סולומון: "בטוח שיהיה לי מקום בנבחרת אם אצליח בשחטאר"

מנור סולומון עם שחקני שחטאר
מנור סולומון עם שחקני שחטאר | שחטאר דונייצק, רשמי

הקשר כבש לראשונה מאז עבר לאוקראינה וגם זכה בתואר ראשון, בראיון ב-103FM התייחס לירידת מכבי פ"ת ("הייתי מת לחזור למשחק אחד"), הקושי תחת הרצוג ("משחקים בשיטה בלי התפקיד שלי") והחודשים הראשונים בדונייצק

(גודל טקסט)
שער הבכורה של מנור סולומון בשחטאר דונייצק הגיע אתמול (רביעי), כאשר הקשר עלה מהספסל בגמר הגביע האוקראיני, כבש שתי דקות אחר כך בביצוע יפהפה וחתם את תוצאת המשחק, 0:4 על אינהולץ מליגת המשנה בדרך לתוארו הראשון בקריירה – לקראת דאבל שאותו תשיג שחטאר אם תשיג נקודה אחת בשבוע הבא במסגרת הליגה.


הערב (חמישי) בתכנית הספורט ב-103FM, הקשר בן ה-19 סיפר על חודשיו הראשונים באוקראינה, ירידתה של מכבי פתח תקווה שבין השאר התקשתה להתאושש מעזיבתו וכן התייחס גם למעמדו בנבחרת ישראל, גם לאור העובדה שבמערך איתו משחק המאמן אנדי הרצוג למעשה אין שימוש בעמדה הטבעית של סולומון כקשר כנף.


"באוקראינה משחקים את הגמר כל שנה במקום אחר, אז הפעם הוא לא היה במגרש גדול ולדעתי היו 13-14 אלף צופים, המגרש היה מלא. שיחקנו מול קבוצה מהליגה השנייה והיה קשה עד ששמנו את השער הראשון", סיפר תחילה סולומון על המשחק בו כבש לראשונה באוקראינה והשיג את תוארו הראשון.



סולומון והגביע הראשון בו זכה בקריירת הבוגרים (האתר הרשמי של שחטאר)


ירידתה של מכבי פתח תקווה: "צפיתי במשחק מאוקראינה ומאוד התאכזבתי. הייתי מת לחזור למשחק אחד כדי לעזור להם, זה עצוב שזה קרה. אני עדיין מרגיש חלק מהמועדון ויש לי חברים שם, אבל אני בטוח שהם יחזרו לליגה הראשונה בשנה הבאה".


התאקלמותו בדונייצק: "זה לא פשוט, אבל האמת היא שאני מרגיש פה טוב, החיים טובים וגם מקצועית התחלתי טוב וזה עזר. יש לי פה חברים ישראלים שהכרתי שם דרך חברים משותפים, יש לי אפילו חבר מאוד טוב בבניין. אני גר בשכונה שכל הזרים של הקבוצה גרים בה, שכונה טובה עם בניין חדשים".


הרמה בליגה האוקראינית: "לפני ארבע שנים התחילה מלחמה ואנחנו בגלל זה לא משחקים בדונייצק, אנחנו נמצאים בקייב ומשחקים בחארקוב כך שלאוהדים קשה להגיע למשחקים. מול דינמו קייב יש 30-50 אלף צופים, אבל במשחקים אחרים זה ממש תלוי. דינמו קייב ושחטאר הן ליגה אחרת ביחס לישראל, לפני המלחמה היו עוד כמה קבוצות גדולות. אני מאוד שמח שהגעתי לפה"


המטרות לעתיד: "הגעתי לפה כדי להיות חלק ממועדון גדול שמשתתף בכל שנה בליגת האלופות, להתקדם ואחרי כמה עונות טובות להגיע לליגות הגדולות ביותר".



"הגעתי לפה כדי להיות חלק ממועדון גדול ולהתקדם" (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)


השוני בין אוקראינה לישראל: "מהרגע שהגעתי, ממה שאני רואה, מלמדים אותך לנוע על המגרש, מתי ואיך לקבל את הכדור, דברים שבארץ פחות לימדו אותי. יש כאן שחקנים ברמה מאוד גבוהה אז גם קל לך יותר כי אתה לומד מהם. מהרגע הראשון עובדים איתי על דברים כאלה, גם יש אימונים בחדר כושר ולכל שחקן את המשקל שלו. לעומת מכבי פ"ת? עובדים בערך אותם זמנים, אבל האימונים שונים. לנו יש מאמן פורטוגלי והוא מאוד אוהב משחקונים והנעת כדור כמו בארץ, אבל נותנים דגש על לימוד ולא כל אחד עושה מה שבא לו".


מצבו בנבחרת ישראל: "משחקים בשיטה בלי התפקיד שלי, כי אני גם לא חלוץ ולא יכול לשחק כאחד משני החלוצים, אבל אני בטוח שאם אני אוכיח את עצמי בקבוצה ובליגת האלופות, אקבל את המקום בנבחרת. אני יכול לשחק בשלישיית הקישור".


סולומון. "אני יכול לשחק בשלישיית הקישור בנבחרת" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי