נאתכו: "יש לי עוד כמה שנים ברמות הגבוהות, דחיתי הצעות"

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | ערן לוף

קפטן נבחרת ישראל עדיין ללא קבוצה לעונה הבאה, אך טען בראיון ב-103FM: "אני לא מודאג כי זה מבחירה". וגם: חזרה לארץ ("לא חושב שזה נכון, עדיף גם לסיים בחו"ל), העונה באולימפיאקוס והצוות האוסטרי

(גודל טקסט)
חודש אוגוסט כבר בפתח ועונת 2019/20 כבר ממש מעבר לפינה, יש מדינות שהליגות בהן אף יצאו לדרך, אבל קפטן נבחרת ישראל, ביברס נאתכו, עדיין ללא קבוצה. מוקדם יותר היום (שני) דווח ברוסיה שגם קבוצת הפאר צסק"א מוסקבה ויתרה על שירותיו, כשבמקביל ההתעניינות מצד הכוכב האדום בלגרד, רוסטוב וסמרה טרם הבשילה להצעה, אלא בשלב זה הינה בשלב הגישושים ותו לא.


הערב התראיין נאתכו בתכנית הספורט ב-103FM והתייחס לכך שנותר ללא קבוצה בשלב זה: "אני לא ברוסיה עדיין, אני בארץ. יש לי כמה הצעות ואנחנו בודקים אותן, בסוף נבחר את הטוב ביותר. אני לא מרגיש בנקודה בעייתית בקריירה, גם בשנה שעברה הייתי ללא קבוצה בשלב הזה של העונה ואני לא מודאג כי זה מבחירה שלי. הייתי יכול לחתום בקבוצה גם לפני חודש או חודש וחצי, כי היו הצעות שאני דחיתי. אני מחכה להצעות אחרות".


מדוע הוא לא ממהר לחתום על ההצעות שקיבל: "יש כל מני סיבות. יש לי משפחה, אישה ושלושה ילדים וצריך לחשוב גם עליהן. אני חושב שצריך לחשוב גם על הצד המקצועי והכלכלי, זה מכלול של כמה דברים. טובת המשפחה גוברת על הכל".




"מחכה להצעות אחרות". נאתכו (אודי ציטיאט)


כיצד המשפחה מגיבה למעברים ממדינה למדינה: "הילדים, למזלי, יודעים להתאקלם יחסית מהר. הם בני 7, 5 ו-2. הגדול מדבר גם קצת יוונית. מזג אוויר לא משחק תפקיד בשיקולים שלי, אלה דברים שמתרגלים אליהם וזה לא מדינות כמו ישראל שבמינוס 2 או 3 המדינה עוצרת. מתרגלים לזה".


הדיווחים על צסק"א מוסקבה: "עזבתי את צסק"א לפני שנה ולפני כן הייתי שם ארבע שנים, אני חוזר שנה מבוגר יותר. שיחקתי בנבחרת, ביוון שיחקתי גם אם כמות שלא הייתי רגיל אליה וגם זה לא מזיק. אני לא מודאג, כי כשעזבתי את רוסיה המטרה שלי הייתה לשאוף אוויר חדש אחרי ארבע שנים לא קלות והייתי צריך שינוי. אני לא אכנס למי פנה אליי ולמי לא, אבל יש לי כמה הצעות מרוסיה ואני בוחן אותן. יכול להיות שצסק"א בין ההצעות, יכול להיות שלא".


מדוע הוא מסרב לחזור לישראל: "אני לא חושב שזה נכון לקריירה שלי כרגע. היו בדיקות מישראל ודיברתי עם כולם, אבל כרגע אני רוצה לשחק בחוץ. אם אחזור לישראל בסיום הקריירה? לא בטוח. אני לא פגוע מהכדורגל הישראלי, אני חושב ששחקן שעושה קריירה מחו"ל, אם הוא יכול לסיים את הקריירה בחו"ל בצורה טובה, אז עדיף".



"אם שחקן יכול לסיים קריירה בחו"ל, אז עדיף לו" (AFP)


אם המאמן מהווה שיקול בבחירת קבוצה: "מאוד גדול, במיוחד אחרי השנה האחרונה. זה אחד השיקולים הכי חשובים והיו גם הצעות שקיבלתי ודחיתי, זה שיקול חשוב".


אם אלמוג כהן טעה כשחזר לארץ: "לא, כי הוא עבר דברים אחרים ויש גם סיבות אישיות ודברים שלא תמיד קשורים לכדורגל. כל עוד יש את האפשרות וגם מבחינה משפחתית, אז עדיף להישאר בחו"ל.


מדוע ישראלים מתקשים בליגה היוונית:
"לי הייתה חצי שנה מצוינת בפאוק סלוניקי והם מאוד רצו שאמשיך, אבל עזבתי מסיבות אחרות. אם להוציא את 3-4 הקבוצות הראשונות, הליגה היוונית לא בהרבה יותר טובה מליגת העל. הגדולות אולי יותר טובות ממכבי ת"א או מב"ש, שאר הליגה לא קשה יותר מהליגה הישראלית".



"הליגה היוונית לא בהרבה יותר טובה מליגת העל" (אולימפיאקוס, האתר הרשמי)


מדוע הוא לא הצליח באולימפיאקוס העונה: "בחירה לא נכונה. לא הלכתי עם התחושות שלי ואני והמאמן לא הסתדרנו. לפעמים יש סיבות כאלה ואחרות שמאמן בוחר שחקנים אחרים. לא יודע אם זה לא היה מקצועי, אבל למאמן יש אלף ואחת סיבות. בדקות ששיחקתי, בזמן ששיחקתי למעט אולי משחק אחד, נתתי את שלי. בסוף המאמן קובע".


אם הוא מכוון לקבוצה שתעניק לו מקום בהרכב: "קבוצות שפונות אליי בתור שחקן שצריך להוביל ואני אחרי שנה שלא נהניתי מבחינת כדורגל, אז השיקול הכי חשוב הוא לחזור, להרגיש את התחושות שמביא הכדורגל, את ההנאה ובאמת לשחק באופן רציף. רוב השחקנים באולימפיאקוס היו צעירים וקיבלתי מהם המון כבוד, לפעמים אני לא רגיל לגיל שלי ואז אני נזכר שאני בן 31. אני עדיין רואה את עצמי לעוד 3-4 שנים ברמות הגבוהות".


התוכניות לאחרי הפרישה: "כשאסיים את הקריירה אני כמעט בטוח שאחזור לישראל ואני רוצה לאמן ילדים. כרגע חושב רק על אימון ילדים. אני מקווה שאצליח לעזור לילד ב-10 אחוז כדי להיות כמו ביברס נאתכו, זה כבר מספיק".



"הכי חשוב לחזור לשחק כדורגל באופן רציף" (מאור אלקסלסי)


היותו קפטן נבחרת ישראל: "זו גאווה גדולה וכבוד גדול, משהו שחיכיתי לו הרבה זמן וזה אולי ההישג הכי גדול שאפשר לקבל. זו הסכמה או הערכה לקריירה וזה משהו שבשנה האחרונה עזר לי המון. המקרה האחרון עם הקזינו כמובן לא היה צריך לקרות ואני חושב שטיפלו בו מהר מאוד וצריך להמשיך הלאה".


על הצוות האוסטרי בנבחרת:
"אני מסתכל אך ורק על תוצאות, כי בכדורגל זה מה שיקבע. אם נעפיל אז יגידו שהם עשו קסמים ואם לא אז יגידו שהם כמו כולם. הנבחרת לדעתי כן התקדמה, גם בסגנון משחק, ואם ננתח מקצועית אנחנו במגמת השתפרות ואני רק מקווה שנמשיך ככה ושגם התוצאות יגיעו. אני לא יודע מה יהיה בעתיד, אבל כרגע אני מאמין שהנבחרת יכולה להעפיל. אנחנו שמה מכל הבחינות. צריך לעבור את שני המשחקים הקרובים ואז השמיים הם הגבול".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי