צפו: אריאל הרוש הצטיין נגד אייאקס, רפאלוב השווה שיא

אריאל הרוש
אריאל הרוש | ANP Sport / Contributor

האלופה הייתה יכולה להביס את ספרטה, אך השוער הישראלי - שכמעט בישל - רשם שש הצלות וקבוצתו יצאה מאמסטרדם "רק" עם הפסד 2:1. הקשר כבש את שערו העשירי העונה בליגה הבלגית, אנטוורפן ניצחה את סרקל ברוז' 1:2

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

אחרי פגרה בת כמעט חודש, הליגה ההולנדית שבה לפעילות בסוף השבוע האחרון ומשחקי היום (ראשון) יצאו לדרך עם 1:1 דרמטי בין ונלו הצנועה לפ.ס.וו איינדהובן, שהמשיכה את עונת הנפל שלה (לחצו כאן וצפו בתקציר). בגזרה הישראלית, שמואל שיימן נכלל בסגל אך לא שותף ודקות המשחק האחרונות של המגן היו אי שם במהלך חודש אוקטובר.

אחרי שני הפסדי ליגה רצופים, ונלו הייתה קרובה לנצח אך ספגה עמוק בתוך תוספת הזמן ורשמה את התיקו הראשון שלה העונה במסגרת הליגה. בתום 19 מחזורים, קבוצתו של שמואל שיימן נותרה במקום ה-16 שמוביל בתום העונה למבחנים נגד הירידה. מנגד ולמרות השער המאוחר, איינדהובן ככל הנראה תסתפק במאבקי מיקום כשבמאזנה כבר חמש תוצאות תיקו וארבעה הפסדים ועושה רושם שהיא תתקשה להדביק את אייאקס המוליכה.

ספרטה רוטרדם אמנם הפסידה 2:1 לאייאקס אמסטרדם, אך המצטיין בשורות האורחת ואולי במשחק כולו היה לא אחר מאשר אריאל הרוש, שסיפק שש הצלות – כמעט הוסיף בישול – ומנע שערים בטוחים של דושאן טאדיץ', חכים זייך ואחרים. למרות היכולת הטובה שהציג השוער הישראלי, פערי הרמות בין הקבוצות באו לידי ביטוי בעיקר במחצית הראשונה עם שלל מצבי הבקעה ומי שהכריעו את המשחק לזכות האלופה היו דוני ואן דה ביק (15) וריאן גראנברץ' (60). יואל פירו רק צימק (74) עבור המפסידה, שתחזור הביתה מעודדת מהיכולת במחצית השנייה.


משחק שאריאל הרוש ככל הנראה לא יישכח (Gettyimages)

גם ראיין באבל נותר מתוסכל (Gettyimages)

אייאקס רשמה ניצחון ליגה שני ברציפות וניצלה את ההפסד המפתיע של אלקמאר על מנת להגדיל את הפער בפסגה לשש נקודות. מנגד, ספרטה רוטרדם רשמה הפסד חוץ חמישי ברציפות במסגרת הליגה ונותרה במקום ה-11 עם 23 נקודות. במחזור הבא תנסה קבוצתו של הרוש להתאושש במשחק בית מול פורטונה סיטארד ואילו החבורה מאמסטרדם תצא למשחק חוץ מול כרונינגן.

במחזוור ה-22 בבלגיה, ליאור רפאלוב ואנטוורפן השיגו 1:2 גדול בחוץ נגד סרקל ברוז'. המארחת עלתה ליתרון כבר בדקה השנייה והאורחת נותרה בעשרה שחקנים חמש דקות מאוחר יותר, אך הקשר הישראלי איזן (13 – לחצו כאן וצפו בשער) והמהפך של קבוצתו הושלם בדקה ה-55.

רפאלוב, שהוחלף בדקה ה-85, מצא את הרשת בפעם העשירית העונה ובכך השווה את שיאו האישי בבלגיה, הגיע לכמות דו ספרתית של שערי ליגה בפעם הרביעית מעבר לים והתקרב לשיאו האישי הכללי שעומד על 11 שערי ליגה בעונת 2010/11 במדי מכבי חיפה.

בגביע הסקוטי, רק 2:2 להיברניאן בחוץ נגד דנדי יונייטד במסגרת הגביע והמשמעות שהקבוצות ייפגשו פעם נוספת במטרה להכריע מי תעפיל לשמינית הגמר. אופיר מרציאנו השלים 90 דקות בשער האורחת שחזרה מפיגור 1:0 ליתרון, אך לא הצליחה לשמור עליו מול היריבה שמוליכה את ליגת המשנה.

  

שחקני ונלו מאוכזבים בסיום (Gettyimaes)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי