מונצ'י הכחיש שדאבור יעזוב: "הסגל סגור, כולם יקבלו הזדמנות"

מואנס דאבור
מואנס דאבור | טוויטר

החלוץ הגיע ארצה לקראת משחקי מוקדמות יורו 2020 ונועד עם סוכנו לקראת סגירת החלון הלילה כאשר דינמו מוסקבה ובשיקטאש בעקבותיו, אולם המנהל המקצועי של סביליה הבהיר בעת הצגת צ'צ'ריטו: "למאמן תהיה בחירה"

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)

חלון ההעברות יסתיים הלילה (שני) במרבית מדינות אירופה ובהחלט ייתכן שאלה שעות אחרונות של מואנס דאבור בסביליה. חלוץ נבחרת ישראל הגיע ארצה לקראת המשחקים נגד מקדוניה הצפונית (5.9) וסלובניה (9.9) ונועד עם סוכנו, אבי נמני, לקראת עזיבה אפשרית שלו את הליגה הספרדית מבלי שזכה להופעת בכורה רשמית.

דאבור היה הרכש הראשון של סביליה לעונת 2019/20 מתוך 14 החתמות, אולם הישראלי הוא היחיד מתוך כל הרשימה הארוכה שצורף כבר בינואר ולא על ידי המנהל המקצועי החדש/ישן מונצ'י והמאמן שהגיע הקיץ, ז'ולן לופטגי. כתוצאה מכך, דאבור ישב בכל שלושת המחזורים הראשונים בספרד ביציע וכלל לא זכה להתלבש, וזאת עוד לפני שהחלוץ חאבייר הרננדס (צ'יצ'ריטו) הצטרף, עסקה שהושלמה רק ביום האחרון של החלון.

במסיבת העיתונאים בה הוצג צ'יצ'ריטו, ישב לצד המקסיקני המנהל המקצועי מונצ'י שהבהיר באשר לישראלי: "אף אחד לא מצטרף אלינו יותר ואף אחד לא עוזב", כך למעשה הוא סיים את מסיבת העיתונאים ועוד קודם לכן אמר, "ב-30 שנה שלי בכדורגל, לא ראיתי שחקן כל כך רוצה להצטרף לפרויקט חדש כמו שראיתי את צ'יצ'ריטו. ראיתי אותו במשך הרבה שנים והוא רק בן 31. יש לנו גם את מוניר, דאבור ודה יונג, כולם חלוצים והמאמן יצטרך לבחור מביניהם. גם כאלה שלא התלבשו, זה לא אומר שהם לא ישחקו – יש לנו משחקים בימי חמישי וראשון ולכולם תהיה הזדמנות להוכיח את עצמם".

עוד אמר מונצ'י על דאבור: "למאמן יש בעיה, כי הוא יכול להרכיב רק 18 שחקנים בסגל למשחק והוא צריך לדעת למצוא את היתרון שלנו לעומת היריב. אני משוכנע שכולם יזכו לשחק העונה ולהוכיח את עצמם. אני רואה וקורא את כל הקונספירציות, אבל שום דבר לא נכון".


דאבור. היה הרכש הראשון של סביליה לעונה (טוויטר)

בתקשורת בספרד מדווח לא אחת שלופטגי מחפש שחקן בסגנון אחר משל דאבור, למרות שהישראלי הצליח לסיים את ההכנה לעונה עם ארבעה שערים, ואחרי דיווחים על בורדו של פאולו סוזה שניסתה לצרפו ולא תוכל לעמוד בעלויות הכספיות של העסקה, כעת שתי המועמדות המובילות לצרפו הן דינמו מוסקבה ובשיקטאש. מועדון הפאר הרוסי, שסיים את העונה שעברה רק במקום ה-12, השקיע הקיץ קרוב ל-40 מיליון יורו ברכש, בעיקר על מקס פיליפ שעזב את דורטמונד תמורת כ-20 מיליון יורו. אחרי 8 מחזורים ברוסיה, הקבוצה רק במקום ה-11 עם 9 נקודות בלבד.

בשיקטאש, לעומת זאת, תוכל להבטיח לדאבור דקות משמעותיות בליגה האירופית – מפעל אהוב עליו מימיו ברד בול זלצבורג. הטורקים גם הם עברו קיץ מאסיבי ובין השאר נחתו בקבוצה מוחמד אלנני בהשאלה מארסנל, אדם ליאליץ' הגיע מטורינו וגם ג'ורג'ס קוין אנקודו נרכש מטוטנהאם, אולם גארי מדל עזב לבולוניה וגם שינז'י קגאווה סיים את השאלתו ושב לדורטמונד וריקרדו קווארסמה הוותיק עזב. בליגה בשיקטאש עם ארבע נקודות בלבד מ-9 אפשריות ובליגה האירופית תפגוש את וולבס האנגלית, בראגה הפורטוגלית וסלובן ברטיסלבה הסלובקית.

בהנחה שדאבור אכן יעזוב את סביליה ביממה הקרובה, הדבר יאלץ אותו לעזוב את מחנה הנבחרת ליממה הקרובה כדי להגיע לרוסיה, טורקיה או היכן שלא יהיה יעדו הבא, שם יעבור בדיקות רפואיות ויחתום על חוזהו. בנבחרת הבהירו כי מבינים את מצבו אך לא יאהבו את יתעקש לטוס וינטוש את ההכנות ואם זה יקרה הוא לא יכלל בתוכניות למשחק הקרוב נגד מקדוניה.


דאבור ושחקני סביליה. עשוי לעזוב עוד היום (האתר הרשמי של סביליה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי