ג'ובאני ואן ברונקהורסט צפוי להיות מאמנם החדש של זהבי וסבע

ערן זהבי
ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

לספורט1 נודע שכוכבי גוואנגז'ו ר.פ יישארו בקבוצה גם בעונה הבאה, הסרבי דראגן סטויקוביץ' יוחלף באקס פיינורד שלאחרונה נקשר שמו לתפקיד ניהולי במנצ'סטר סיטי

(גודל טקסט)

בעוד קצת יותר מ-24 שעות ייכנס חוק חדש לכדורגל הסיני, לפיו כל שחקן זר שמצטרף לליגה אחרי ה-1.1.2020 יוגבל בתקרת שכר של 3 מיליון יורו לכל היותר, ולכן התקשורת הסינית עוסקת רבות במצבם של הכוכבים הזרים – ביניהם, כמובן, גם מלך השערים ערן זהבי.

חלוץ גוואנגז'ו ר.פ, שבעונה האחרונה שבר את שיא השערים לעונה בסין כשהעמיד את הרף על 29 כיבושים, ישוב בשבוע הבא לסין ויחל בהכנות לעונת המשחקים שבפתח, כשלאור החוק החדש שייכנס לתוקף הוא כבר לא יעבור לקבוצה אחרת. למעשה, כל עוד לא יחתום זהבי על חוזה ביממה הקרובה, הוא יישאר בגוואנגז'ו ר.פ בחוזהו הנוכחי, ותנאיו לא ייפגעו כמובן, חוזה שמסתיים בעוד כשנה, בסוף 2020.

בעונה האחרונה, כידוע, גוואנגז'ו ר.פ נקלעה למאבקי תחתית על אף הציפיות הגבוהות, ועל כן מסתמן כי כבר ביממה הקרובה יפוטר המאמן בחמש השנים האחרונות, הסרבי דראגן סטויקוביץ' שהיה גם מי שדרש לצרף את זהבי בקיץ 2016. לספורט1 נודע שההולנדי ג'ובאני ואן ברונקהורסט, מי שאימן את פיינורד בארבע השנים האחרונות לפני כן שימש כעוזר במשך ארבע שנים ועזב בסיום העונה שעברה, צפוי להתמנות רשמית במסיבת עיתונאים ביום שישי הקרוב, יום לפני פתיחת האימונים. בחודשים האחרונים נקשר שמו של ההולנדי עם מעבר לתפקיד ניהולי במנצ'סטר סיטי וכשחקן עבר הוא כמובן בילה בין השאר בארסנל ובברצלונה.


זהבי וסבע. מאמן חדש בדרך ("סינה")

שחקן שחוזר לסגל ר.פ הוא רנאטיניו, הברזילאי ששיתף פעולה עם זהבי והושאל בעונה האחרונה לטיאנג'ין קוואנג'יאן, אולם הוא צפוי לעזוב פעם נוספת. אגב, שינוי נוסף בעונה הקרובה הוא שאלופת סין בסוף העונה הקרובה תשתתף אוטומטית באליפות העולם לקבוצות 2021 שתיערך בסין, אך הדבר לא אמור להיות רלוונטי לערן זהבי בשל החוקים החדשים.

זהבי, השוהה כעת בחופשה במיאמי, כמו מוסא דמבלה זכה לשבוע חופש נוסף וישוב ב-4.1 לסין וייצא עם הקבוצה למחנה אימונים בתאילנד. למעשה גוואנגז'ו ר.פ תחיל להתאמן ב-4.1, יום לאחר הצגתו הצפויה של המאמן החדש ואן ברונקהורסט.


המאמן החדש של זהבי וסבע (DENNIS WIELDERS/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי