כדורגלן השנה של ספורט1: ערן זהבי

ערן זהבי
ערן זהבי | ספורט1

מלך שערי מוקדמות יורו 2020 עם יתרון מדהים על פני שחקנים כמו ראחים סטרלינג והארי קיין, על סף שבירת שיאים היסטוריים בסין וממוצע כיבושים נדיר: רון עמיקם בחר בלא אחר מ-EZ7 למצטיין של שנת תשע"ט

(גודל טקסט)

ערן זהבי עשה ככל העולה על רוחו בליגת העל ככוכב וקפטן מכבי תל אביב, זכה איתה בתארים וניפץ כל שיא אפשרי, אבל בנבחרת ישראל זה פשוט לא עבד – עד כדי כך שעימות עם האוהדים במהלך משחק נגד מקדוניה הוביל, כידוע, להשלכת סרט הקפטן ועזיבתו את המדים הלאומיים – אלא שנקודת המפנה הגיעה בשנת תשע"ט.

זהבי חזר לנבחרת רגע לפני תחילת השנה העברית ואחרי שהוכיח עד כמה היה חסר לכחולים-לבנים בקמפיין ליגת האומות, במוקדמות היורו הוא עם 9 שערים ב-6 משחקים – מוביל בשלושה שערים על סגניו לעת עתה, ביניהם הארי קיין וראחים סטרלינג האנגלים, כוכבי טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי בהתאמה. ואם לא די בכך, החלוץ גם זקוק לשלושה שערים בשישה משחקים בליגה הסינית כדי לשבור את שיא ההבקעות לעונה, והוא מתקרב בצעדי ענק לעבר שבירת שיא השערים בתולדות הליגה ובזמן שיא, כשלוש שנים לאחר שהגיע לגוואנגז'ו RF. אז רגע לפני שמתחילה תש"פ, רון עמיקם בחר את כדורגלן השנה שלו לשנת תשע"ט: ערן זהבי.

כדורגלן השנה: ערן זהבי
עזבו את הראבונה – כולה ליגה סינית, מתנגדיו אומרים שמשחקים שם עציצים כולל האלק, אוסקר והאמשיק – ושימו בצד את שתי השלשות הרצופות שרק ראול עשה קודם במסגרת אירופית מחייבת. תשכחו משלושה שערים לרשת של יאן אובלק ואת שני טילי השיוט שהנחית ברשתות של אוסטריה וסלובניה. אצל זהבי, בניגוד ללינוי אשרם, דרגת הקושי היא רק הקינוח. מה שחשוב זה הלחם והחמאה: 35 משחקים בתשע"ט, בכל המסגרות, 40 שערים – ממוצע של 1.14 גולים למשחק. 

מתוך 35 המשחקים, זהבי כבש ב-26. כלומר, הסיכוי שהגעת למשחק של זהבי בשנה האחרונה ולא ראית אותו כובש הוא אחד לארבעה. ויש לציין שהשנה חגג זהבי יום הולדת 32, שילש את כמות השערים שלו בנבחרת והשאיר במקום השני את מואנס דאבור, שזכה בתואר כדורגלן העונה באוסטריה ואפילו חתם בסביליה.

על בחירתו לכדורגלן השנה של ספורט1 אמר ערן זהבי: "אני שמח על הבחירה, זה כבוד גדול. כל בחירה כזו היא עוד פרס על עבודה קשה ומתמשכת במהלך השנה ומראה על שנה מוצלחת. תודה רבה לכל מי שבחר בי, אוהב אתכם בחזרה ושתהיה שנה טובה ומבורכת לכולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי