צברה עד למשחקה עם שנזן רק 5 נקודות מתוך 18 אפשריות, והדרך כלפי תחתית הטבלה נראתה מאיימת ומתסכלת.

 



פתיחת המשחק הביתי הדאיגה אתמול את R&F ובצדק. האורחים עלו ליתרון של 0:1 משער שהבקיע הקולומבייני פרסיאדו. אבל לזהבי היו, מתברר, תכניות משלו. הוא השווה ל- 1:1, בשער מרהיב, מהיפים שהבקיע בתקופה האחרונה. אחר כך, ממש לפני סיום המחצית הראשונה, כבש את השני שלו ובכך הפך את הקערה על פיה.


השלושער של EZ7 הגיע עמוק בתוספת הזמן של המשחק, כאשר התגבע במבצע אישי על שומריו וקבע 1:3 מוחץ שהצליח להטריף את כל הליגה הסינית. זה היה ניצחון יקר, ששחרר מעט מהלחץ המנטלי שאליו נקלעו גוואנגז'ו, והמאמן עם המעמד המעורער סטויקוביץ'. 


בכדורגל אין סודות, ואינני מכיר בו "שפנים" הנשלפים מכיס מוסתר. בקיצור, אין הוקוס פוקוס. זהו בעיקרון משחק של השקעה – ועל ערן זהבי ניתן לומר שהאיש "בא לעבוד". מאמנו אינו זקוק למחשב כדי שיספק לו נתונים, או סטטיסטיקות מיוחדות, אלא רק לפקוח עיניים ולראות בעצמו.





שידרתי בטלויזיה רבים ממשחקיו, וזהבי מוכיח שוב ושוב שכדורגל הוא משחק פשוט: תנועה, מסירה ובעיטה לעבר השער. משריקת הפתיחה ועד לסיומה של ההתמודדות, זהבי נמצא בתנועה מתמדת ושוטפת. זהו אחד מיתרונותיו הבולטים, שכן בבואו לקבל כדור, הוא עושה זאת על פני שטחים נרחבים. המסירה הכפולה שביצע עם חברו לקבוצה, דמבלה בשער השוויון, החיפוש הבלתי נגמר אחרי הרשת לאורך 90 דקות והדרך שבה מטריד ללא הפסקה את השוערים וההגנות.


ועוד דבר שאסור לשכוח: את יכולת ההבקעה של זהבי אנחנו מכירים מצוין מהשנים בהן שיחק בישראל. הוא עשה את זה נגד באזל, נגד צ'לסי, נגד אוסטריה וגם נגד מכבי חיפה והפועל רעננה. לכן טעות לחשוב שקל יותר לכבוש בליגה הסינית. הרי איך הולך לדיא סבע, מלך השערים של ליגת העל בעונה שעברה?


זוהי ליגה שבה משחקים כוכבי כדורגל דוגמת אדר, אלכס טישיירה ודמבלה. שחקנים שברמתם אין לנו היום בליגת העל. האמינו לי שאין  כאלה – וחבל. אנחנו בישראל חייבים לשמור על צניעות לפני שמבקרים את איכותה של כל ליגת כדורגל בעולם.



דמבלה וזהבי חוגגים את שער השוויון (אתר הליגה הסינית)


זהבי נמצא באותה שורה של כדורגלנים מוכחים שהגיעו לסין כדי לעשות את ההבדל – ומשתדלים לעמוד במשימה המוטלת עליהם., 8 השערים שהבקיע  הציבו אותו בראש טבלת מלך השערים, ואתמול הייתה זו עוד הצגת כיבוש בלתי נשכחת. לי כ-שדר, כל שער מרגש מחדש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי