צפו בתקציר: ערן זהבי שבר את השיא הסיני עם שערו ה-29 העונה

ערן זהבי
ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

החלוץ הישראלי חלף על פני אלקסון והפך לכובש המצטיין בליגה הסינית בעונה אחת. לאחר מכן הוסיף בישול לדיא סבע שהשלים צמד בניצחון 1:4 של גוואנגז'ו ר.פ. על בייג'ין רנהה, שירדה בתום המשחק לליגת המשנה

(גודל טקסט)

כבר שבועות ארוכים חיכינו לזה והיום (שישי) זה סוף סוף קרה. ערן זהבי שבר את שיאו של אלקסון והפך לכובש המצטיין בליגה הסינית בעונה אחת כאשר כבש את שערו ה-29 העונה בניצחון 1:4 של גוואנגז'ו ר.פ. על בייג'ין רנהה. מלבד היוקרה, השיא השתלם לו כלכלית כאשר קיבל מיליון יורו נוספים, בשל סעיף שהוכנס לו לחוזה.

ביום רגיל כנראה שהיינו מדברים על בעיקר על דיא סבע שכבש צמד, כאשר את שערו הראשון בישל זהבי בעצמו אבל גם סבע יודע מי הכוכב האמיתי של הערב שכהרגלו ממשיך לנפץ כל שיא אפשרי.

זה התחיל רע עבור גוואנגז'ו, זהבי לא הפסיק להחמיץ וליפול ודווקא היריבה עלתה ראשונה על לוח התוצאות בדקה ה-14 אחרי אלא מה, עוד טעות קשה בהגנה. הקונצרט של RF נפתח במחצית השנייה כאשר היא כבשה ארבעה שערים בטווח של 14 דקות, החל מהדקה ה-47 עד הדקה ה-61.


ערן זהבי חוגג (אתר הליגה הסינית)


שיא נוסף לערן זהבי (אתר הליגה הסינית)

צ'נג כבש ראשון ואז הגיע הרגע של זהבי, שקיבל כדור נהדר לרחבה ובעט בחוזקה לצד ימין. מלך השערים של הליגה היה נינוח לאחר מכן ובישל לסבע את ה-1:3 בדקה ה-58 וכעבור שלוש דקות בלבד, סבע השלים צמד עם שערו ה-12 העונה.

הניצחון של גוונאגז'ו העלה אותה למקום ה-11, אבל כאשר העונה כמעט גמורה המטרה היחידה היא לאפשר לזהבי להמשיך להגדיל את השיא בשלושת המחזורים הנותרים. בייג'ין רנהה שנותרה במקום האחרון ערב המחזור, ירדה ליגה באופן רשמי.


ערן זהבי לפני שריקת הפתיחה (אתר הליגה הסינית)

מהלך המשחק
ערן זהבי קיבל כדור על מגש מדיא סבע בדקה הרביעית, אבל החלוץ בצורה לא אופיינית בעט ברשלנות החוצה. נועלת הטבלה עלתה ליתרון מפתיע בדקה ה-14, כדור קרן של רנהה, הגיע לשחקן הגנה של גוואנגז'ו שנגח הישר לרגלו של הוי ג'ין שדחק מקרוב, שלוש דקות אחרי שעלה כמחליף, 0:1 לבייג'ין רנהה. כבר בדקה ה-47 RF מצאה את השוויון, מהלך שהתחיל בקרן של דיא סבע הסתיים בביעטה מהאוויר של יי צ'נג שבעט מהאוויר מקורב וקבע 1:1.

הרגע שכולם חיכו לו הגיע בדקה ה-51, ערן זהבי קיבל כדור ברחבה ובקור רוח כבש את שערו ה-29 בליגה הסינית עם בעיטה חזקה לפינה הקרובה והשלים מהפך, 1:2 לגוואנגז'ו ר.פ.. לאחר ששבר את השיא, ערן זהבי פרגן לדיא סבע עם כדור עומק נהדר וחברו לנבחרת כבש את שערו ה-11 העונה בסין, 1:3 לגאוונגז'ו.

לא עברו שלוש דקות וסבע השלים צמד, כדור רוחב של גוואנגז'ו פספס במעט את זהבי, אך דווקא סבע היה במקום וכבש אץ ה-12 שלו העונה, 1:4 לגננואגז'ו. לא שזה כבר יכול להשפיע על המשחק, אבל רנהה נותרה בעשרה שחקנים לאחר אדום של אוגוסטו פרננדס בדקה ה-87.

גנב לערן זהבי את ההצגה. דיא סבע (אתר הליגה הסינית)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי