וגארד פורן ויאן קירכהוף הוצעו למכבי תל אביב

יאו קירכהוף
יאו קירכהוף | Gettyimages

הגעתו של המנכ"ל בן מנספורד עשויה לפתוח לקבוצה חלון הזדמנויות בכל הנוגע לשחקנים מאנגליה. בלם נבחרת נורבגיה ששוחרר מברייטון ואקס באיירן מועמדים. סוכנו של הנורבגי אישר כי הצהובים הם אופציה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ממשיכה בניסיונותיה לחזק את הסגל בשלב הראשוני בשחקן זר או שניים וברחבי היבשת הולכים ומתגברים הדיווחים על מועמדים אפשריים לחזק את החלק האחורי בקבוצתו של ג'ורדי קרויף.

בנוסף לכך, כעת לספורט1 נודע כי שני שחקנים די מסקרנים שהוצעו לקבוצה הם וגארד פורן הנורבגי שעזב את ברייטון ויאן קיכהוף הגרמני שסיים את חוזהו בסנדרלנד, שמות ששמם עלה על הפרק הודות למנכ"ל הקבוצה בן מנספורד, שצפוי לחזק את קשרי הקבוצה עם מועדונים בריטים.

פורן בן ה-29 (1.86 מ') הוא בלם שמאלי ברגלו שעזב את מולדה בינואר האחרון וכעבור חודשיים הצטרף לברייטון ללא תמורה, אך לא זכה לשחק במדי השחפים ורשם 90 דקות בלבד בקבוצת המילואים ושוחרר. עם מולדה הוא זכה לשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית פעמיים ואף מצא את הרשת מול סלטיק באוקטובר 2015. הוא בינואר 2013 הוא נמכר ממולדה, בשורותיה גדל, לסאות'המפטון האנגלית תמורת 3.5 מיליון יורו – אך חזר למועדון נעוריו תוך חצי שנה עבור 2 מיליון יורו. בנבחרת נורגיה הוא רשם 33 הופעות בחמש השנים האחרונות. סוכנו של הבלם אישר את מועמדותו לצהובים.


פורן מקדים את דניאל סטארידג' (Gettyimages)

השם השני שהוצע למכבי תל אביב הוא הגרמני בן ה-26 יאן קירכהוף, שחקן מוכר יותר ובעל רזומה עשיר יותר. מדובר בקשר אחורי שיכול לשחק גם כבלם, מתנשא לגובה של 1.95 מטרים וגם הוא סיים את חוזהו.  ביולי 2013 הוא עבר ללא תמורה לבאיירן מינכן, אך לא הצליח להשתלב וכבר בינואר 2014 הושאל לשאלקה. בינואר 2016 נמכר לסנדרלנד עבור מיליון יורו, חתם לעונה וחצי בלבד וסיים את חוזהו עם ירידה לצ'מפיונשיפ. בעונה האחרונה הוא רשם 11 הופעות בסך הכל, מהן 7 בפרמייר-ליג ובתקופתו הקצרה בבאיירן מינכן רשם שבע הופעות בונדסליגה, כולן כמחליף. לזכותו גם 8 הופעות בנבחרת גרמניה עד גיל 21.

בנוסף למועמדים אלו, בשבועות האחרונים דווח במספר כלי תקשורת ברחבי העולם על רצונו של ג'ורדי קרויף להחתים את הברזילאי קרלאו במכבי תל אביב, אולם נראה שבלם טורינו – כפי שנכתב גם באיטליה – סירב להצעת הצהובים והוא בדרכו דווקא לאפואל ניקוסיה.

קרלאו שיחק במשך שלוש שנים באפואל ולמעשה ממנה יצא לארץ המגף רק בינואר האחרון עבור חצי מיליון יורו, אולם שיחק 336 דקות בלבד בטורינו והובהר לו כי הוא לא בתכניות המקצועיות. הברזילאי בן ה-31 הוא שמאלי ברגלו, ועל כן מבוקש מאוד לא רק במכבי תל אביב ובקפריסין, אלא דווח כי בנוסף סירב להצעה להישאר באיטליה.


קרלאו מול מסי בליגת האלופות. זיכרונות טובים מניקוסיה (Gettyimages)

הלילה (שבת) הסתיים מועד רישום השחקנים לסיבוב המוקדמות השני בליגה האירופית, כך שמכבי תל אביב תוכל לרשום לצמד המפגשים מול האיסלנדים שחקן אחד בלבד, בתנאי שאם יהיה כזה יצטרף לקבוצה עד יום רביעי בערב.

בהכנת הידיעה השתתף יעקב זיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי