סיוט: חזר מאיטליה, נבדק ושוחרר, אך תקוע במלון בצפון

שי בן דוד
שי בן דוד במדי הפועל עפולה | עדי אבישי

שי בן דוד, שהושאל ממכבי חיפה לטראפני, שב לישראל בטיסת חירום מארץ המגף, אך המדינה העבירה אותו למלון בצפון. לאחר שקיבל תוצאה שלילית בבדיקת הקורונה ושוחרר, המשטרה הודיעה כי עליו להישאר במלון

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שי בן דוד, כדורגלן מכבי חיפה שהושאל לטראפני האיטלקית, חזר לפני כשבוע לישראל אחרי שהגיע יחד עם עשרות נוסעים נוספים מ"טיסת החילוץ" שיצאה מרומא. המדינה החליטה לשכן את האנשים שהגיעו בטיסה במלון בצפון והיום (רביעי), לאחר שקיבלו תשובה שלילית לקורונה בבדיקה שעברו, הוחלט שייצאו הביתה. משפחתו של בן דוד, כמו גם עשרות משפחות נוספות, הגיעו היום לבית המלון כינר שבצפון על מנת לאסוף את יקיריהם. אלא שאז קיבלו הודעה בכריזה כי המשטרה אוסרת עליהם לצאת החוצה. כעת, האזרחים ששבו מאיטליה "תקועים" במלון בצפון ללא יכולת לצאת החוצה, זאת למרות שהמדינה ערכה בדיקה מקיפה וגילתה כי הם לא נושאים את הנגיף.

בן דוד, כדורגלן טראפני מליגת המשנה בארץ המגף, נמצא בדרומה של המדינה והרחק ממחוז לומברדיה שמכה את המדינה. הליגה שלו באיטליה נעצרה כבר מזמן ולאחרונה, לפני קצת יותר משבוע, פרסמנו כי הוא ביקש מהמועדון לחזור לישראל וקיבל אור ירוק לכך. לפני שבוע הגיע לארץ ומאז הוא כאן, במלון בצפון.

"התקשרו היום מהחמ"ל ופיקוד העורף אמר שאנחנו יכולים לצאת הביתה, כי מחר צריכה להגיע משלחת נוספת", אישר בן דוד. "כשההורים הגיעו, הודיעו שהמשטרה אסרה על יציאות. אני 'תקוע' במלון בלי יכולת לצאת". על השהות שלו בבידוד אמר: "אנחנו בחדר, מקבלים ארוחות, מגבות או קפה. אבל רוב הזמן לא יוצאים מכאן. אני מחכה לצאת כבר הביתה".

רק לפני קצת יותר משבוע סיפר מאיטליה בראיון לספורט1: "הכל כאן סגור, פרט לסופרמרקטים ורשתות הפארם, אבל גם הן סוגרות בשעה שש בערב, כי אלה ההנחיות המחמירות באזור. במשך השבועיים האחרונים, עשו לנו כל יום בדיקת חום. כל יום בשלוש וחצי אני מתייצב באצטדיון, מודדים לי חום ומשחררים אותי. המצב כאן שונה מאוד. אני כאן עם חברה שלי. המצב לא נתפס בעיניה. הבריאות היא מעל הכל, אנחנו מעדיפים להיות קרובים לבית, להורים שלנו. אני מנסה להעביר את הזמן, נמצא כל היום בבית. אני מתאמן לבד, עושה מה שאפשר. יש איסור לצאת מהבית ולרוץ לבד. זה המצב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי