מאמנו לשעבר של סולומון: "מעולם לא ראיתי דריבל כמו שלו"

מנור סולומון
מנור סולומון | VINCENZO PINTO/AFP/Getty Images

קובי רפואה, שעבד עם קשר שחטאר במכבי פתח תקווה, הבהיר בתוכנית הספורט של 103FM: "מנור יכול להגיע למועדון גדול בליגה בכירה". וגם: האופי המיוחד, הרגע בו זיהו את הפוטנציאל והקשיים באוקראינה

(גודל טקסט)
קובי רפואה, שאימן את מנור סולומון במכבי פתח תקווה, דיבר הערב (רביעי) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לעתידו של קשר שחטאר דונייצק, שהבקיע אתמול את שער הניצחון הדרמטי של שחטאר דונייצק על אטאלנטה בסן סירו בשלב הבתים של ליגת האלופות.


"האמת היא שמאוד-מאוד התרגשתי אתמול", הודה רפואה בפתיחת דבריו. "היה למנור הרבה מזל בשער, אבל זה לא באמת מעניין. גול ניצחון בדקה ה-95 בסן סירו – אין מאושר ממני בשבילו".


עתידו של סולומון: "הוא יכול להגיע למועדון גדול בליגה בכירה. אני מכיר אותו אישית ויודע איזה אופי יש לו. אתמול הוא עלה מהספסל ולא עשה פרצופים. גם מאמן נבחרת ישראל מאמין בו. לכם זה נראה שזו הנורמה, אבל אתם מכירים את הכדורגלים שעושים פרצופים כשהם לא בהרכב. למנור יש ראש על הכתפיים ואופי חזק. בשביל לעשות את קפיצת המדרגה הוא יצטרך להבקיע יותר שערים. הוא מצוין בכל הפרמטרים, את הבקעת השערים הוא יצטרך לשפר".


ההצעה שקיבל בזמנו ממנצ'סטר סיטי: "לעבור ממכבי פתח תקווה למנצ'סטר סיטי זה צעד קיצוני מאוד. לא צריך לקפוץ גבוה. אם מנור יבקיע יותר שערים, זה משהו שבהחלט יכול לקרות. יש לו את הדריבל הטוב ביותר שראיתי אי פעם משחקן ישראלי. גם באירופה אין הרבה שחקנים עם אחד על אחד כמו שלו. כשהוא יבקיע יותר הוא יוכל להתקדם משחטאר לקבוצות בכירות באירופה".



בדרך לבמה המרכזית של הכדורגל האירופי? מנור סולומון (Gettyimages)


המשך הדרך בשחטאר דונייצק: "הוא צריך להישאר שנתיים או שלוש ואז להתקדם למועדונים הגדולים. מישראל אי אפשר לקפוץ לשם. מנור מודע לכך שהוא לא קרע זוג נעליים. אני מכיר אותו, הוא לא מחפש להתנפח. מדובר בילד צנוע שמבין את מקומו ואת גילו. עכשיו מנפחים אותו בארץ, אבל זה ילד שמכיר רק כדורגל – הוא לא אחד שמבלה. יש לו ראש על הכתפיים". 


הקשיים באוקראינה: "אני בטוח שהוא יתמודד עם הכל. שלא תבינו לא נכון, לא קלו לו עכשיו. יש בקבוצה שלו חבר'ה שלא מדברים אנגלית וזה לא פשוט להתמודד, אבל הוא הולך ללמוד ולא מתלונן. אני בטוח שהוא לא אחד שזה ישבור אותו. כשהעלתי אותו מנערים א' לבוגרים הייתי צועק אליו ואפילו גוער בו, הוא קיבל את זה בצורה מאוד בוגרת. קשיים כמו מזג האוויר, שפה ובדידות הם משמעותיים, אבל אני בטוח שהוא יעמוד בזה". 


מתי זיהו שדובר בפוטנציאל יוצא דופן: "בוודאי שראיתי את זה מגיל צעיר, כולם ראו. כשאימנתי את נערים א' הוא היה בנערים ג' והייתי עושה לו אימונים אישיים. סימנו אותו מתחילת הדרך. לא ידענו שהוא יהיה כישרון כזה גדול, אבל ידענו ששווה להשקיע בו ושיש לו דריבל יוצא דופן. כשהעלתי אותו מנערים א' לבוגרים היו משחקי אימון שהוא עשה שטויות והעפתי אותו הביתה. כולם הבינו שזה לטובתו ובהמשך הדרך כבר ראינו שקשה מאוד לעצור אותו".


הפן הפיזי: "הוא פיזי וחזק מאוד למרות שהוא צנום וקטן. כמה שחקנים אתה מכיר שעוברים שחקן מתי שהם רק רוצים? כמובן שמחפשים גם מהירות ופיזיות, אבל אחד על אחד זה דבר מבוקש. שחקן שפתאום יכול לשנות את המשחק ברגע, זה מאוד חשוב. הוא מספיק פיזי וחזק וכמובן שהוא יצטרך לשפר גם את זה".


לסיום, רפואה התייחס לשמועות בנוגע לחזרה להפועל תל אביב: "אני יודע להתמודד עם שאלות קשות. אני חפרפרת? לא היה ולא נברא. לעולם לא אדבר עם שחקנים כשיש להם מאמן אחר. אתה יכול להעלות את השחקנים לרדיו. אני כבר אחרי הפועל תל אביב. מה קורה בהפועל תל אביב? כרגע אני בחוץ ומחכה להצעה הבאה שאקבל. אני לא פוסל שום דבר".


היעד הבא שלו: "רק קבוצה גדולה? אין אצלי תנאי כזה. לי אין מקורבים. כשתרצו לשמוע את האמת, תשאלו אותי ואענה לכם בפומבי. אני לא מציב תנאים לאף אחד. היו הצעות שדחיתי בתחילת העונה, אבל אני לא עושה הפרדות בין קבוצות קטנות לגדולות. הפועל חדרה דיברה איתי לפני תחילת העונה, ק"ש לא. שמועות זה בסדר. רוצים את האמת? דברו רק איתי".




ממתין להצעות. קובי רפואה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי