עתירת אשקלון נדחתה, הפחתת הנקודות תישאר על כנה

איוניר
איוניר | דני מרון

קבוצתו של מוטי איווניר ניסתה להשיב למאזנה את תשע הנקודות שהופחתו בעקבות הפירוק, נשיא בית הדין העליון לא התרשם מהטענות: "לא מצאנו נימוקים משכנעים"

(גודל טקסט)

עכשיו זה סופי. השופט בדימוס אמנון שטרסנוב, נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, דחה היום (ראשון) את עתירת הפועל אשקלון ובכך הפחתת תשע נקודות ממאזן הקבוצה מהליגה הלאומית נותרת על כנה.

מפרקיה הזמניים של הפועל אשקלון, שכידוע בעקבות צו פירוק שניתן נגדה החלה את העונה במינוס של 9 נקודות, עתרו פעם נוספת בטענה שהפחתת תשע נקודות אינה סבירה, מנוגדת לכללי המשפט מכיוון שלא ניתנה להם זכות טיעון ושהיא אינה חדלת פרעון ושלפיכך לא זכתה לכל יתרון ספורטיבי, אלא שבבית הדין לא התרשמו מטענות אלה ובנוסף לפסק דין נחרץ גם השיתו על הקבוצה את הוצאות העתירה בסך 5,000 שקלים.

בין השאר בהחלטתו, טען השופט בדימוס שטרסנוב כי "לא מצאנו נימוקים משכנעים לקבל את העתירה ולסטות מהוראות תקנון היסוד. עם זאת, הוא הדגיש ש"על ההתאחדות לכדורגל לפעול לתיקון התקנון בדרך של קביעת מנגנון קבוע – הן מתן זכות שימוע והן לגבי זכות ערעור במקרה של צו פירוק".

הסיבות לדחיית העתירה נעוצות בכך שבית המשפט העליון קבע שבירור בנוגע לצו הפירוק ייעשה לאחר הפחתת הנקודות וכי אכן ב-11.8.19 נעשה שימוע שעל פיו ניתנה החלטה מפורטת ומנומקת הדוחה את טענות המערערת. טענה נוספת הייתה שלא נקבעה זכות בירור/ערעור, אלא, כאמור, שניתנו לעותרת מלוא הזכויות, הן זכות השימוע והן זכות הערעור. גם הטענה שמדובר בהחלטה בלתי סבירה, שרירותית ובלתי צודקת נדחתה מכיוון שלקבוצה ניתן יתרון ספורטיבי כאשר הקבוצה לא עמדה בהתחייבויות כספיות, בעוד ייתכן שישנן יריבות שבחלקן במצב כלכלי רעוע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי