צפו: זהבי כבש צמד והורחק, גוואנגז'ו ר.פ הפסידה 3:2 לגואן

ערן זהבי
ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

מלך השערים בסין הפך עם צמד תוך 36 דקות הודות לשני פנדלים והעלה את מאזנו ל-16 כיבושים, אולם ספג כרטיס אדום ישיר בדקה ה-84 בסיוע ה-VAR והמוליכה השלימה מהפך משלה משער של רנאטו עמוק בתוספת הזמן

(גודל טקסט)
גוואנגז'ו ר.פ חווה עד כה עונה קטסטרופלית מבחינתה, כבר הודיעה כי היא מרימה ידיים בניסיון להשיג את הכרטיס לליגת האלופות של אסיה ולמעשה רק רוצה לנסות ככל שביכולתה להתקרב לחבורת הצמרת, אבל כמעט כל שבוע היא חוטפת מהפך – וככה פשוט אי אפשר. הבוקר (שבת) היא התארחה אצל המוליכה בייג'ינג גואן ולמרות שנקלעה לפיגור מוקדם, הפכה ל-1:2 הודות לצמד פנדלים מוצלחים של ערן זהבי, אבל זה שוב הסתיים עם שער בדקה ה-90 והיא נכנעה בסופו של דבר 3:2 אכזרי.


זהבי וסבע פתחו בחוד בניסיון לעצור את הרצף של שלושה משחקים ללא ניצחון ואולי לברוח מהחלק התחתון של הטבלה, אחרי שבמחזור שעבר הם הפסידו 4:3 לווהן, משחק בו הוליכו 1:3 משלושער של זהבי ובכל זאת הצליחו לספוג שלושה שערים תוך חמש דקות – מדקה 67 ועד 72 – ולהפסיד. היום הסיפור היה דומה.


בדקה השישית עלתה מוליכת הליגה הסינית ליתרון משער של וונג זימינג, אבל זהבי הוכשל ברחבה בדקה ה-22 ובסיוע שופטי ה-VAR קבע 1:1 והמהפך הושלם כעבור 14 דקות, אז שוב ניצב זהבי במרחק 11 מטר משער היריבה ובבעיטה מדויקת לפינה השמאלית השלים מהפך והעלה את מאזנו ל-16 שערי ליגה.



דמבלה, סבע וזהבי. שוב הושפלו (אתר הליגה הסינית)


לצערה של ר.פ, כפי שקורה לחבורה של סטויקוביץ' כמעט כל שבוע, גואן השוותה בפתיחת המחצית השנייה ובדקה ה-84 הגיע הרגע שכנראה שינה את המשחק: זהבי ירד לתיקול מאחור והשופט שלף לו כרטיס צהוב, אבל נקרא על ידי שופטי הווידאו לבחון את האירוע במצלמות הטלוויזיה ובמהרה שינה את החלטתו והרחיק את הישראלי בכרטיס אדום ישיר.


ללא הכוכב וכשהיא גם כך חלשה מנטלית, שלוש דקות בתוך תוספת הזמן הגיע השער שהכריע את ההתמודדות כאשר הברזילאי רנאטו אאוגסטו סובב לחיבורים הרחוקים של צ'נג. ר.פ נותרה במרחק שש הפרש מהקו האדום, המוליכה לפחות זמנית עם יתרון שמונה נקודות בפסגה – עד אשר גוואנגז'ו אברגרנדה והאלופה שנחאי SIPG ישחקו.


סטוייקו חזר להשפיל שוב את לי יו-יאנג ומוציא אותו אחרי דקה ו20 שניות(!!), מזל שהחל מהמחזור ה16 אסור יהיה למאמנים לשחק ללא צעירים על המגרש ומקרים כאלו לא יקרו יותר. pic.twitter.com/zSluchnLPd

— Roy Tadmor (@RoyTLuo) June 22, 2019


מהלך משחק
דקה 6, 0:1 לבייג'ינג:
כבר בפתיחת המשחק עלתה המארחת והמוליכה ליתרון. כדור רוחב של המגן הימני וואנג-גנג הגיע לרגלי וונג זימינג, שמקרוב מאוד, כמטר מקו השער, זיהה את הפינה הקרובה חשופה וגלגל לרשת.


דקה 14: דיא סבע כבר הצליח בהתקפה הראשונה של האורחת להרעיד את הרשת, אבל השער שכבש מקרוב אחרי כדור חוזר נפסל בטענה מוצדקת לנבדל.


דקה 22, זהבי השווה ל-1:1:
ערן זהבי הוכשל בבירור ברחבה, השופט הורה להמשיך לשחק ולאחר כדקה, כשהמשחק נעצר, הלך לבחון את האירוע ובסיוע ה-VAR הצביע על הנקודה הלבנה. הכוכב לא התבלבל וכבש את שערו ה-15 העונה ב-14 משחקים, הראשון מ-11 מטר.



בלתי ניתן לעצירה בכל הקשור לכיבושים. זהבי (אתר הליגה הסינית)


דקה 36, זהבי השלים צמד וגוואנגז'ו ביתרון 1:2: שוב כדור עונשין מ-11 מטרים, שוב הכוכב הישראלי חוגג ולו כבר 16 שערי ליגה העונה. הפעם זהבי בעט כדור חד לפינה השמאלית, השוער זינק נכון ולא הצליח לגעת בכדור. החלוץ היה גם מי שהחל את המהלך עם חטיפה ומסר לסבע, ש"בישל" את האירוע שהוביל לעבירה ברחבה.


דקה 54, גואן השוותה ל-2:2:
כדור קרן מימין הגיע בזווית קשה מאוד ליו דבאו, שהצליח לשים את הראש למרות הכל ומצא את הפינה הרחוקה של צ'נג.


דקה 84, ערן זהבי הורחק בכרטיס אדום
: כוכב גוואנגז'ו ר.פ ירד לתיקול מאחור בניסיון להשיג את הכדור והשופט שלף כרטיס צהוב תחילה, אולם נקרא על ידי שופטי ה-VAR להסתכלות נוספת ובחר להרחיקו בכרטיס אדום ישיר.


דקה 90, 2:3 לבייג'ינג גואן
: שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, בלי זהבי שהורחק, שוב ר.פ חוטפת בדקה ה-90. רנאטו אאוגסטו לא מצא אופציית מסירה, אז בבעיטה מחוץ לרחבה הוא סובב כדור לחיבורים הרחוקים ופנימה.

זהבי מורחק לראשונה בקריירה בסין (מעולם גם לא הורחק בעקבות צהובים): מקרי העבר מוכיחים שזהבי יכול לספוג קנס כבד, אבל בעיקר השעיה ל2-5 משחקים.
בכל מקרה, הישראלי לא עומד לאבד את המקום הראשון בטבלת מלך השערים בזמן הקרוב, פתח פער של 5 מהמקום השני pic.twitter.com/kavJPPhzwm

— Roy Tadmor (@RoyTLuo) June 22, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי