אלון תורג'מן: "היו לי הצעות מאולימפיאוקס ומלגיה ורשה"

אלון תורג'מן
אלון תורג'מן | ויסלה קראקוב

הרגע הגדול בקריירה ("השער בגמר הגביע"), הימים במכבי חיפה ("חטפתי קללות כשעזבתי להפועל חיפה") והמודל לחיקוי ("למדתי לבעוט מתיירי הנרי"). השגריר החדש בפולין בראיון

(גודל טקסט)

אחרי שני מחזורים בפולין אפשר להגדיר את המעבר של אלון תורג'מן בוויסלה קראקוב כהחלטה נכונה. החלוץ הישראלי שעזב את אוסטריה וינה בהשאלה עד סיום העונה כבש בהופעת הבכורה שלו ב-0:3 נגד יגלוניה ביאליסטוק ופתח בניצחון 0:1 זגלביה לובין. לקראת המשחק נגד קורונה קיילצה ביום ראשון תורג'מן ערך ראיון מקיף בפולין וסיפר הפרק בישראל ובאוסטריה וגם ממי הוא רואה כמודל לחיקוי.

הרגעים היפים בישראל: "כשהייתי בהפועל חיפה והגעתי לגמר גביע המדינה המאמן ניר קלינגר אמר לנו שבבית"ר ירושלים שהייתה היריבה שלנו כבר בטוחים שהתואר שלהם עוד לפני שהתחלנו לשחק. כבר שנה לפני כאן זכיתי בגביע במדי בני יהודה אבל ב-2018 זה היה רגע ייחודי. אף אחד לא נתן לנו סיכוי כולם הימרו על בית"ר ירושלים והשיחה של המאמן השפיעה עלי מאוד. הגענו להארכה ובמצב של 1:2 כבשתי את השער שהבטיח לנו את הגביע, זה היה הגול הכי חשוב בקריירה שלי, אולי בוויסלה אכבוש שערים חשובים לא פחות".

איזה דברים אתה פחות זוכר לטובה: "היו רגעים קשים ביותר, השנים הראשונות שלי במכבי חיפה היו טובים אבל אז הכל השתנה. זה נורמלי שלאנשים יש דעה שונה עלייך ואוהבים אני פחות אבל רוב האוהדים לא רצו אותי. בשנת 2016 אמרתי לנשיא יעקב שחר שאני רוצה לעזוב. ואחרי שנה עזבתי להפועל חיפה, וכמו שקורה בכל קבוצה, לא אוהבים ששחקן עובר ליריבה העירונית וקיבלתי המון הודעות מגעילות ונעלבתי. איכשהו התמודדתי עם זה".


אלון תורג'מן בימים פחות טובים במדי מכבי חיפה (ערן לוף)

את מי אתה רואה כמודל לחיקוי: "כשעברתי ימים קשים במכבי חיפה יוסי בניון עזר לי. האיש נחשב לאגדה בישראל, הוא שיחק בקבוצות הכי גדולות באנגליה ובשנת 2014 הוא חזר למכבי חיפה והוא לא התנהג כמו כוכב בכלל. יוסי הוא אדם רגיל, שקט וללא פוזה בכלל. למדתי המון ממנו המון".

"אבל בניון זה המודל שלי בישראל, השחקן שהכי הערצתי היה תיירי הנרי. תמיד אהבתי את הסגנון שלו, את האלגנטיות שלו שבה הוא הבקיע שערים. צפיתי בכל המשחקים שלו ושמתי לב שהוא אף פעם לא בועט במלוא העוצמה, ובזכותו שיניתי את סגנון הבעיטה והיום אני מנהג קצת כמו הנרי כאשר אני מול השוער וכבשתי שערים רבים באותה צורה".


המודל לחיקוי. תיירי הנרי (Gettyimages)

על אוסטריה וינה: "יש המון דברים שאפשר להתווכח איתם אבל לא עם נתונים סטטיסטים, בשנת 2018 שיחקתי 28 משחקים, כבשתי 10 שערים והוספתי 4 בישולים. לדעתי אלו מספרים טובים, אבל אחרי שחזרתי מהפציעה פתאום הפסקתי לשחק בקבוצה הראשונה, לא הבנתי את ההחלטה הזאת, אבל הייתי חייב לקבל אותה ובסופו של דבר החלטתי לחפש מועדון חדש. היו לי הצעות מהפועל באר שבע ומקבוצות קטנות יותר בישראל, אבל לא רציתי לחזור לארץ, כבר הראיתי מה אני יכול לעשות שם. הסוכן הראה לי שהייתה הצעה מאולימפיאקוס וגם לגיה ורשה התעניינה, אבל בחרתי בוויסלה זה מועדון נהדר שכמעט כולם מכירים בישראל. התייעצתי עם מאור מליקסון ודודו ביטון שאמרו לי 'אלון אל תחשוב, פשוט תלך לשם'".

הימים בקראקוב: "אחרי שלושה אימונים מצאתי את עצמי בהרכב נגד יגלוניה ביאליסטוק ולא הרגשתי בטוח לחלוטין כי עדיין לא הכרתי לחלוטין את כל השמות של השחקנים, עם זאת כשיצאתי למגרש שמעתי את האוהדים ומיד כל הפחדים שלי נעלמו, וכבשתי במחצית הראשונה. ויסלה קראקוב היא הקבוצה הרביעית שאני כובש בהופעת הבכורה שלי. אני חייב להודות ליקוב בלשצ'יקובסקי (המוכר כקובה, שחקן בורוסיה דורטמונד לשעבר), שקיבל אותי מצוין וסיפר לי שהיה פעם בישראל ומאמן נבחרת פולין יז'י בז'נצ'ק שיחק במכבי חיפה. הוא אמר שהוא אוהב את המדינה שלי ואמר לי שלום בעברית כשפגש אותי לראשונה".


מצא בית חם בפולין. אלון תורג'מן (ויסלה קראקוב, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי