בהתאחדות מעריכים: הפועל עכו תספוג עונש הפחתת נקודות

עכו
עכו | עדי אבישי

המועדון, שלומי דורה ו-13 שחקנים יעמדו לדין בגין חוזים כפולים וסך 638 אלף שקל שלא דווחו לבקרה. בתוך כך, המועדון הודיע על החתמתם של גל שיש, אלון נצר, בן אז'ובל ורם שטראוס

(גודל טקסט)

הפועל עכו תעמוד לדין בגין האישומים על חוזים כפולים ללא מעט משחקניה אשתקד. ברשימת הנאשמים נמצאים המאמן שלומי דורה והיו"ר דודי רוזנפלד. גם מינדוגאס פאנקה, ברנקו מיכאילוביץ', אדיראן רוצ'ט, אחמד קאסום, ציון צמח, דניאל בורחל, עידו אקדסברד ומוראד אבו ענזה בין הנאשמים – 13 שחקנים בסך הכל. בכתב האישום מצוין שרוזנפלד הוא זה שדיווח לבקרה על החריגות. 

הקבוצה מואשמת כי לא דיווחה בחוזים שהפקידה בבקרה התקציבית על תשלום שכר דירה עבור המאמן דורה ומספר שחקנים. דורה קיבל הלוואה בסך 59 אלף ש"ח מהקבוצה לתשלום שכר דירה, נתון שלא דווח כמו גם הוצאות דלק בסך 17 אלף ש"ח.

ברנקו מיכאילוביץ' הסרבי קיבל 3,000 ש"ח בחודש עבור דלק ועוד מענק עלייה של עשרת אלפים דולר שלא דווח. גם מינדוגאס פאנקה, שחלק מהשכר הדירה שלו גולם מהשכר שלו, אך בפועל הוא קיבל 5,000 ש"ח לכך. רוצ'ט נאשם בהוצאות שמסתכמות ב-49,500 ש"ח, שלא דווחו לבקרה.

גם לגבי האחרים מדובר בסעיפים זהים כשבסך הכל מדובר באובדן דיווח על סכום שנע סביב 638,804 ש"ח שחורג מהתקציב שאושר למועדון. הקבוצה תעמוד לדין בחמישי הבא, ה-6 ביולי, כמו גם המעורבים בפרשה. סעיפי האישום הם עבירות על תקנון בקרת התקציבים. כל המעורבים בפרשה נמצאים בסכנת קנסות והרחקות. 

ראשי הפועל ת
ראשי הפועל ת"א. יישארו בלאומית (דני מרון)

גורם בכיר בהתאחדות לכדורגל אמר: "אין כוונה למנוע מהפועל עכו את הזכות לשוב לליגת העל ואין כוונה להשאיר אותה בליגה הלאומית בשל העברות הרחבות של מנהלי המועדון ושחקנים רבים. הקבוצה תיענש בהורדת נקודות משמעותית ותפתח את העונה במינוס נקודות. על השחקנים יגזרו עונשי הרחקה לא קלים וקנסות כספיים כשגם ראשי המועדון ומי שהוזכרו כמובילים יורחקו מהכדורגל ויקבלו קנסות כספיים גדולים".

בתוך כך, מועדון הכדורגל הפועל עכו הודיע שהמגן גל שיש (28), הבלם אלון נצר (24), החלוץ בן אז'ובל (24) והשוער רם שטראוס (25) חתמו במועדוןדודי רוזנפלד, יו"ר המועדון, אמר לאחר החתימה: "גל שיש שחקן עם ניסיון רב שיעזור לנו מאוד, בן אז'ובל הוא שחקן צעיר עם כישרון ענק, ואלון נצר הוא שילוב נהדר של שחקן צעיר עם ניסיון מרשים. אני מאחל לשלושתם המון בהצלחה".

שיש גדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב, ובעונת 2009/2010 זכה עם הקבוצה בדאבל. בהמשך השלים שלוש זכיות רצופות עם הפועל תל אביב בגביע המדינה. בשנת 2012, חתם שיש לשנתיים במדי ואסלנד-בוורן הבלגית, וערך בעונה זו 24 הופעות בליגה הבלגית. ב-2013 חתם שיש לשתי עונות וחצי בקבוצת וולין לוצק מהליגה האוקראינית. בשנת 2016 חזר שיש להפועל תל אביב.

אז'ובל שיחק בעברו בהפועל פתח תקווה, וכבש 15 שערים ב-36 משחקי ליגה. קודם לכן שיחק בהפועל ניר רמת השרון, הכח עמידר רמת גן, הפועל כפר סבא, פרטיזני טיראנה האלבנית והפועל אשקלון. נצר גדל במחלקות הנוער של הפועל תל אביב, מכבי נתניה והפועל כפר סבא לאחר מכן הגיע להפועל ניר רמת השרון ושיחק במדיה גם בליגת העל. משם המשיך לטרגו מוראש הרומנית וממנה לדארי סיטי האירית.

גל שיש. נודד צפונה (דף פייסבוק הפועל עכו)
גל שיש. נודד צפונה (דף פייסבוק רשמי הפועל עכו)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי