שרצקי במסע"ת ק"ש: הבלם הכי טוב בעולם ברח לנו

קריית שמונה
קריית שמונה | יח"צ

הקבוצה הצפונית פתחה עונה והבעלים ירה לכל הכיוונים: "הבאתי לבכר את כל השחקנים, אבל הוא גילה את אופיר מזרחי". "בן שמעון רוצה לחזור לפה", "כדי להישאר בצמרת אני חייב להביא זרים"

(גודל טקסט)
"זה יום שמח למועדון קריית שמונה כי היום יצא מהכלא אהוד אולמרט", כך פתח הבעלים איזי שרצקי את מסיבת העיתונאים לעונת 2017/18, "רק בזכותו יש לנו אצטדיון בקריית שמונה. הוא נלחם עד שהיה גמור. בלעדיו לא יודע אם יש לנו אצטדיון. הביא לנו 20 מיליון שקל שהרימו את האצטדיון".


שרצקי על המאמנים הקודמים שעבדו תחתיו: "ברק בכר עשה מה שעשה לאחר שעזרתי לו למצוא קבוצה. אחרי ברק הבאתי סאלח ואני אוהב אותו. הוא היה פה שחקן וקפטן עשר שנים ואני מאוד אוהב אותו ועשה עבודה מצוינת בנוער, אבל לצערי הורדתי את התקציב בצורה משמעותית ובכאב לב נפרדתי ממנו וזו הייתה מכה קשה לי אבל המועדון לפני הכל.




"הילד השלישי בני בן זקן, אני מאמין שהוא יהיה מאמן טוב. בני פגע בי בצורה קשה מאוד. הוא ידע מה המעורבות שלי. בני היה אמור ללכת להפועל ת"א בנוער ולא נתתי לו ללכת, וכשאמרתי לו מי לשים בהרכב הוא אמר לי מי אתה בכלל. לא אמרתי כלום אבל שלחתי את יוסי שירגיע אותי כי הוא חשב שאיזי לא יעשה מעצמו צחוק. הם שלושתם מאוד פגעו בי וגרמו לי לרצות לא להיות פה, אבל אני עדיין מאמי בהם והם יהיו מאמנים טובים, גם ברק בכר יהיה מאמן טוב".



שרצקי. "לפני שלושה חודשים חזר לי החשק לעבוד"


שרצקי על השינוי שחל בו: "אין לי ציפיות מאנשים יש לי ציפיות רק מעצמי. לפני שלושה חודשים חזר לי החשק והתחלתי לעבוד ולחפש שחקנים. ברור שסילבס איתי. נראה לי שראיתי איזה 200 שחקנים".


על אופיר מזרחי: קנינו שני ישראלים ממכבי חיפה גוזלן 800 אלף שקל ואבו עביד נתנו תמורת אופיר מזרחי. מזרחי גדל פה ואנחנו אוהבים אותו, בעונה שעברה הוא אמר לי שהוא חייב ללכת. אני מכיר את הרקע של אופיר ונתתי לו השאלה לשווייץ בגרושים עם אופציה לקנייה אבל הם לא רצו. הוא רצה ללכת למכבי חיפה ונתתי לו. אנחנו בני אדם ומה שאופיר יקבל בחיפה הוא לא יקבל פה. אספר לכם משהו. אני הבאתי לבכר את כל השחקנים אבל הוא זה שהעלה את מזרחי מהנוער. הוא כרבש שער מהמשחק הראשון ואמרתי לו כל הכבוד".


על החיזוק:
"יש לנו כמה מועמדים ומי שנסכם עמו ראשון יגיע. בעונה שעברה לא הייתי מעורב בקבוצה אבל חשבתי שהיא קבוצה טובה. העונה אני בטוח שיש קבוצה טובה. המאמן והעוזר הם שחקנים ששיחקו אצלי ואני אוהב אותם. שני שחקנים שמאוד רציתי לא יגיעו. שחקן מחוף השנהב שעבדנו אתו במשך חודשיים ואחרי שקבענו מתי יבוא ברח לרוסיה בחצי מיליון יורו. אותו הדבר עם שחקן מהולנד".



אופיר מזרחי. "סידרתי לו השאלה לקבוצה בשווייץ בגרושים"  (עדי אבישי)


על העונה שעברה:
"כולם אומרים שנכשלנו וגם אני חושב ככה. מצד שני אם לסיים במקום שביעי אומר שנכשלנו אז מצבנו טוב".


על רן בן שמעון:
"אף מאמן שהלך מפה לא הלך בגלל כדורגל. רן בן שמעון עבד פה 6 שנים פעמיים הוא הלך ביוזמתו. אחרי האליפות הצעתי לו חוזה עתק שלא היה כמותו אצלנו. הוא חיכה לתשובות ממכבי חיפה ומשתי התל אביביות ושם נגמר הסיפור. רן רצה להתקדם ובכוח, היום רוצה מוכן לחזור לחמש שנים.


על דיין, לנדאו ואיווניר:
"אני רציתי להמשיך עם מישל דיין אבל הוא לא רצה לנסוע מירושלים עד קריית שמונה. היה קשה ללנדאו וכנראה הוא לא רצה להישאר בקריית שמונה. הוא עשה הפוך מקצועית ממה שביקשתי ועדיין לא פיטרתי אותו. גם עם מוטי, הוא סיכם איתי לפני משחק מול מכבי פ"ת שהוא לא ישחק עם שלושה בלמים. במחצית הוא עבר לשחק אתם וקיבלנו שני שערים והפסדנו. אמרתי לו למה עשית את זה? אז הוא אמר לי אם אתה רוצה תפטר אותי".



"בן שמעון רצה להתקדם ובכוח, כיום רוצה לחזור לחמש שנים" (אודי ציטיאט)


על העונה שבפתח:
"ההרגשה שלי שהפעם פגענו בול בשחקנים. אנחנו מנסים לעשות כמה שיותר גיבוש לשחקני הקבוצה. את אבו עביד וגוזלן אני וסילבס הסכמנו ואלו שחקנים ששנינו רצינו. הבלם מחוף השנהב לדעתי הוא אחד הבלמים הטובים בעולם. קבענו כבר עם הסוכן אבל בשנייה האחרונה הוא הלך לחוזה של חצי מיליון יורו ברוסיה. ההולנדי כבר היה בארץ וכמעט סיכמנו אותו אבל בסוף גם הוא ברח למקום אחר".


על אחמד עאבד: "הצענו לאחמד חוזה לעונה הבאה ושיעשה מה שנראה לו. הוא מסיים חוזה בסוף עונה ויהיה שחקן חופשי. הוא רצה ללכת להתאוורר אחרי 10 שנים, ורציתי את הסעיף שחרור של 700 אלף יורו. מכבי פתח תקווה הציעה מיליון שקל והסכמתי אבל בסוף הוא בחר להישאר".


על הצביון המקומי:
 "יש לנו ארבעה שחקנים שהם חריגי נוער, הלוואי שכל אחד מהם יהיה כוכב ואחתים אותם לחמש שנים. אני לא בעד הזרים אבל כדי להישאר בצמרת אני חייב להביא אותם".


על היכולות הכלכליות:
"יש לנו את התקציב הרביעי בליגה. אני לא יכול לעמוד בתקציבים של מכבי ת"א, הפועל ב"ש ומכבי חיפה כי הם מוכרים מנויים. אצלנו כל הכסף לא מגיע מהעייריה, מספונסרים, קהל, כלום, מאוד לא קל. גם שלקחנו אליפות היה לנו תקציב של 18 מיליון שקל. לא הכל זה כסף".



ך"מכבי פ"ת הציעה מיליון שקל על עאבד והסכמתי אבל הוא בחר להישאר" (דני מרון)


 
סילבס: מצאתי בקריית שמונה מקום שאפתן

"אני והצוות שמחים להגיע בקריית שמונה", אמר המאמן חיים סילבס, "חשוב לי שתדעו שלמרות התחושות מהעונה שעברה מצאתי מקום מאוד שאפתן שרוצה להחזיר את התחושות מהעבר. בכל עונה ישנה קבוצה שונה ואני מקווה שנצליח להעמיד פה קבוצה חזקה במלוא מובן המילה. אני מאוד מרוצה מהשלב הראשון של בניית הקבוצה, אמנם עוד לא סיימנו אבל יש פה כלים לעשות עונה טובה".


סילבס הוסיף: אני מאוד מאמין, עוד לפני שהבאתי את השחקנים שהבאתי, אני ממאמין בבסיס של הסגל. אני רוצה להחזיר את התחושות הטובות שליוו את המקום הזה בעבר. הייתי ב-2003, אני מעריך את העבר. אי אפשר למחוק את העבר בגלל שנתיים פחות טובות. בחרתי באהבה גדולה במקום הזה.


על שרצקי: "
איזי הוא ספורטאי בדם שלו והוא רוצה להצליח. עד שהוא לא יצליח הוא לא יעזוב וזו הסיבה שאני והצוות שלי כאן. אנחנו כאן לבנות תמהיל חדש ולבנות קבוצה שתצעיד את הקבוצה לדרך חדשה".


  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי