הקשיים, המטרה החדשה ורגעי הנחת: ערן זהבי הנרגש בראיון

ערן זהבי
ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

אחרי שהפך לשיאן השערים לעונה אחת בסין, כוכב גוואנגז'ו סיפר: "היו קשיים בדרך, אבל בכל עונה יש רגעים שאתה סובל יותר וסובל פחות". המטרה הבאה: "רוצה לסיים את העונה עם 32 או 33 גולים". צפו בראיון

(גודל טקסט)
אחרי ששבר את שיא השערים לעונה אחת בסין וגרף שלל מחמאות ברחבי העולם, ערן זהבי התראיין היום (שישי) והציב לעצמו סוג של מטרה חדשה לקראת שלושת המחזורים שנותרו: "הדבר הכי טוב כרגע הוא שאני יכול לשבור את השיא שלי כל שבוע מחדש. אני לא יודע עם כמה שערים אסיים את העונה הזו, אבל אני רוצה להגיע ל-32 או 33. אני רוצה להבקיע הכי הרבה שערים שרק אפשר".


זהבי הנרגש סיפר: "אני באמת מתרגש ומרגיש גאווה גדולה. אני חושב שהשיא הזה הוא תוצאה של שלוש וחצי שנים של עבודה קשה. כשהצבתי לי את זה כמטרה בתחילת העונה, יכול להיות שאנשים הופתעו מכך. הייתי מלא מוטיבציה לעשות את זה, ואני שמח שזה אכן קרה ורוצה להודות לחבריי שעזרו לי לשבור את השיא. אני ממש מאושר".


הלחץ לשבור את השיא: "היו קשיים בדרך, אבל בכל עונה יש רגעים שאתה סובל יותר וסובל פחות – זאת האמת. כמובן שבמשחקים האחרונים מאוד רציתי לשבור את השיא, אבל לפני הכל חשבתי על טובת הקבוצה. חשבתי איך להשיג ניצחונות וידעתי שככה גם הגולים יגיעו. אני שמח מכך שהיום במחצית השנייה הצגנו כדורגל מדהים, כך אני רוצה לראות את הקבוצה ומקווה שנוכל לעשות זאת כל שבוע".


יותר מאוחר כתב זהבי בעמוד האינסטגרם שלו: "וואו, אני לא יודע מאיפה להתחיל, אז אתחיל באנשים הכי קרובים אליי: אשתי והילדים. תודה על כל התמיכה, כל ההקרבה לחצות איתי חצי עולם ולעבור ביחד את החוויה הזו, בלעדיכם ברור שזה לא היה יכול לקרות, אתם הכוח שלי. לראות אתכם גאים בי שווה יותר מכל דבר אחר בעולם. אמא שלי וסבתא שלי, כמה ברכות אני מקבל מכן כל יום. כמה דאגה ואהבה, כמה אני שמח שאני יכול להחזיר לכן על כל רגע שדאגתם לי לאורך הדרך. תמיד אמרתן שאגיע הכי גבוה שאפשר, האנרגיות שלכן מגיעות עד סין וחזרה. אח שלי, כמות הפרגון והדאגה שלך היא דבר שלא רואים, האהבה האמיתית, החברות, וזה שתמיד אנחנו שם אחד בשביל השני מאז ומתמיד גם כשהיו ימים קשים – אני מעריץ אותך על הדרך שלך, היא לא פחות השראה מהדרך שלי. החברים שלי, שתמיד שם בשבילי, תמיד דוחפים אותי קדימה, תודה שיש אתכם, חברי אמת בטוב וברע. לחברים שלי לקבוצה, הצוות המקצועי והמועדון – בלעדיכם זה לא היה קורה, תודה.




"לרונן הסוכן שלי שתמיד יודע על המטרות שלי, תמיד יודע להגיד את המילה הנכונה, תמיד שם בשבילי בכל שעה ובכל רגע, גאה בדרך שלנו ביחד. שדו היקר. אני שמח שהיום הבנת למה נלחמתי עליך מהרגע שנחתתי בסין, כמה הקרבת מעצמך לאמן אותי בשלוש השנים האלה עד שהגעת לסין, תודה על כל שניית אימון, על כל טיפת זיעה של מחשבה על כל פרט הכי קטן, תודה שלעולם לא ויתרת לי, תודה שאתה סובל אותי. רק אתה יודע כמה זה לא קל לאמן אותי. לכם ילדים צעירים, ספורטאים, שחקני כדורגל או כל אדם אחר שקורא את הפוסט הזה, אני רוצה להגיד לכם שתלכו אחרי החלומות שלכם. תציבו מטרות שיפחידו אתכם, תגידו אותן בקול רם לכל מי שרוצה לשמוע, תציבו מטרה ואל תורידו ממנה את העיניים. הדרך תהיה קשה וכואבת, מלאה בעליות וירידות, בהצלחות, בכישלונות, בחיוכים ודמעות, אבל היא תשתלם, מבטיח לכם.


"אם תפרצו לי לוואטסאפ תבינו שהמילה שיא מוזכרת במשך שלוש שנים ברציפות עם אנשים שונים בתאריכים שונים שחלקם חשבו שאני קצת מגזים ולא ריאלי, אז שוב אם אתם יכולים לחלום על זה אתם גם יכולים לעשות את זה. אל תתנו לאף אחד להוריד אותכם למטה. מאמי, את יכולה להוציא מהארון את העקבים והשמלה שקנית לטקס סיום של הליגה הסינית כבר לפני ארבעה חודשים וביקשת שאדאג שנגיע לטקס הזה. תודה על מי שאת ומה שאת בשבילי. אם שכחתי מישהו אני מצטער מראש. אז שוב תודה לכל המפרגנים, אוהב אתכם".


זהבי כבש את שערו ה-87 במדי גוואנגז'ו מאז הגיע לסין בקיץ 2016 ושבר את שיא השערים של הליגה מאז הקמתה ב-1994, כשמצא את הרשת בפעם ה-29 לעונת 2019. בהתאם לחוזהו, יזכה זהבי למיליון יורו מענק על שבירת השיא. בנוסף, זהבי ישתכר חצי מיליון דולר על מלכות השערים ו-580 אלף דולר עד כה עבור מספר השערים – משמע ירוויח 2.08 מיליון דולר רק מכיבוש שערים.


עוד שיא לאוסף. ערן זהבי (אתר הליגה הסינית)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי