שי זהבי: "לא נחזור לסין עד שהמצב לא יירגע ב-100%"

שי זהבי, ערן זהבי
שי זהבי, ערן זהבי | אינסטגרם

אשתו של הכוכב הכי גדול של הכדורגל הישראלי בראיון ל-103FM על הטירוף סביב נגיף הקורונה שגרם להם לשוב כרגע לארץ: "לא אסכן את המשפחה שלי". וגם: המעבר לטוטנהאם שכמעט יצא אל הפועל

(גודל טקסט)
נגיף הקורונה שפרץ בסין וגורם לבהלה גדולה ברחבי העולם גרם גם לכוכב הכי גדול של הכדורגל הישראלי ושחקנה של גוואנגז'ו ר.פ, ערן זהבי, לשוב יחד עם משפחתו לישראל עד שהמצב יירגע. אשתו של החלוץ, שי זהבי, התראיינה לרדיו 103FM ודיברה על המצב, החזרה המאולצת לארץ, ההתמודדות של ילדיהם עם הסיטואציה, האם ישובו לסין, אי הוודאות בנוגע לליגה, חזרה אפשרית למכבי תל אביב והמעבר לטוטנהאם שכמעט יצא אל הפועל.


 
 

שי זהבי מה שלומך? יצאתם לחופשה ומאז הכל השתבש.
"נכון, הכול השתבש. היו דברים לא צפויים. כמובן שלא רצינו לסכן, לא את עצמנו ולא את הילדים, בלחזור לסין והגענו לארץ. הייתה בהלה סביבנו, כולם שאלנו איך אתם, מה קורה? התקשרנו למשרד הבריאות לוודא אם יש הנחיה לגבינו ואם צריך לעשות משהו. אמרו לנו שהכל  בסדר ואין שום הנחיה. אחרי ארבעה ימים יצאה ההנחיה של בידוד ל-14 יום לכל מי שהיה בשבועיים האחרונים בסין. הבנות כבר נכנסו לגן בראשון לציון ואז החלו ההורים להתנגד, הם אמרו שהבנות חזרו מסין ושזה מסוכן ושצריך להיות בבידוד ושאנחנו לא פועלים לפי הנהלים".

"אני לא ידעתי את זה כמובן, כי לא פנו אליי, וברגע שאחת הגננות פנתה אליי התקשרתי למשרד הבריאות ואמרתי להם – 'אנחנו כאן שבוע וחצי, עכשיו יצאה הנחיה חדשה, מה אנחנו צריכים לעשות?' היא אמרה לי שההנחיה הזו לא חלה עלינו כי אנחנו כבר שבועיים מסתובבים ולא נמצאים בבידוד. בכל זאת בחרתי להוציא את הבנות שלי מהגן, חשבתי עליהן, לא רציתי שיספגו עלבונות מהילדים בגן על דברים שהם שומעים מההורים בבית".
 

 
"בכל מקרה בחרנו כן לתת להן כלים להתמודד עם הדבר הזה במידה ויגיעו אליהן כל מיני דברים או שיעירו להן. מאז, העברתי אותן לגן בכפר הירוק ואני רוצה לציין ששם התקבלנו באהבה מאוד גדולה על ידי כל הצוות. דרשו מאיתנו להביא אישור רופא שאין תסמינים, והחמירו ודרשו מאיתנו להיות שבועיים בארץ וגם בזה עמדנו. גם שם הייתה בהלה בקרב ההורים אבל ראוי לציין שהמנהלות עמדו מאחורינו ואמרו שיש לקחת דברים בפרופורציות: 'הילדים בריאים, יש את כל האישורים, בואו כולנו נקבל אותם באהבה'".

 
 
איך את וערן הרגשתם?
"אנחנו כהורים באמת יכולים להבין שהורים חרדים לילדים שלהם. המצב לא פשוט ומפחיד אבל אנחנו עמדנו בכל הקריטריונים, אנחנו עמדנו בהנחיית משרד הבריאות. אנחנו כמעט חודש לא בסין. כולנו בסדר גמור, בריאים ושלמים ואין ממה לפחד. אני רוצה לציין שזה לא רק אנחנו עוברים את זה, זה כל הישראלים שנאלצו לעזוב את הבתים, העסקים, המסגרות, העבודה והגיעו לבית שלהם, לישראל, למקום הכי בטוח בעולם והם עוברים את אותם דברים".
 
 
מה אומרים לכם ומה שואלים?
"לנו לא אומרים יותר מדי, הרבה בצחוק – 'אפשר לחבק אותך?', 'יש לך קורונה?', 'אין לך קורונה?'. זה מצחיק, אתה מחייך ועובר הלאה".
 
 
זה מרגיע את כל הבקשות לסלפי לפחות?
"האמת שביום הראשון שנחתנו ערן אמר לי שהוא מרגיש שאנשים מפחדים להתקרב אליו ואומרים רק שלום מרחוק. אין לנו איך להתמודד עם זה חוץ מלצחוק על המצב כשזה נוגע אלינו, וכשזה נוגע לילדים שלנו זה הופך לפחות נעים".


ערן ושי זהבי (אינסטגרם)

 
 
תחזרו לסין?
"כרגע לא, קשה להעריך, לא יודעים מה קורה. יש אי ודאות מאוד גדולה, בתי הספר והכל סגור שם". 
 
 
יש לכם חברים שנשארו שם?
"האמת שלא, כל הישראלים חזרו לפה. בוא נגיד שעד שהמצב לא יירגע ב-100% אני לא אחזור ואסכן את המשפחה שלי".
 
 
אתם מכירים מישהו שנדבק?
"לא. זה הזדמנות טוב להגיד שהמחוז הנגוע, ווהאן, חוביי, זה שעתיים וחצי טיסה מאיפה שאנחנו גרים. זה מאוד רחוק, סין ענקית, אף אחד ממי שאנחנו מכירים לא נדבק. כולם בריאים ושלמים ושומרים על עצמם".


ערן זהבי (לירון מולדובן)

 
 
הליגה כנראה לא תיפתח בזמן בסין וראינו שערן התחיל להתאמן במדי מכבי תל אביב, הוא ישחק בתל אביב בעונה הקרובה?
"נכון היא לא נפתחת בזמן ונדחתה לאמצע אפריל. לגבי האם ערן ישחק במדי מכבי ת"א – זה לא יקרה העונה, חלון ההעברות נסגר. אנחנו מקווים שזה ייגמר בחודשיים הקרובים ונוכל לחזור הביתה לשגרה".
 
 
יצאתם לחופשה ועכשיו אתם באי ודאות.
"זה הלם, לא פשוט ולא נעים. אנחנו לא יודעים בדיוק מה קורה וניזונים מתקשורת כמו כולם. מתי זה עומד להיגמר? מתי נחזור? יצאנו לחופשה משפחתית בתאילנד של שמונה ימים ואנחנו לא יודעים מתי אנחנו חוזרים".
 
 
עד כמה לדעתך אפשר לסמוך על הנתונים בתקשורת?
קטונתי מלענות על השאלה הזאת, אני לא יודעת ולא רוצה להגיד סתם. אני שומעת שיש כל מיני דיבורים על אמיתות הנתונים אבל אני באמת לא יודעת".


ערן זהבי מתאמן במדי מכבי ת"א (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

 
 
ערן כמעט חתם בטוטנהאם בסוף חלון ההעברות. הוא מתחרט?
"הוא לא החליט לוותר, זה פשוט לא הסתדר עם חלון ההעברות. כמובן שזה היה חלום אם זה היה קורה. לצערנו זה לא קרה – אבל הכול לטובה".
 
 
דווח אתמול על אדם ראשון שנדבק בקורונה בלונדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי