בחברה טובה: בן חיים ב-25 'הפלופים' הגדולים של צ'לסי

טל בן חיים, ז'וזה מוריניו
טל בן חיים, ז'וזה מוריניו | ROBYN BECK / Staff

באנגליה דירגו את שחקני הרכש הכושלים ביותר מאז רומן אברמוביץ' רכש את הקבוצה אי שם ב-2003. הבלם הישראלי, שהתעמת בזמנו עם המנג'ר אברם גרנט ונקנס, ברשימה לצד שמות כמו חואן סבסטיאן ורון ולסאנה דיארה

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

באתר האנגלי 'football.london' בחרו היום (שלישי) את 'הפלופים' הגדולים ביותר ששיחקו בשורות צ'לסי מאז שנת 2003, אז רומן אברמוביץ' רכש את הקבוצה תמורת 140 מיליון פאונד והוביל אותה בן היתר לחמש אליפויות, ארבעה גביעים וזכייה היסטורית ובלתי נשכחת בליגת האלופות.

בכתבה בחרו 25 שחקנים שלא מצאו את עצמם בצ'לסי, כשאחד מהם הוא לא אחר מאשר טל בן חיים מבית"ר ירושלים. כזכור, ביוני 2007, לאחר שסיים את חוזהו בבולטון והפך לשחקן חופשי, חתם הבלם על חוזה לארבע שנים בשורות הבלוז, כאשר שכרו עמד על סכום של כ-60,000 ליש"ט לשבוע.

הישראלי הבינלאומי רשם רק 13 הופעות ליגה במדי צ'לסי, רובן תחת ז'וזה מוריניו שהשתמש בו בתור ממלא מקום כששחקני ההרכב היו מורחקים או פצועים. דווקא לאחר מינויו של אברם גרנט, שתפס את מקומו של 'המיוחד' על הקווים, בן חיים לא מצא את מקומו ובתקשורת האנגלית נפוצו שמועות וסימני שאלה לגבי עתידו.

השיא הגיע באפריל 2008, אז בן חיים התבטא בחריפות נגד גרנט ונקנס על ידי הנהלת המועדון ב-80,000 ליש"ט. "ידעתי ששום דבר טוב לא ייצא מזה שאברם יגיע לצ'לסי", אמר בזמנו הבלם ושילם על כך ביוקר. בתום אותה עונה וכחודש לפני שסיטי נרכשה על ידי חברה מאבו דאבי, בן חיים נפרד מהבלוז וחתם בקבוצה הקטנה של העיר מנצ'סטר.

למרות זאת, עצם ההגעה למועדון כמו צ'לסי והשנים הארוכות שבילה בן חיים בפרמיירליג הן הישג עצום עבור שחקן ישראלי. נחמה נוספת עבור הבלם היא רשימת השחקנים שנבחרו לצידו ל'פלופים', שם אפשר למצוא שמות מוכרים כגון: אסייר דל הורנו, יורי ז'ירקוב, חואן סבסטיאן ורון, לסאנה דיארה, טימו בקאיוקו, מרקו מרין, דני דרינקווטר, אדריאן מוטו, מתיאה קז'מן, קלאודיו פיסארו ועוד.


בן חיים מול רוני. יכול להתגאות בקריירה בלתי נשכחת (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי