מלחמת העולמות: הפועל ת"א ואשקלון מציגות תפיסות שונות בתכלית

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | צילום: דני מרון

המשחק בין האדומים ליובל נעים יפגיש שני מועדונים שונים ושתי שיטות מנוגדות, כשרק קבוצה אחת תשרוד, וגם: רודי חדד פורח. אייל לחמן מנתח

(גודל טקסט)

1. שתי שיטות משחק ייפגשו (שבת, 19:00) במשחק, שאחרי ההכתרה של הפועל ב"ש לאלופה הופך להיות משחק העונה האמיתי. ליובל נעים היו כמעט שלוש שנים להתביית על שיטת המשחק הקבועה שלו: קו אחורי של ארבעה שחקנים, קשר אחורי בודד, ארבעה בקו מעל וחלוץ בודד, 1-4-1-4. 

מנגד, למנחם קורצקי עמד טווח זמן הרבה יותר קצר, וגם הוא, כמו רוב מאמני ליגת העל, בחר בארבעה שחקנים מאחור, בשני קשרים אחוריים (בהם לב הקבוצה, אביחי ידין ובן רייכרט, שעליהם נכתב כאן בשבוע שעבר) ובארבעה שחקנים קדמיים, ששלושה מהם שמאליים: גנדה, צ'יבויקה וברשצקי. שלושתם מעדיפים לשחק בצד ימין, ומי מהם שישחק שם יהיה חייב "לזייף" לאמצע כדי להתגבר על הסבך במרכז השדה שייצור מאמן אשקלון.



 



2. עם הסגל האפור ביותר בליגת העל, נראה שדווקא הפשטות במשחקה של אשקלון יצרה את הסימפטיה הגדולה שלה זוכה נעים. מול הסגל הנוצץ של הפועל ת"א, לאשקלון יהיה קשה לצאת מחר עם נקודות, אלא אם כן שחקן אחד, יהודי שעלה מצרפת ב-2007, יתעורר וייקח על עצמו את המשחק. ללא שער ליגה ורק עם צמד בגביע מול מכבי קביליו יפו, כוחו של רודי חדד עדיין במותניו. פרט למשחק בודד פתח חדד בהרכב של נעים מאז המחזור ה-17 ברציפות, ובגיל 32 מנהיג את אשקלון.

האיש שהושאל מפאריס סן ז'רמן והגיע למכבי ת"א, חווה אצל נעים פריחה מחודשת. בעונת השיא שלו בצרפת כבש חדד שלושה שערים במדי שאטורו. הוא אינו שחקן של כיבושים, אך הוא נייד מאוד וטוב עושה נעים כשהוא ממקם אותו בעמדת ה-50/50 בקישור. אז, בשתי עונותיו במדים הצהובים, הפסיד חדד בדרבי להפועל ת"א פעמיים, ופעם אחת ניצח 1:2. לחדד יש את ההבנה שאלו הימים הנוראים של הפועל ת"א, ודווקא השקט הנפשי של הצרפתי יוכל לשחק מחר תפקיד ראשי במשחק ההישרדות. 



רודי חדד. בינגו של נעים
רודי חדד. בינגו של נעים (ערן לוף)

 

3. שער אחד בלבד ספגה אשקלון בחמשת המשחקים האחרונים. הפועל ת"א הייתה חייבת להתאמן השבוע במחשבה ובתכנון ההתקפה. אשקלון מחכה ליריבותיה בשליש המרכזי של המגרש, והפועל תהיה חייבת לעקוף את הרצועה המאסיבית הזו באמצעות כדורים ארוכים, כדי להעמיס על ההגנה החלשה של נעים ובכך לדלג על הצפיפות והאגרסיביות של הדרומיים במרכז.

הפועל ת"א ספגה חמישה שערים בשלושת משחקיה האחרונים, ו-18 מ-33 שערי החובה שלה נרשמו בחצי השעה האחרונה. רייכרט, אריאל הרוש ועומרי אלטמן הם שלושת השחקנים ששותפו הכי הרבה העונה, והם גם השלושה שראויים לגיחה לכדורגל האירופי.

מנגד, בהיעדרו של יוסיפ איבאנצ'יץ' המורחק, אשקלון תעלה  עם רז מאיר ומתן חוזז הצעירים, בגיבוי של ריף מסיקה, האיש שרק צריך להחליט להניע את הגלגלים. כשזה קורה – לעתים רחוקות מדי – אשקלון הופכת להיות תוססת ואנרגטית, יצירתית ורעננה.



רייכרט. ראוי לאירופה
רייכרט. ראוי לאירופה

 

בהפועל כפ"ס, שתתמודד בחוץ מול קריית שמונה, יצפו לתוצאת תיקו, או לפחות לניצחון של הפועל ת"א, בידיעה שאם ינצחו, ישמרו על הסיכוי להישאר בליגה. ניצחון של אשקלון יסגור עניין עבור הפועל ת"א, שתרד כבר מחר לליגה הלאומית, וישאיר סיכוי קלוש בלבד לכפ"ס. לפיכך, מצפה לנו משחק של דמעות או שמחה, אושר או קריסה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי