Sport1 Banner

קליימן: "ב-20 שנה ראיתי אולי שני שוערים גדולים מחו"ל שהגיעו לארץ"

בוריס קליימן
בוריס קליימן | האתר הרשמי

השוער סוגר שנה בקפריסין ולא חוסך בביקורת: "שחקנים ישראלים צריכים לקבל עדיפות, אבל הקבוצות לא מחפשות מתחת לאף. אם בית"ר קוראת לי לחזור, אני בא מיד". וגם: מה חושבים באי השכן על אלי גוטמן?

(גודל טקסט)

בוריס קליימן מתחיל בימים אלו את עונתו השנייה בקפריסין, שם הוא הפך לעוגן בין הקורות של פראלימני ורשם 26 הופעות במדי הקבוצה. "מרגישים את הוותק, לאט לאט כבר התרגלנו", הוא סיפר הערב (שלישי) בראיון לתוכנית הספורט של רדיו 103FM, "השנה השנייה הרבה יותר קלה. נכנסנו לזה מהר מאוד, עכשיו גם אשתי והילד הגיעו אז קל יותר".

קליימן התייחס לאירוע הפלילי שבהקשרו אוזכרה קפריסין רבות בימים האחרונים בתקשורת הישראלית: "זה עשה רעש יותר בארץ מאשר בקפריסין. דיברו על זה קצת אבל לא יותר מזה. רציתי להשוות בין מה שאומרים בארץ למה שדיברו כאן, והאמת שממש לא דיברו על זה הרבה. אם מתייחסים אליי אחרת? מבחינתי לא קרה כלום, הכל נשאר אותו דבר. רק ביום הראשון כשהפרשה יצאה שאלו אותי על זה".

המעמד שלו כליגיונר: "קפריסין נתפסת בישראל כאירופה עם כוכבית רק כי ישראלים אוהבים לתת סטיגמות. נכון שזה לא הכדורגל הכי טוב והתנאים הכי טובים, ובארץ יש מתקנים יותר טובים, אבל החשיפה שיש כאן ברמה גבוהה יותר, המון מדינות מגיעות לכאן הרבה יותר מאשר לישראל והרבה יותר שחקנים. לכל קבוצה יכולים להגיע 17 זרים".

אלי גוטמן.
אלי גוטמן. "עשה פה דברים יפים" (ערן לוף)

העובדה שרן בן שמעון מאמן את הנבחרת הלאומית עובדת לטובתו: "לא מסתכלים על זה שהמאמן ישראלי. אולי בינם לבין עצמם הם מדברים על זה אבל הם לא מייחסים לזה חשיבות. אלי גוטמן? הוא אליל פה, אוהבים אותו מאוד. עשה פה דברים יפים".

משחק בחו"ל כשבארץ יש שוערים זרים: "תמיד אמרתי שמחפשים בחוץ במקום להסתכל מה יש לאנשים מתחת לאף. אני עדיין חושב שבארץ צריכים להעדיף שחקנים ישראלים. אני לא ראיתי עילוי גדול שהגיע מחו"ל, אולי חוץ משניים-שלושה בעשרים שנה האחרונות. זו כן חוויה כי אני שואף להגיע למקום אחר, גם העונה אם לא היה לי חוזה הייתי עובר למקום האחר. היו לי אופציות בקפריסין וביוון, אבל לא רציתי כי מימשו עליי את האופציה מאוד מוקדם וביקשו שאשאר".

רואה את מה שקורה בבית"ר: "חוגג משקיע המון, אני מקווה שהם יקצרו את הפירות כבר השנה. מגיע להם אחרי העונה הקשה שעברה עליהם, ורואים את זה כבר בגביע הטוטו. אני עוקב. אם הם קוראים לי? זאת שאלה שתשאל כל שחקן והוא יגיע לך כן. בית"ר ירושלים זה מקום מיוחד. היו לי שם ארבע שנים מדהימות שבהן נהניתי מכל רגע. שום דבר לא יעביר את האהבה שיש לי כלפי המקום, זה מועדון שלא אומרים לו לא".

חוגג.
חוגג. "רואים את ההשקעה כבר בגביע הטוטו" (אודי ציטיאט)

פרשת הרוש: "אני לא יודע אם זה קורה דווקא לשוערים, אני שמח בשביל הרוש שהוא מצא את המקום שלו עכשיו. לא יודע מה קרה שם בדיוק. אני לא בקשר עם שוערים מהארץ, למען האמת".

מתגעגע לארץ: "מתגעגע לאצטדיונים, לקהל, לאווירה. האצטדיונים כאן יותר ישנים, פחות מרגישים את הקהל. של הגדולות יותר חדשים, אבל רוב המגרשים פחות טובים".

המטרות להמשך הקריירה: "יש לי חוזה עד סוף העונה הזאת. אני מקווה שבעונה הבאה אני אחזור לישראל או אשאר באירופה. השאיפה היא להתקדם למקום אחרת באירופה, לממש את החלום הישראלי של שחקן בחו"ל".

קליימן.
קליימן. "מקווה בשנה הבאה להמשיך לאירופה או לחזור לישראל" (דני מרון)

הימור על העונה בארץ: "הקבוצות שיאבקו על האליפות עם מכבי ת"א יהיו בית"ר, באר שבע ועוד קבוצה אחת שתפתיע".

עוד באותו נושא: בוריס קליימן, פראלימני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי