צפו: אלקסון ברח לזהבי, אברגראנדה התעללה ב-ר.פ עם 0:5 בדרבי

ערן זהבי
ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

שיאו (13), החלוץ הברזילאי (42, 78 ו-87) ופאוליניו (51) סידרו לאדומים ניצחון בלתי נשכח ומקום ראשון בטבלה באופן זמני. הישראלי הלוהט הסתפק בבעיטות מרחוק ונעצר בהופעתו ה-100, חסרונו של סבע הורגש

(גודל טקסט)

ללא דיא סבע שנעדר בשל פציעה בקרסול, ערן זהבי, בהופתעו ה-100 בכל המסגרות בסין, התקשה להגיע למצבים קורצים וגוואנגז'ו ר.פ הושפלה היום (שבת) עם 5:0 ביתי בדרבי נגד היריבה העירונית גוואנגז'ו אברגראנדה במסגרת המחזור ה-19.


זהבי, שעקף רק לפני ארבעה ימים את אלון מזרחי והגיע לדרבי עם מאזן מדהים של 22 שערים ב-17 הופעות, רצה לצאת עם ידו על העליונה גם בדרבי הפרטי מול אלקסון – הזר שכבש הכי הרבה שערים אי פעם בסין ושיאן הכיבושים לעונה אחת, אולם הברזילאי היה זה שלהט עם שלושער והגדיל את הפער כשהעלה את מאזנו ל-99 שערי ליגה לעומת 80 שהבקיע הישראלי.


ר.פ אמנם שלטה במשחק בפתיחתו, אולם בדקה ה-12 אברגראנדה קיבלה פנדל לאחר טעות אופיינית בהגנת המארחת. שיאו, אחד משני המצטיינים על כר הדשא, רצה לנצל את הטעות, אבל בעט ברשלנות למרכז השער וזה עדיין 0:0. רק דקה חלפה ושיאו מיהר עם בעיטה מסובבת מ-20 מטר לפינה שקבעה 0:1 לאורחת.


שיאו, כבר אמרנו? בדקה ה-42 פריצה מסחררת שלו באגף שמאל הסתיימה עם שער קל של אלקסון, שקבע 0:2 לאברגראנדה בהפסקה עם בעיטה מדויקת מקרוב. שש דקות מפתיחת המחצית השנייה וזו כבר תבוסה. התקפה יפה של האורחת הסתיימה בנגיחה של פאוליניו הברזילאי, שנעץ את השלישי וגמר את הסיפור בשלב מוקדם. בדקה ה-78 אלקסון הוכשל ברחבה על ידי טוסיץ', השלים צמד עם פצצה למרכז השער וכעבור תשע דקות החלוץ הברזילאי השלים שלושער עם בעיטה נהדרת מהאוויר וקבע 0:5 אדיר בסיום.


ר.פ נותרה במרכז הטבלה עם 24 נקודות כשהיא רחוקה מקרבות התחתית וממאבקי הצמרת. קבוצתו של זהבי ספגה לא פחות מ-45 שערים ב-19 משחקים – יותר מכל קבוצה אחרת בליגה הסינית בפער ניכר. אברגראנדה, לעומת זאת, רשמה ניצחון ליגה עשירי ברציפות וטיפסה לפסגת הטבלה באופן זמני כשהיא מקדימה בנקודה את בייג'ין גואן, שתשחק מחר.






מהלך המשחק

דקה 12, פנדל לאברגראנדה: דווקא אחרי דקות טובות של ר.פ, טעות בהגנה סידרה ליריבה העירונית בעיטת עונשין מ-11 מטר. למזלה של המארחת, שיאו בעט ברשלנות למרכז השער והחמיץ.


דקה 13, אברגראנדה עלתה ל-0:1: דקה לאחר ההחמצה, שיאו החזיר לחבריו ותיקן עם בעיטה מסובבת מ-20 מטר לפינה.


דקה 18, איום ראשון של זהבי: הישראלי חדר לרחבה עם הרבה מאוד כוח ושלח ברגל שמאל פצצה שעלתה מעל המשקוף.




דקה 42אברגראנדה עלתה ל-0:2: פריצה מסחררת של שיאו באגף שמאל הסתיימה בכדור רוחב מדויק לאלקסון, שלא התבלבל והכפיל מקרוב עם ה-11 שלו העונה בליגה.


דקה 45: ניסיון שני של זהבי במשחק, אבל הבעיטה שלו לא הייתה מספיק חזקה ונעצרה בקלות על ידי השוער.


דקה 48: שוב זהבי. הכוכב הישראלי חתך למרכז ובעט כדור שטוח, שחלף מטר ליד הקורה.


דקה 51, אברגראנדה עלתה ל-0:3: התקפה נהדרת של האורחת הסתיימה בנגיחה מדוקית של פאוליניו הברזילאי, שהצטרף מקו שני והביך פעם נוספת את ההגנה החלשה של ר.פ.


דקה 69: זהבי ניסה מ-25 מטר, אך השוער האורח זינק והדף לקרן.


דקה 78, אברגראנדה עלתה ל-0:4: אלקסון הוכשל ברחבה על ידי טוסיץ', לקח את האחריות והבקיע את השני שלו במשחק, ה-12 העונה וה-98 בליגה הסינית בסך הכל.


דקה 87, אברגראנדה עלתה ל-0:5: אלקסון הלוהט השלים שלושער עם בעיטה אדירה מהאוויר לאחר עוד התקפה מרשימה של האורחת, שחתמה דרבי בלתי נשכח מבחינתה.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי