הפועל קטמון הובסה ברמת גן, ראשל"צ איבדה נקודות נגד כפר קאסם

שחקני הפועל קטמון
שחקני הפועל קטמון | אריאל שלום

גביזון (24), ראש (32) וזידאן (72) נתנו לבן זקן ניצחון שלישי ברציפות על קבוצת הצמרת וקירבו את ר"ג להבטחת הפלייאוף העליון. רק 2:2 לטלספפה בבית בגלל עצמי של בללי. קאמבק אדיר להפועל פ"ת, 1:2 נגד אשקלון

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה תעלה לליגת העל בסיום העונה, זה כנראה כבר נסגר. אבל מי תהיה הקבוצה שתצטרף אליה? המאבק על הפלייאוף העליון כאילו נפתח מחדש היום (שישי) עם תבוסה של הפועל קטמון לר"ג, תיקו בין הפועל ראשל"צ לכפר קאסם וקאמבק אדיר של הפועל פתח תקווה בדרך לניצחון 1:2 על אשקלון.

הפועל ראשל"צ – הפועל כפר קאסם 2:2
עם שני הפסדים ברציפות, המקום השני שכבר היה נראה בכיס של ראשל"צ פתאום היה בסיכון. הקבוצה של עופר טלספפה קיוותה לעצור את הרצף נגד כפר קאסם, שגם היא הפסידה בשני המחזורים האחרונים, וגם עלתה ליתרון מהיר עם שער של איתמר שבירו בדקה ה-17. גיל יצחק הכפיל בדקה ה-32, והיה נראה שהכתומים בדרך לניצחון קל, אבל רגע לפני הירידה להפסקה מוחמד הינדי צימק ונתן תקווה לאורחת.

במחצית השנייה ניסתה ראשל"צ להרגיע עם שער נוסף שייתן לה יתרון בטוח לקראת הסיום, אבל התקפה בודדת של כפר קאסם הסתיימה עם הגבהה לכיוון הרחבה והנגיחה של צח בללי שניסה להרחיק אך נגח בטעות לשער הלא נכון וקבע 2:2. ראשון שמרה על המקום השני, אך לא הצליחה להגדיל את הפער מקטמון או להתקרב למלאבסים שישחקו ביום שני.

שחקני הפועל ראשון לציון. שוב לא הצליחו לנצח (דני מרון)
שחקני הפועל ראשון לציון. שוב לא הצליחו לנצח (דני מרון)

הפועל רמת גן – הפועל קטמון 0:3
האם הפועל רמת גן בדרך להבטיח לעצמה מקום בפלייאוף העליון? מאז ההפסד המביך לעפולה בתחילת דצמבר הקבוצה של בני בן זקן לא עוצרת, והיום רשמה ניצחון שלישי ברציפות – דווקא על אחת מקבוצות הצמרת. קטמון, שכבר תקופה לא מצליחה לחבר שני ניצחונות ברציפות, נתנה תצוגת שפל הגנתית ותוך 24 דקות נקלעה לפיגור משער של יאוב גביזון. שש דקות לאחר מכן ישראל ראש הפך את זה ל-0:2, ופאדי זידאן (72) הפך את זה לתבוסה במחצית השנייה.

בני לוד – רמת השרון 2:0
אחרי פתיחת עונה טובה ודעיכה, הקבוצה מהשרון שבה לנצח אחרי שלושה משחקים בהם לא הצליחה לעשות זאת (כולל ה-4:4 האדיר מול הפועל פתח תקווה במחזור הקודם) ועלתה למקום השישי. מן העבר השני, המארחת ממשיכה לשקוע וממוקמת במקום ה-15, מתחת לקו האדום. זה היה המשחק השישי ברציפות שלה ללא ניצחון. עידן רטה כבש ראשון בדקה ה-24 כשניסה להגביה מהאגף אך הכדור שלו הלך אל הרשת, עומאר באבו הגמבי חתם את תוצאת המשחק עם שער פשוט נהדר מהאוויר וממרחק אל הרשת בדקה ה-56.

הפועל פתח תקווה – הפועל אשקלון 1:2
אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון, הקבוצה מהדרום חשבה שסוף סוף היא מצליחה לאסוף שלוש נקודות ולקבל מעט אוויר במאבקי התחתית כשהובילה עד הדקה 83 בזכות פנדל מדויק לפינה הימנית של ציון צמח בדקה ה-60 (שערו השלישי העונה). לקראת הסיום הכל השתנה עבור החבורה של מוטי איווניר, שהייתה הרבה יותר טובה מיריבתה במחצית הראשונה.

שחקני הפועל פתח תקווה. משחק חמישי ברציפות ללא הפסד (אודי ציטיאט)
שחקני הפועל פתח תקווה. משחק חמישי ברציפות ללא הפסד (אודי ציטיאט)

המלאבסים רשמו דקות מצוינות ברבע השעה האחרונה של המשחק והשיגו את השיוויון מפנדל משלהם, אותו דייק עוז פרץ בדקה ה-83. החלוץ לא היה במיטבו בדקות אלה, סבל מכאבים ברגלו השמאלית וצלע מעט, אך עשה את הבלתי ייאמן ובדקה ה-87 קיבל כדור על סף הרחבה, השלים צמד עם "רגל אחת" וסיומת נהדרת, קבע מהפך ומיד לאחר מכן הוחלף מדדה. האשקלונים הסתבכו בתחתית כשהם נמצאים במקום ה-14 בלבד, עם אותו מספר נקודות כמו של בני לוד שנמצאת מקום אחד מתחתיהם. מנגד, פ"ת קטעה רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון ונמצאת עמוק בתוך מרכז הטבלה הצפוף של הליגה הלאומית.

הפועל נוף הגליל – הפועל עכו 1:2
המארחת חיברה ניצחון שני ברציפות והצליחה להשיג פער משמעותי מהתחתית, וכעת היא בהחלט יכולה לחשוב לכיוון הצמרת. מן העבר השני, האורחת רשמה הפסד שלישי ברצף וצריכה להתחיל לדאוג לקראת ההמשך. מי שפתח את מסכת השערים במשחק היה הבלם ליעד אלמליח, שבנגיחה מדויקת ומצוינת בדקה ה-62 העניק יתרון לקבוצה של איתי מרדכי. האורחת הצליחה להשוות שלוש דקות לאחר מכן, אך מהלך נהדר של ים כהן הוביל לשער הניצחון. הקשר, שמושאל ממכבי חיפה, פרץ באגף הימני בדקה ה-82 והעביר כדור רוחב שטוח וחד אל תוך הרחבה. בלם עכו, איתן רצון, הגיע בצורה לא נכונה אל הכדור ודחק אותו דווקא אל שערו ובכך קבע את תוצאת המשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי