"הזכייה בגביע לא תציל את טוכל". רויס ייעדר כחצי שנה?

מרסל שמלצר מניף את הגביע
מרסל שמלצר מניף את הגביע | Gettyimages

ב"בילד" היו נחרצים באשר לסיכוייו של מאמן דורטמונד להישאר, אך הוא טען: "יש לי סיכוי להמשיך, אנחנו מנהלים שיחות והחוזה שלי תקף". הכוכב שוב נפצע והחשש שייעדר תקופה אורכה

(גודל טקסט)

 דורטמונד המתיקה את העונה הבינונית שלה עם זכייה בגביע הגרמני, אחרי שגברה על פרנקפורט 1:2 בגמר בברלין וקטעה רצף של שלושה הפסדים רצופים במעמד היוקרתי על התואר. זהו הגביע הרביעי בתולדותיה והראשון לאחר חמש שנים.

לצד החגיגות, בדורטמונד חוששים מאוד ממצבו של הכוכב מרקו רויס, שעלול להיעדר כחצי שנה מהמגרשים בעקבות פציעה שספג במשחק. הוא הוחלף בהפסקה ולפי ההערכה הראשונית הוא סובל מקרע ברצועות הברך, דבר שיוביל להיעדרות בת חודש-חודשיים לכל הפחות ועד כחצי שנה. רויס כבר החמיץ בגלל פציעות את המונדיאל ב-2014 בברזיל ואת היורו האחרון,ובגרמניה אף חוששים כי פציעה קשה נוספת תחסל את סיכוייו להציג יכולת שתצדיק זימון למונדיאל 2018 ברוסיה, בהנחה שיהיה כשיר. 

המאמן תומאס טוכל מקווה להמשיך גם בעונה הבאה על הקווים, לאחר שפורסם כי קיים סכסוך מתוקשר בינו לבין הנהלת הקבוצה בעקבות ההחלטה לקיים את המשחק נגד מונאקו יממה אחרי הפיצוץ באוטובוס, אבל העיתון "בילד" יצא בכותרת: "גם הזכייה בגביע לא תציל את טוכל". כפי שפורסם המועמד להחליפו הוא לוסיאן פברה, מאמנה השווייצרי של ניס.

כשטוכל נשאל אם הוא רוצה להמשיך, ענה באופן נחרץ. "כן. אני רואה שיש לי סיכוי להמשיך. יש לי חוזה לשלוש שנים ואני רוצה לממש אותו. אנחנו בשיחות. האמת שאני לא יודע אם זה המשחק האחרון שלי כמאמן הקבוצה. אחרי הניצחון בחצי הגמר הייתי נלהב לחלוטין. עכשיו אני מרגיש מרוקן לגמרי. לא היה לנו קל מול פרנקפורט העקשנית. אחרי שכבשנו את היתרון הפסקנו לשחק ואז כמעט נקלענו לפיגור, אבל אף אחד לא ידבר על זה עכשיו אחרי שזכינו בתואר".


טוכל. מאמין שהוא ימשיך בהתאם לחוזהו (Gettyimages)

המאמן הודה שבעיטת הפאננקה של פייר-אמריק אובמיאנג הייתה מכוונת. "עבדנו על זה באימונים, כי ניתחנו את היכולת של שוער פרנקפורט בפנדלים. הוא תמיד מזנק לצדדים. בסופו של דבר זה לא היה הימור לבעוט צ'יפ, אלא בעיטה בטוחה שהוא היה אמור לקחת". כעת הנהלת דורטמונד תצטרך לשבת עם אובמיאנג שהביע רצונו לעזוב.

הבוס של דורטמונד האנס יואכים-ואצקה חיבק טוכל וכשנשאל על הפשרת היחסים אמר: "ברור שחיבקתי אותו. זה התואר הראשון שלו". טוכל אמר שיחגוג עם כוסית ג'ין טוניק את הזכייה והשוער רומן בורקי הביע תקווה: "מקווה שהוא יישאר אחרי שזכה בתואר".

בפרנקפורט, בשורותיה נכנס טאלב טוואטחה כמחליף, הייתה אכזבה גדולה. זה היה המשחק האחרון של החלוץ האריס ספרוביץ' בקבוצה. המאמן ניקו קובאץ' הודה: "הגיע לדורטמונד לזכות בגביע. לפני שנה בדיוק שיחקנו נגד הירידה אז ברור שאנחנו מאוכזבים, אבל אני מודה לכל השחקנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי