צפו בתקציר: בית"ר ירושלים הובסה 4:0 בבולגריה והודחה מאירופה

יוסי בניון
יוסי בניון | צילום: אודי ציטיאט

קבוצתו של מימר התפרקה מול בוטב פלובדיב והפכה לישראלית הראשונה שהולכת הביתה העונה. דימוב, ויאנה, בלטאנוב ובריסולה הבקיעו למארחת, הייסטר השאיר את הירושלמים בעשרה שחקנים. מהומה פרצה בסיום

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים סיימה את דרכה באירופה. קבוצתו של שרון מימר הובסה הערב (חמישי) בבורגס 4:0 על ידי בוטב פלובדיב הבולגרית והודחה כבר בסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית אחרי 5:1 בסיכום שני המשחקים. בסיום, לאחר מחצית שנייה אגרסיבית ומלאה בעצבים, שחקני הקבוצות התעמתו והחליפו דחיפות על כר הדשא.

הירושלמים אמנם פתחו טוב וכבר בדקה הרביעית שער של איתי שכטר שהיה בנבדל ברור, אבל רק שש דקות לאחר מכן קרן משמאל הגיע לראש של פלאמן דימוב שנגח לרשת של בוריס קליימן את ה-0:1. בדקה ה-32 פרננדו ויאנה קיבל כדור עומק בצד ימין והמשיך עד הסוף כדי להכפיל ל-0:2, כשקליימן מנע את השלישי עם הצלה נהדרת על סף הירידה ההפסקה.

 



רק שתי דקות בתוך המחצית השנייה קיבלו ההונגרים כדור חופשי אותו בעט טודור נדלב מצד ימין ופגע בקורה. קליימן יצא רע מאוד לכדור והשאיר את בלטאנוב, שכוסה רע מאוד על ידי ההגנה, לדחוק מקרוב את ה-0:3. מאותו רגע העצבים ניכרו היטב בקרב שחקני בית"ר שהתפרקו מנטלית ובדקה ה-76 נשארו בחיסרון מספרי אחרי שמרסל הייסטר ראה את הכרטיס האדום. הדבר רק עשה את החיים קלים יותר לבולגרים, ובדקה ה-90 פליפה בריסולה המחליף נעץ את המסמר האחרון בארון הבית"רי כשקבע 0:4 אחרי מתפרצת.


בית"ר ירושלים המאוכזבת, עם עוד הפועה שלא תרצה לזכור, הפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שמסיימת את דרכה במפעלים האירופאים העונה. בוטב פלובדיב לעומתה, תמשיך לסיבוב השלישי. מי שמחכה לה שם היא מריטימו הפורטוגלית, שצפויה להוות יריבה קצת יותר קשה עבור הבולגרים מאשר שחקניו של שרון מימר.



אוהדי בית"ר.ראו את קבוצתם מושפלת בבולגריה (אודי ציטיאט)



שחקני בית"ר. מספיק סיבות לאכזבה (אודי ציטיאט)


הרכבים
בוטב פלובדיב: איבן צ'וברוביץ', צבטומיר פאנוב, פלאמן דימוב, ויקטור גנב, יורדן מינב, יאיא מלדז'ה, טודור נדלב, לחזר בלטאנוב (סרקאן יוסיין 72), עומאר קוסוקו, קרום סטויאנוב (לזאר מארין 78), פרננדו ויאנה (פליפה בריסולה 82). 


בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, אנטואן קונטה, דן מורי, מיקי סירושטיין, מרסל הייסטר, יוסי בניון (קלאודמיר פריירה 52), אריק סאבו, דוד קלטינס (ג'אורג'יניו 38), עידן ורד, חן עזרא, איתי שכטר (אנתוני וארן 67).


מהלך המשחק
דקה 4:
עזרא קיבל כדור ברחבה ומסר אותו לשכטר. הקפטן מצב את הרשת, אך היה בנבדל ברור והשער נפסל.



שכטר. שער מנבדל ברור (אודי ציטיאט)


דקה 10: 0:1 לבוטב פלובדיב. כדור קרן משמאל הגיע לדימוב, שנגח לרשת של קליימן.


דקה 13: כמעט 0:2 לבולגרים. כדור עומק הגיע לוויאנה שפרץ מימין והתגבר בקלות על מורי, אך למזלה של בית"ר בעט רחב מדי והכדור יצא החוצה.


דקה 21: עזרא פרץ בשמאל ולמרות שהוכשל, הצליח להשתלט על הכדור כדי לשלוח רוחב לשכטר בתוך הרחבה. הקפטן מסר את הכדור לבניון שחיכה מחוץ לרחבה, ובעט רע מחוץ למסגרת.


דקה 23: שוב עזרא פרץ משמאל והפעם חתך לאמצע. הקשר בעט חזק את הכדור, שיצא החוצה.



הבולגרים חוגגים יתרון מוקדם (אודי ציטיאט)


דקה 29: סטויאנוב קיבל כדור עומק בצד שמאל בלי יותר מדי הפרעות מצד קונטה. הקשר פרץ לתוך הרחבה, אך מול קליימן בעט חלש החוצה.


דקה 32: 0:2 לבוטב פלובדיב. בלטאנוב הגביה לרחבה כדור מימין שהגיע לוויאנה. הברזילאי לא נסגר טוב על ידי קונטה והכפיל את היתרון עם וולה יפהפה לרשת של קליימן.


דקה 38: מימר יודע שאין לו מה להפסיד וערך חילוף מוקדם. ג'אורג'יניו נכנס במקום קלטינס.


דקה 41: ויאנה בעט לשער בתוך הרחבה, הפעם קליימן הדף.


דקה 47: 0:3 לבוטב פלובדיב. נדלב בעט כדור חופשי מימין שפגע בקורה. קליימן יצא רע מאוד כדי להגיע אליו ובלטאנוב הלא מכוסה דחק מקרוב את השלישי מול שער ריק.



קונטה. לא הצליח לעצור את בוטב פלובדיב (אודי ציטיאט)


דקה 53: הבולגרים כמעט עם הרביעי. כמו בשער הראשון, קרן משמאל הגיעה לדימוב שנגח לפינה הימנית הגבוהה. הפעם קליימן היה שם כדי להדוף.


דקה 68: מורי בעט מ-18 מטרים, ישר לידיים של השוער הבולגרי.


דקה 76: הייסטר ראה את הכרטיס האדום אחרי עבירה שביצע והשאיר את קבוצתו בחיסרון מספרי.


דקה 90: 0:4 לבוטב פלובדיב. מתפרצת נהדרת של הבולגרים הסתיימה במסירת רוחב לבריסולה המחליף שנעץ עוד מסמר בהדחה של בית"ר ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי