צפו בערן זהבי כובש את שערו ה-28 ומשווה את השיא הסיני

ערן זהבי
ערן זהבי | "סינה ספורט", אתר הליגה הסינית

גוואנגז'ו ר.פ הפסידה 2:1 במשחק החוץ נגד הביי וטרם הבטיחה את הישארותה, אבל הישראלי מצא את הרשת (38), השווה את ההישג של אלקסון ונותרו לו עוד ארבעה משחקים כדי להפוך לשיאן. מרקאו הכריע בפנדל בדקה ה-98

(גודל טקסט)

גוואנגז'ו ר.פ עדיין לא הבטיחה באופן רשמי את הישארותה בליגה הסינית הבכירה בעקבות ה-2:1 הבוקר (שבת) בחוץ נגד הביי, אבל היסטוריה בכל זאת נרשמה בקרב התחתית: ערן זהבי, מי אם לא הוא, כבש את שערו ה-28 העונה ובכך השווה את השיא של אלקסון משנת 2014 והם חולקים, לפחות בינתיים, את תואר שיאני השערים בעונה אחת בליגה הסינית.

כוכב וקפטן גוואנגז'ו ר.פ מצא את הרשת בפעם ה-28 ב-2019, שערים רק במסגרת הליגה כמובן, ואם ימצא את הרשת פעם נוספת באחד מארבעת המשחקים הבאים הוא יהפוך לכובש המצטיין בתולדות הליגה בסין בעונה אחת – והוא בוודאי סימן לעצמו למטרה אפילו להיות הראשון בסין שמגיע ל-30 שערים בעונה אחת. השער של זהבי היום גם היווה ציון דרך מאוד נדיר מבחינתו, מכיוון שהיה זה שערו ה-300 בקריירת הבוגרים

זהבי, שהגיע לסין בקיץ 2016, משמע אמצע אותה עונה, הבקיע מאז 86 פעמים ומעבר להזדמנות הכה גדולה שניצבת בפניו להפוך למבקיע המצטיין בעונה אחת בליגה שעברו בה חלוצים אדירים בשני העשורים האחרונים, הוא גם רחוק 16 שערים בלבד מהשוואת השיא שמחזיק בו וו-לי, כיום באספניול, מי שבחמש שנותיו בסין הבקיע יותר שערים מכל אחד אחר בליגה – 102 שערים יש לו ב-172 הופעות. לזהבי, אגב, הממוצע הטוב אי פעם בסין – כמעט שער למשחק הודות ל-86 כיבושים ב-92 הופעות. בשישי בבוקר הוא יפגוש את נועלת הטבלה בתקווה לנפץ את השיא.


28 שערים ונשארו לו עוד ארבעה משחקים העונה (אתר הליגה הסינית)

הבוקר בקרב התחתית נגד הביי זהבי עלה בחוד של גוואנגז'ו לצד דיא סבע והם למעשה היו שני הזרים היחידים בהרכב של סטויקוביץ', בעקבות חסרונם של טושיץ' ודמבלה. המארחת, מנגד, פתחה עם חאבייר מסצ'ראנו בניסיון להשתוות ל-RF – הארגנטינאי קיבל הזדמנות פז לכבוש כבר בדקה השמינית, אולם החמיץ בעיטת עונשין מ-11 מטרים וראה כעבור חצי שעה את ערן זהבי כובש שער חוץ יקר לזכות RF. 

מרקאו עוד איזן בדקה ה-68 ועמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-98 ליתר דיוק, השלים מהפך עם כדור עונשין מוצלח מ-11 מטרים לאחר התערבות ה-VAR, שמשמעותו ש-RF נותרה עם 29 נקודות, מאזן זהה לשל הביי שניצחה, אבל ל-RF שבמקום ה-13 יתרון של 10 נקודות על פני שנזן שמתחת לקו האדום, מה שאמור להספיק לה כדי להישאר בליגה כשנותרו 12 בקופה.

מהלך משחק
דקה 8, חאבייר מסצ'ראנו מחמיץ פנדל: נגיעת יד מאוד שטותית ברחבה אילצה את צוות ה-VAR לאותת לשופט, שהלך למסך ולא נותרה לו ברירה אלא להצביע על הנקודה הלבנה. אקס ברצלונה ניצב על נקודת העונשין ומ-11 מטרים בעט כדור חלש שנהדף היטב על ידי צ'נג לי והתוצאה נותרה בעינה.


זהבי ומסצ'ראנו בקרב התחתית ("סינה")

דקה 20: הזדמנות גדולה לערן זהבי, שנותר חופשי ברחבה והגיע עם הראש לכדור של מיאו, אבל לא הצליח למצוא את המסגרת.

דקה 21: דיא סבע הוכשל ממש על סף הרחבה, כ-20 מטר מהשער, וסידר הזדמנות ענקית לזהבי, אבל החלוץ ניסה כדור שטוח ונתקל בחומה.

דקה 36: זהבי היה חייב למצוא את הרשת ולהשוות את השיא של אלקסון אחרי מסירת אמן של סבע, אבל באחד על אחד בעט לגופו של השוער.

דקה 38, ערן זהבי השווה את השיא!! בשעה טובה ומוצלחת, הפעם זה קרה. החלוץ שוב מצא את עצמו באחד על אחד, הפעם גם היה לו זמן להשתלט על הכדור ולבעוט, הזדמנות קלה כמו שהוא אוהב וממנה הוא כבר לא החמיץ. 0:1 לר.פ ו-28 שערים לחלוץ שהשווה את השיא של אלקסון.


ערן זהבי. הצליח להגיע גם אל אלקסון והשיא הסיני ("סינה")

דקה 56: שוב מצא את עצמו זהבי ברחבה עם הכדור בעמדה נוחה, אבל ההשתלטות על הכדור הייתה פחות טובה וברגע האחרון הגיעה ההגנה כדי למנוע ממנו צמד ואת שבירת השיא.

דקה 68, 1:1: המארחת הצליחה להשיג שוויון מוצדק, כאשר מרקאו עלה גבוה ונגח כדור חזק שהוביל לשערו השמיני העונה.

דקה 98, 1:2 להביי: המהפך הושלם. ספק דחיפה ברחבה הובילה לכדור עונשין מ-11 מטרים אחרי התערבות של צוות ה-VAR, מרקאו כבש את הבעיטה הראשונה וגם את הפנדל החוזר כדי להעניק לקבוצתו ניצחון יקר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי